19 decembrie 2010

Drive Test Abarth 500

Avantaje:
  • Aspectul exterior sport-chic
  • Reprizele de acceleratie
  • Gradul de personalizare ridicat
Dezavantaje:
  • Spatiul din interior
  • Pretul ridicat
7.8/10
Voteaza:
(17 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Stim ca 500 Abarth nu mai este o noutate pentru majoritatea pasionatilor auto, dar pentru ca tot ne-a ajuns din nou pe mana, nu ne-am putut abtine sa nu impartasim cu cititorii nostri experienta de a testa una din masinile de referinta din clasa supermini retro-chic.
Daca nu am fi fost invitati sa conducem Abarth-ul 500, probabil ca ne-am fi pedepsit cu un credit auto doar pentru a simti galopul celor 135 de cai putere ai motorului turbo de 1.4l, volanul sport si restul accesoriilor care determina pana si un om obtuz sa-si puna intrebari legate de stil, sex-appeal sau sportivitate.
Nu mai are rost sa va spunem istoria pe care a facut-o marca Abarth in cele sase decenii de la aparitie si nici sa va povestim despre logo-ul cu scorpionul prezent pe caroserie si in habitaclul modelelor sale, dar le putem garanta celor cu tatuaje cu scorpioni pe antebrat sau cu literele “box” pe degetele mainilor ca nu vor fi mai intepati daca vor conduce un 500 Abarth, desi comportamentul sau este dus catre agresivitate. 
500 Abarth are pretentia unui CV destul de complex din partea viitorilor posesori, deoarece reprezinta un stil de viata boem, incarcat de istorie si traditie.
9.0/10 ASPECT
​Daca diavolul se imbraca de la Prada, despre acest impielitat italian putem spune ca isi gaseste foarte usor prada, si ma refer la clienti, datorita aspectului ademenitor, a prezentei comice-dramatice si a caracterului sportiv. Aspectul exterior trezeste interesul tuturor categoriilor de varsta. Tinerii sunt atrasi de el datorita spoilerelor fata-spate abrutizate, a aripilor evazate si a dublei evacuari care produce un bolborosit de bestie timida. Tot acestia isi pierd mintile la vederea multitudinii de scorpioni aruncati pe caroserie si pe jantele de 17 inch. In schimb, cei mai in varsta isi vor aminti de vechiul model al anilor ’50 si vor observa o capota mai bombata care adaposteste motorul de 1.4l supraalimentat, farurile redesenate, eleronul triumfator, difuzorul de aer si etrierii rosii care apasa pe discurile ventilate de pe puntea fata. 
Cu siguranta, partea feminina va aprecia culorile perlate ale caroseriei, care pot fi asortate cu accesoriile si tinutele lor, indiferent daca acestea sunt elegante sau funky.
6.0/10 SPATIUL INTERIOR
​Dupa cum bine stiti, habitaclul Fiatului 500 nu este cel al unui Audi A8 si este evident ca nu puteti cara mobila cu el, nici macar pe cea impachetata gen Ikea, dar pe bancheta din spate puteti monta linstiti un scaun pentru copii. Spatiul interior al Abarth-ului este micsorat si din cauza scaunelor sport voluminoase, dar aspectul acestora este un motiv in plus pentru care rivalii sau criticii iau in serios aceasta varianta. Aspectul intregului habitaclu reuseste sa te dezorienteze din cauza combinatiei foarte rar intalnite dintre aspectul sport si cel retro. In mare parte, interiorul este cel al unui Fiat 500 care a fost potentat de cateva elemente sport reprezentate prin ceasul care indica presiunea din turbina si momentul potrivit pentru schimbarea treptelor de viteza, un schimbator de viteze asemanator cu o grenada de piele brodata cu fir rosu, precum si alte componente specifice masinilor de curse. Portbagajul este proportional cu dimensiunile masinii si poate adaposti cu usurinta o trusa de make-up sau o geanta plina cu echipament sportiv, exceptandu-l, bineinteles, pe cel de golf.
7.0/10 CALITATE
​Cu exceptia catorva plastice provenite de la modelele low-cost ale Fiat, stilul retro chic nu este afectat de un nivel scazut al calitatii.
7.0/10 CONFORT
​Tinem sa precizam ca scaunele au un aspect exceptional, mai ales imbracate in piele, dar ne-ar fi incantat o sustinere laterala mai buna si o pozitie ceva mai joasa. Iti va lua ceva timp pana iti vei regasi postura ideala la volanul Abarth-ului. Si daca tot veni vorba de volan, putem spune ca este principalul element de legatura dintre masina si sofer, iar in cazul acesta prizele, impreuna cu logo-ul masiv si cusaturile in piele, iti dau mai mult nerv, incredere si siguranta la viteze crescute in viraje. Tot despre volan pot spune ca este supradimensionat in raport cu celelalte elemente din habitaclu, si uneori te “obliga” sa lovesti usa cu cotul. O mica problema cu care va veti obisnui in timp este pozitionarea butoanelor pentru actionarea geamurilor in “mijlocul” masinii.
Suspensiile si dimensiunile reduse fac ca masina sa aiba un comportament asemanator cu cel al unui kart, si asta nu e intotdeauna un lucru bun. In ciuda zicalei “n-ai kart, n-ai parte”, pe drumurile cu denivelari, masina tinde sa topaie destul de tare si sa va trimita cu capul in plafon, asa ca infranati-va impulsul de a calca in picioare acceleratia fara a consulta harta gropilor.
8.5/10 MANEVRABILITATE
​Masina este foarte vioaie, iar odata cu aceasta calitate, cei de la Abarth au mai adaugat inca una intruchipata intr-o suspensie sport setata aproape perfect. Ruliul este aproape inexistent, iar masina prefera sa derapeze in intregime atunci cand este fortata in viraje, fenomen datorat si dimensiunilor sale reduse (putin peste 3,5 metri lungime). Este foarte usor de controlat datorita aderentei crescute si a stabilitatii redate de garda la sol redusa cu 15 milimetri, care, impreuna cu bara antiruliu de pe spate fac posibila redresarea cu usurinta. Tot in viraje apare si fenomenul de subvirare specific modelelor cu tractiune fata. Veti oberva ca exista si un buton cu inscriptia TTC (Torque Transfer Control). Acesta joaca rolul unui diferential electronic, care lucreaza cu ESP-ul pentru a oferi masinii un comportament multumitor in curbe si pentru a inlatura acel “torque steer” nesuferit care da impresia de betiv la volan. Directia este moale si lipsita de feedback, ca la multe alte modele Fiat, iar in modul sport este putin prea inchegata, acest comportament fiind descurajant la testarea limitelor. In cazul pedalierului, metafora “pedal to the metal” este potrivita deoarece pedalierul sport cu insertii de aluminiu este ideal pentru manevra heel-and-toe, in cazul in care nu porti la picior masura 47.
Sistemul de franare este eficient si taie brusc avantul furiosului Abarth. Acesta are discuri ventilate pe puntea fata cu diametrul de 284 x 22 milimetri, si 240 x 11 milimetri pe puntea spate.
8.0/10 PERFORMANTE
​Cat timp nu te atingi de butonul retro cu inscriptia ”Sport” spiritele sunt relativ calme, iar 500 Abarth poate fi manevrat cu usurinta prin oras si poate fi parcat in multe locuri stramte, dupa ce va veti obisnui cu raza mare de bracare si cu rezistenta levierului cutiei de viteze la cuplarea in marsarier.
Motorul 1.4l T-Jet are 135 CP, iar in mod normal dezvolta un cuplu de 180 Nm disponibil de la 2.500 rpm. La apasarea butonului “sport” nu putem afirma ca este dezlantuit iadul pe pamant pentru ca, totusi, nu este o varianta hardcore, dar comportamentul sau poate fi asemuit cu cel al unui vulcan noroios aparent linistit care surprinde cu o eruptie subita si murdara. Isi schimba instant raspunsul acceleratiei, isi intareste amortizoarele si directia pentru mai multa fermitate, iar de la 3.000 rpm, unde are parte de un cuplu marit la 206 Nm, capata tupeul de a se lua de guler cu cei mai puternici din alte clase. Acesta este capabil sa atinga 100 km/h in 7,9 secunde si se poate descurca onorabil si la viteze mai mari de pana la 205 km/h.
9.0/10 SIGURANTA
​500 Abarth dispune de sistemele ESP, ABS, ASR, Hill Holder si de TTC-ul mentionat mai sus. Airbag-urile soferului si pasagerului sunt completate de cele laterale si tip cortina, si de cele pentru genunchi. Sistemul de franare este dotat cu discuri anterioare ventilate.
7.5/10 MEDIUL INCONJURATOR
​Conform producatorilor, care probabil au facut masuratorile fara activarea modului sport, consumul urban este de 8,5l/100 km iar cel mixt este de 6,5l/100 km. In modul sport testat de noi consumul urban atinge limita de 12l/100 km. Motorul T-Jet elimina 155 grame de CO2 pe kilometru.
CONCLUZII
​Abarth a reusit sa scape de sentimentul fals de robustete caracteristic modelelor Fiat.
In cazul in care nu esti “miscat” de designul si gradul de personalizare al Abarth-ului, cu siguranta vei fi fericit la volanul sau datorita reprizelor pe care le ofera motorul turbo si a stabilitatii crescute. Asteptati-va la un pret crescut cu cateva mii bune peste 20.000 de euro, pentru ca va fi greu sa rezistati tuturor elementelor de personalizare. Trebuie sa luati neaparat in calcul si kit-ul de performanta “esseesse”, care va aduce un surpus de putere de pana la 160CP si 240 Nm, suspensii sport, discuri de frana ventilate, filtru sport si un set de jante mai mari. Acesta are un pret aproximativ de 2.500 de euro. 
Desi pretul unui Abarth 500 nu poate fi deloc ignorat, credeti-ne ca este capabil sa va schimbe starea de spirit intr-o secunda datorita infatisarii vesele si a performantelor notabile.
Daca veti achizitiona un 500 Abarth, cu siguranta nu veti avea o masina “stearsa”, pe care va trebui sa o vindeti dupa cativa ani. De ea se vor bucura poate si copiii vostri. Desi este amenintat de performantele supreme si pretul redus al modelului Clio Sport si de furia lui Mini Cooper S, Abarth-ul are sarmul necesar si acel ” je ne sais quoi” care te va face sa il alegi.

autor: Razvan Buzoianu
foto: Radu Fugarescu
COMENTARII
avatar
Adrian (anonim)
28.12.2010, 19:03
Slab articol :) Nu am avut rabdare sa citesc pana la capat. Autorul s-a pierdut in figuri de stil inutile, iar despre masina nu am inteles decat ca "isi gaseste usor prada". :)
1
4
avatar
ciprian.m (anonim)
21.12.2010, 17:39
Foarte faine, atat pozele cat si textul. Bafta !
2
0
avatar
geo (anonim)
21.12.2010, 09:41
foarte reusite pozele, imi place ca sunt facute de voi , si nu luate din afara !Cele in tunel sunt geniale si cele pe strada sunt foarte tari .Buna treaba
4
0
avatar
MARIUS (anonim)
21.12.2010, 09:33
Foartea realist testul si notele .Imi place mult textul ;) tineti o tot asa!
3
0
Vezi toate comentariile (5)
loadingse incarca ...
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Dacia
    Adresa: Str. Harmanului, Nr. 49W, Brasov
    Tel / Fax: 0268.335.991 / -
    E-mail: -

  • sigla

    Great Wall
    Adresa: Str. Livezeni, Nr. 2, Targu Mures
    Tel / Fax: 0265.254.026 / 0265.255.544
    E-mail: mobilservice@rdslink.ro

  • sigla

    Seat
    Adresa: Calea Lugojului, Nr. 140, Cod ...
    Tel / Fax: 0256.293.274 / 0256.293.274
    E-mail: seattod@rdstm.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback