08 septembrie 2011

Drive Test BMW 530d xDrive

Avantaje:
  • Cel mai confortabil Serie 5 “ever”
  • Calitate de fabricatie ireprosabila
  • Motor puternic si rafinat
  • Pachet de siguranta complet
Dezavantaje:
  • Pret exorbitant (model testat)
  • Sportivitate diluata
  • Masa proprie ridicata
8.8/10
Voteaza:
(11 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
​A intreba un “devorator” de reviste auto cine este inamicul numarul unu al lui BMW Serie 7 este ca si cum ai intreba un suporter stelist cine este patronul clubului favorit. Mai intai, iti va arunca genul de privire “Bun venit pe Terra!”; apoi, iti va livra raspunsul corect, cu aciditatea unui vin sec. Cam atat de evident este faptul ca, in cazul limuzinei bavareze, replica se limiteaza la sintagma Mercedes S-Klasse. Si totusi, aici si acum, avem curajul sa contrazicem indubitabilul. De fapt, nu – vrem sa ajustam usor realitatea. Argumentul nostru? Chiar fratele mai mic al “Septarului”, BMW Serie 5.
Ai auzit bine: atragem atentia asupra unui razboi civil. Nu suntem siguri daca munchenezii au intentionat sau nu sa se intample asta – banii nostri sunt pe “Nu” – dar, una peste alta, acesta e adevarul: Serie 5, reprezentat in cazul nostru de versiunea 530d xDrive, detine, teoretic, atuurile necesare magnetizarii clientelei de lux. Uite, de pilda, dimensiunile: la 4,90 metri lungime si 2,97 metri ampatament, este la un deget de valorile lui Serie 7. Apoi este platforma tehnica, inrudita cu cea a navei-amiral. Si, pentru ca tortul are nevoie de o cireasa, vom mai mentiona lista cu dotari – aproape identica cu oferta marelui BMW. Socotind inclusiv pretul mai mic, aproape ca adulmecam, in cazul lui “Seven”, izul unei achizitii inutile; totusi, sa nu ne grabim: desi suna frumos, teoria e teorie. Exercitiul practic, in cele ce urmeaza…
8.5/10 ASPECT
​Bangle. Chris Bangle. Aproape ca ai uitat de el, nu? N-ar trebui – cine uita trecutul, risca sa-i repete erorile. Iar ceea ce a facut americanul din fostul “Cinci”, n-ar trebui omis atat de usor. Sau iertat. E ciudat totusi, ca sunt destui admiratori BMW care nu numai ca au acceptat schimbarea, dar, in timp, au devenit fanii acesteia; noi insa, nu ne aflam printre ei. Drept urmare, nu putem decat sa salutam reintoarcerea la designul traditional al casei bavareze, care, si de aceasta data, a produs una dintre cele mai bine proportionate si mai atragatoare limuzine de clasa mare. Stim ca James Bond este “indragostit” de coupe-urile de lux britanice, dar mai stim ca, odinioara, s-a lasat sedus de liniile perfecte ale lui E38 (Serie 7 de acum doua generatii); ei bine, poate ca e timpul sa o mai “comita” o data. Nu de alta, dar, centimetru patrat cu centimetru patrat, Serie 5 evoca un mix irezistibil de rafinament si sportivitate cultivata, ce i s-ar potrivi lui 007 ca o manusa. Priveste lunga capota nervurata, ce ocupa aproape un sfert din profilul masinii, si modul in care plafonul curbat este finalizat de posteriorul scurt si inalt. Nu bagam mana in foc, dar segmentul dintre “aripioara de rechin” cu rol de antena si blocurile optice spate este atat de “alunecos”, incat ar putea facilita inclusiv aterizarea unui saritor cu schiurile. 
Spune “Adio!” portbagajului cu aspect de cufar: actualul Serie 5 poseda un spatiu de depozitare clasic, al carui capac este incadrat de aripi cu “umeri” musculosi; intre timp, lampile stop asimetrice, prelungite pe laterale, dinamiteaza masivitatea vechiului model pentru a face loc elegantei reci, tipic teutonice. Cat despre partea frontala, ce sa mai vorbim: cu asemenea priviri calde si, in cazul de fata, prize de aer generoase (masina este dotata cu kit-ul M), inmoi pe oricine. Crede-ne, am fost la Mamaia si stim ce vorbim…
9.0/10 SPATIUL INTERIOR
​Un ampatament cu doar 10 centimetri mai mic decat cel al lui Serie 7 nu este deloc de neglijat, insa ce da caroseria cu o mana, ia motorul “sase-in-linie” cu alta. Asadar, interminabila capota, cu aerul sau aparte, are si o parte intunecata: pentru ca trebuie sa adaposteasca unul dintre cei mai importanti piloni ai filozofiei BMW, trebuie sa invadeze un spatiu care, altfel, ar fi fost dedicat pasagerilor. Prin asta nu vrem sa spunem, Doamne fereste, ca 530d xDrive este un sedan inghesuit, ci doar sa nu dai prea multa atentie anumitor cifre trecute in fisa tehnica. In rest, proba practica demonstreaza ca habitaclul modelului din Munchen este indeajuns de “aerisit”, atat la nivelul locurilor din fata, cat si la cel al banchetei; totodata, portbagajul de 520 de litri este potrivit oricarei sesiuni normale de shopping. Inclusiv cele la care participa si partenera. Evident, daca nu te uiti la bani – exemplarul oferit la test avea optiuni de aproape 31.500 de euro –, viata la bordul “Bimmer”-ului poate deveni de-a dreptul luxurianta, dar, chiar si fara a duce pretul final la un nivel stratosferic, interiorul inregistreaza un progres evident fata de generatiile precedente. De fapt, chiar si cu “scaparea” numita al cincilea pasager (a carui sedere este usor jenata de tunelul median), putem risca o comparatie directa cu spatiul oferit de Serie 7. Chiar daca pierdem ramasagul, o sa stim ca am fost, totusi, nesperat de aproape…
9.5/10 CALITATE
Calitate BMW Seria 5
Cand stii ca averea personala urmeaza a se diminua cu vreo 90.000 de euro, nu te astepti decat la superlative in ceea ce priveste “fit & finish”-ul. Iar 530d xDrive nu intarzie sa le livreze: tapiteria din piele Dakota arata si se simte minunat, plasticele mangaie buricele degetelor cu textura lor moale, iar insertiile din lemn, prezente pe bord, usi si consola centrala, creeaza o atmosfera demna de segmentele superioare. Impecabil se prezinta sedanul bavarez si in ceea ce priveste calitatea asamblarii, conglomeratul desfasurat in fata soferului fiind solid ca un monolit; totusi, este important de mentionat ca aceasta oaza a bunului gust nu ar putea exista fara largul concurs – pardon, buznuar – al proprietarului. Numai tapiteria umfla factura cu 1.365 de euro, in timp ce volanul M imbracat in piele, ornamentele BMW Individual si capitonajul pentru plafon de culoarea antracitului fac parte dintr-un pachet ce costa 5.158 de euro. Ouch… 
Pe de alta parte, de toate astea afli la final, timp in care habitaclul mai incaseaza doua bile albe: una pentru designul simplu si echilibrat, cealalta pentru ergonomia foarte buna (bordul lui Serie 5 are putine butoane, caci majoritatea sistemelor sunt accesate via controller-ul iDrive “evo”; in plus, cele care raman pe dinafara – tastele tehnologiei Adaptive Drive, comenzile sistemului de climatizare etc – sunt mereu la indemana). Si totusi: cu toate indiciile menite sa evidentieze caracterul sportiv al masinii, gandul ca acesta ar putea fi unul dintre cele mai confortabile BMW-uri produse vreodata te va “bantui” continuu…
9.0/10 CONFORT
​Unii nu vor primi cu bratele deschise aceasta veste, dar, hotarat sa atraga o buna parte din clientii marcilor rivale (in special pe cei ai lui Mercedes E-Klasse), BMW a riscat cu o reteta in care ingredientul principal, dinamismul in stare pura, nu se mai regaseste in cantitatile de odinioara. Daca a si castigat, vom vedea in anii urmatori; pana atunci, trebuie sa recunoastem ca, stropit din belsug cu mirodeniile confortului, Serie 5 a capatat savoarea unui produs all-in-one irezistibil. Inclusiv puristii vor avea probleme mari in a rezista tentatiilor oceanului de tihna care-i asteapta la interior, mai ales cand acesta poate fi “navigat” cu o pereche de scaune Confort atat de relaxante. Disponibile in schimbul a 1.751 de euro, ele nu sunt cu nimic mai prejos fata de fotoliile unui centru spa, fiecare reglaj efectuat ducand soferul mai aproape de nirvana pozitiilor la volan. Incepand cu “aripioarele” laterale, ce pot fi reglate astfel incat torsul sa beneficieze de o sustinere ideala, continuand cu segmentul inferior al sezutului (configurabil astfel incat sa odihneasca pulpele) si incheind cu zona joasa a spatarului (menita sa confere mult solicitatul suport lombar), butoanele instalate la baza scaunului elimina, unul cate unul, toate neajunsurile drumetilor indelungate. De acelasi tratament se vor bucura si pasagerii de pe bancheta, caci bavarezii au instalat o canapea cu spatar inclinat si sezut generos, ce te va face rapid sa uiti ca – exact – nu te afli intr-un “Septar”. Categoric, nici un alt BMW de clasa mare nu a acordat atata atentie acomodarii pasagerilor in conditii optime precum acest 530d xDrive, iar despre asta, nota bene, iei la cunostinta inca dinainte sa startezi motorul.

Confort BMW Seria 5
Seteaza trenul de rulare pe modul “Comfort”, obliga sistemul audio cu 16 difuzoare sa redea o serie de acorduri clasice si pregateste-te pentru calatoria… niciodata oferita de vreun Serie 5 anterior. Nu te afli la bordul unui Boeing, ci al unui BMW suficient de educat incat sa niveleze aproape orice tip de iregularitate din suprafata de rulare. Acustica activitatii suspensiei este ca si inexistenta, iar dinspre motor patrunde doar mormaitul binecunoscut al diesel-ului cu sase cilindri in linie (si acesta doar atunci cand fortezi o depasire “din scurt”); in rest, denivelarile lungi sau scurte, luate la viteze mai mici sau mai mari, sunt anihiliate cu o eficienta care, pe fanii vechilor BMW-uri, ii va soca. Sigur, toate astea au loc pe o retea de drumuri normale, intrarea pe o sosea presarata cu gropi adanci – de care, din pacate, Romania n-a scapat – reveland rapid limitele suspensiei; totusi, chiar si in atari conditii, destul de putin din tortura amortizoarelor este transmisa celor din habitaclu. De exceptie si… de nerecunoscut. Si sa nu crezi ca am terminat…
Feeling-ul de limuzina de lux este cimentat si batut in cuie de catre o lista de gadget-uri si tehnologii din care, sinceri sa fim, am constatat doar lipsa jacuzzi-ului. Intr-un BMW 530d xDrive de aproape 90.000 de euro ai head-up display (acesta afiseaza atat viteza de rulare, cat si informatiile sistemului de navigatie), climatronic, scaune ventilate/incalzite, portbagaj cu actionare electrica, sistem de inchidere a usilor Soft-Close, camera video pentru marsarier, camere video pentru survolarea imprejurimilor, sistem de navigatie Proffesional, Internet, comanda vocala, interfata audio cu port USB si – phew! – pregatire business pentru telefonul mobil. Am fi putut, la fel de bine, sa inseram un link cu dotarile unui Serie 7, dar atunci nu ar mai fi fost la fel de evidenta subtirimea motivului sau existential…
8.5/10 MANEVRABILITATE
​Astepti nerabdator un revers al medaliei? Imediat: intensitatea conexiunii om-masina s-a diluat direct proportional cu migrarea catre zona de confort. In modul Sport – sau, daca esti curajos, Sport+ –, “Cinciul” ramane aceeasi referinta in materie de dinamica, cu o directie precisa, o tinuta de drum neutra si un ruliu minim, insa nu-l mai simti ca pe o prelungire a mainilor tale, ca odinioara. Sigur, e greu sa te plangi in conditiile in care vechiul model te punea la munca chiar si atunci cand doreai sa te relaxezi, iar masina din imagini este atat de usor de exploatat, cu a sa directie supraasistata, sistem 4x4 inteligent si transmisie automata sublima (rapida in schimbarea treptelor si foarte lina, aceasta cutie cu opt trepte este, fara indoiala, cea mai reusita automata din lume); totusi, artificialitatea dauneaza grav placerii. 530d xDrive Iti da tot ce vrei in materie de lux, tehnologie si siguranta, dar, in schimb, iti rapeste dorinta de a urca la bordul sau pentru a conduce oriunde vei vedea cu ochii. Nu o sa-ti vina sa crezi, dar BMW-urile trebuie sa “stie” si asta…

Manevrabilitate BMW Seria 5
8.5/10 PERFORMANTE
​In convorbirea telefonica avuta cu omul de la BMW, primul aspect interceptat de urechea subsemnatului a fost faptul ca masina este dotata cu versiunea de 258 CP a propulsorului turbodiesel “sase-in-linie”. Punand la socoteala si ceea ce stiam deja – respectiv, prezenta adorabilei transmisii ZF –, ne asteptam la un adevarat tur de forta in timpul incursiunii pe soselele mioritice; din fericire, asteptarile au fost, in buna masura, confirmate: cu un cuplu de 560 Nm dezvoltat inca de la 2.000 rpm, acest consumator de motorina nu are nici o problema in a repezi vehiculul spre viteze apreciabile. Cu o mica precizare: in ciuda sprinturilor bune (cel de la 80 la 120 km/h, de exemplu, pretinde cam patru secunde) si a unor acceleratii demne de masinile sport (clasicul 0-100 km/h este rezolvat in 6,1 secunde), masina nu are agilitatea sugerata de designul exterior (sau, ca tot veni vorba, de kit-ul M). Iar o parte insemnata din vina o poarta cele 1.865 de kilograme ale masei proprii. Deh, transformarea intr-un pseudo-sedan de lux isi are pretul ei…
9.5/10 SIGURANTA
​BMW 530d xDrive nu este, cu siguranta, cel mai sigur mijloc de transport din lume – in definitiv, in anumite tari, iti poti cumpara un tanc –, insa nu este foarte departe de acest titlu. In primul rand, are cinci stele la EuroNCAP, cu scoruri foarte bune la toate capitolele (din aceste punct de vedere, ii devanseaza clar atat pe Mercedes E-Klasse, cat si pe Audi A6). In al doilea rand, e greu sa fii nemultumit atunci cand pe lista cu dotari sunt trecute tehnologii ca ABS, DSC, asistenta la franare, tetiere fata active, airbag-uri frontale, laterale si de tip cortina, tempomat inteligent (masina franeaza automat pentru a pastra o distanta sigura fata de vehiculul anterior), sistem de asistenta la parcare (PDC), sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare, sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare si camera video pentru vizibilitate in intersectii. Oricum, daca tii neaparat, mai poti adauga si sistemul Night Vision, ce recunoaste prezenta pietonilor cu ajutorul unui aparat de detectie termic. La aproape 90.000 de euro, ce mai conteaza 2.000 de euro in plus?
8.0/10 MEDIUL INCONJURATOR
​Sedan de aproape doua tone, dotat cu un turbodiesel de trei litri si tractiune integrala – nu suna prea bine pentru Mama Natura, nu? Ba da, dar conteaza in ce situatie. La viteza maxima in regim de autostrada, de exemplu, in modul Normal, 530d xDrive s-a multumit cu vreo 7,2 litri de motorina la 100 km, ceea ce e OK. “Problemele” apar atunci cand lasi linistea unei sosele fara semafoare si trafic pentru a patrunde in forfota orasului sau a unui drum national aglomerat: in atari conditii, “Cinciul” este destul de gurmand. De exemplu, pe un traseu mixt de aproape 500 km, dintre care aproape 240 km de autostrada, 530d xDrive a consumat 55 de litri de motorina – asadar, vreo 11 litri/100 km. Probabil, fara sistemul de recuperare a energiei si cel de Start/Stop, situatia ar fi fost si mai defavorabila; pe de alta parte, la acest nivel de pret, noi am plati bucurosi diferenta de 1.100 de euro pana la 535i xDrive…
CONCLUZII
Nu o sa prelungim inutil suspansul si nici nu o sa ne ferim de cuvinte: Serie 5 este cel reusit sedan de clasa mare care poate fi achizitionat la ora actuala. Punct. Poseda o eleganta clasica, o dinamica de top (chiar daca s-a mai dus ceva din tonalitatea acelui “Driver’s car”), confortul si rafinamentul unui Serie 7 (cu optionalele potrivite) si o calitate a executiei ireprosabila. Inclusiv aceasta versiune ultradotata a lui 530d xDrive, al carei pret este ucigator de mare, are suficiente atuuri pentru a se bate de la egal la egal cu un 730d idem echipat. Iar, in final, sa-l si invinga. Daca vrei, poti vedea propozitia anterioara drept un raspuns la problema ridicata in partea introductiva a articolului. Intre timp insa, ne-am dat seama ca exista ceva si mai important decat lupta fratricida cu “Septarul”: BMW Serie 5 este aproape perfect. Iar tocmai asta e cel mai mare defect al sau.
Test drive bmw seria 5
Deunazi, purtam o discutie referitoare la trendul de diminuare a capacitatii arenelor fotbalistice, pe fondul modernizarii continuie a transmisiilor televizate. Cu alte cuvinte, cluburile nu mai investesc bani in constructia unor stadioane-gigant din cauza faptului ca televiziunile, ajutate de tehnologiile ultramoderne, au “ademenit” suporterii in fata micilor ecrane. Exact – adio inghesuiala, paruieli si stat in picioare; bun venit fotoliu comod si reluari ale fazelor din toate unghiurile posibile. Cam acesta este si BMW Serie 5, respectiv 530d xDrive, in segmentul limuzinelor de clasa mare: o transmisie live perfecta. O experienta lipsita de griji, oferita de un pachet tehnologic ce a extirpat toate radacinile disconfortului. Odata cu ele, insa, s-a mai pierdut ceva: atmosfera. Atmosfera tipica unui BMW. Asa cum un meci de fotbal urmarit la televizor, cu toate eforturile cameramanilor si crainicilor, nu are nici 10% din farmecul unuia vazut “pe viu”, asa si obsesia de a adauga avantaje si elimina defecte a sugrumat pasiunea “Cinciului”. Serie 5 este un BMW desavarsit, nimic de zis, dar, in cazul dat, un BMW desavarsit nu este neaparat si un BMW, err, “adevarat”…

foto: Daradics Csaba
COMENTARII
avatar
sammy (anonim)
10.01.2012, 17:03
super car !!! l love car ;;)
3
1
avatar
cristyy (anonim)
22.11.2011, 21:58
hmmmmmmmm [!@#$] pe roti
4
1
avatar
krisztina (anonim)
11.11.2011, 15:49
prea frumos,ce pret??? vreau si eu un BMW dar asta...............
6
1
avatar
bodorandrey (anonim)
26.09.2011, 10:39
mai frumos nu se putea...
6
0
Vezi toate comentariile (7)
loadingse incarca ...
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Alfa Romeo
    Adresa: Str. Lunca Oltului, FN, Sfantu ...
    Tel / Fax: 0267.316.666 / 0267.316.666
    E-mail: auto.livorno@gmail.com

  • sigla

    Honda
    Adresa: DN 28, Iasi-Tg.Frumos, Km. 10, Iasi
    Tel / Fax: 0232.256.100 / 0232.256.200
    E-mail: service@hondaiasi.ro

  • sigla

    Volkswagen
    Adresa: Str. Alexandru Ioan Cuza, Nr. 6E, ...
    Tel / Fax: 0258.803.300 / 0258.803.304
    E-mail: sales@protos-auto.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback