17 august 2010

Drive Test Alfa Romeo Mito

Avantaje:
  • Aspect exterior placut
  • Spatiu interior ergonomic
  • Pret scazut in raport cu Mini
Dezavantaje:
  • Nu la fel de dinamica precum Mini
  • Vizibilitate redusa catre spate
  • Spatiu interior limitat
8.0/10
Voteaza:
(12 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Alfa Romeo Mito 1.4 155CP

Italienii au fost mereu iscusiti in a atinge coarda sensibila prin designul agresiv, lipsit de orice compromis. Pe acelasi tipar a fost croit si hatchback-ul Mito, ale carui forme si linii sfideaza concurenta, focalizata excesiv pe latura practica vizata de aceasta clasa. Pentru ca masina sa fie si mai mult pe masura asteptarilor noastre, am ales ca versiunea testata sa nu fie nici ea afectata de ratiuni economice, motorizarea pentru care am optat fiind una pe benzina, de 155 CP, o putere enorma “stoarsa” dintr-o cilindree de numai 1.4 litri.
9.5/10 ASPECT
Talentul designerilor italieni a creat o forma noua, ce nu imprumuta absolut nimic de la concurenta si care aduce o sculptura unica sub emblema Alfa Romeo. Liniile si formele curbe foarte elegante cunosc, fata de alte modele Alfa, si un grad de masivitate, generat de faptul ca o caroserie de mici dimensiuni trebuie sa fie credibila si din punct de vedere al sigurantei oferite.
6.8/10 SPATIUL INTERIOR
Ergonomia si spatiul oferit pentru sofer si pasager sunt foarte bine puse la punct, dar nu la fel de fericiti vor fi si ocupantii locurilor din spate. Plafonul coborat si stalpii masivi creaza pentru aceste locuri un sentiment claustrofob. Vizibilitatea nu este puctul forte al masinii, fapt evidentiat rapid de manevrele in marsarier. Spatiul pentru bagaje este modest, de 270 litri, dar acest detaliu nu va fi important pentru viitorii clienti ai unui hot-hatch veritabil.
8.0/10 CALITATE
Materialele noi si “unice”, daca ne referim la invelisul plansei de bord si al fetelor de usi, sunt superioare calitativ si aduc, pe langa aspectul sportiv generat de textura tip carbon, o rezistenta buna la uzura. La fel se intampla si cu materialele textile, mai rugoase decat la concurenta, dar mai bine tolerate de folosinta zilnica a masinii. Aspectul clasic este adus la bord prin indicatoarele analogice, insertiile metalice si acoperirea cu piele a elementelor ce intra in contact cu soferul, toate rafinate si de bun gust.
7.4/10 CONFORT
Daca vizibilitatea este neajunsul cel mai mare pentru un condus lipsit de griji, Mito va surprinde placut prin suspensia ce tolereaza foarte bine denivelarile, o setare poate prea orientata catre confort pentru o masina ce se vrea sportiva si brutala. Schimbatorul de viteze este precis, dar dimensiunile si miscarile ample pe care le necesita pentru schimbarea treptelor nu sunt in masura sa emane sportivitate.
8.2/10 MANEVRABILITATE
Directia este moale si bine asistata, pentru a face fata manevrelor in oras, dar are grija sa se schimbe odata cu cresterea vitezei, diminuand din asistarea servohidraulica, produsa de un motor electric. Cutia de viteze dispune de sase trepte si este bine raportata la energicul motor de 1.4 litri, astfel ca niciodata nu am intalnit riscul de a ramane fara putere. Butonul DNA ofera un mod “dynamic”, ce va schimba radical temperamentul motorului, asistarea servo a directiei si sistemul de stabilitate, si care va face din Mito un adevarat performer. Prestatia masinii in viraje a fost insa deficitara, raportat la puterea oferita de motor. Ruliul este cam mare, dar Mito poate fi condus la limita fara probleme daca aveti in vedere de la bun inceput acest neajuns.
8.5/10 PERFORMANTE
Cu cele 8 secunde necesare pentru a atinge 100km/h, Mito nu poate fi considerata decat o mica bomba pe roti, ce poate aduce la nevoie pe cadranul indicator viteze de peste 200km/h si o reactie foarte violenta atunci cind butonul DNA este trecut pe modul sport. Motorul supraalimentat furnizeaza puterea liniar, fara “golurile” specifice motoarelor ce folosesc turbocompresor, iar cuplul de 230Nm este oferit la 3.000rpm.
8.5/10 SIGURANTA
Mito dispune standard de airbaguri frontale si laterale pentru sofer si pasager, airbaguri pentru genunchi la sofer, tetiere spate active, sistem anti-incendiu, ABS, sistem electronic de stabilitate (VDC), control electronic de franare in viraje (CBC) si ASR.
6.8/10 MEDIUL INCONJURATOR
Consumul, ce inregistreaza in medie o valoare de 6,5 litri in ciclu combinat, este o dovada a eficientei pentru noua generatie de motoare ce vine cu reale avantaje in raport cu propulsoarele diesel, dar si cu cele pe benzina, cu aspiratie normala. Emisiile de carbon masoara 153g/km.
CONCLUZII
Desi nu ofera dimanica si sportivitatea unui Mini, Mito va avea multe de oferit la capitolul performanta, tehnologia oferita la un pret modest fiind, in opinia noastra, un raport chiar mai valoros decat designul original si fara de cusur, pe care italienii il aplica fiecarui model Alfa. Cei ce pun mult pret pe latura practica nu vor fi la fel de incantati precum cei care cauta adrenalina, motivul fiind legat de limitarea spatiului interior si de putinele atuuri pe care Mito le ofera la acest capitol, dar pretul de 14.387 fara TVA ar trebui sa fie destul de convingator chiar si pentru acestia.
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Citroen
    Adresa: Calea Bucuresti, Nr. 257, Ramnicu ...
    Tel / Fax: 0250.702.916 / 0250.702.917
    E-mail: service@promotor.com.ro

  • sigla

    SsangYong
    Adresa: Calea Radnei, Nr. 247/A, Centura ...
    Tel / Fax: 0257.229.444 / 0257.272.021
    E-mail: service@autoancona.ro

  • sigla

    Volkswagen
    Adresa: Bd. Tomis, Nr. 478, Constanta
    Tel / Fax: 0241.630.000 / 0241.706.981
    E-mail: ...

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback