02 aprilie 2011

Drive Test Citroen C4 2.0 HDi 150CP

Avantaje:
  • calitatea materialelor din interior
  • confortul
  • masajul in scaune
  • rafinamentul
Dezavantaje:
  • suspensia
  • pretul
  • directia artificiala
7.9/10
Voteaza:
(11 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
​Tinem sa-i anuntam pe cei care apreciau artificiile si inovatiile si pe cei care credeau ca C4-ul nu se poate compara cu creatiile germanilor, ca noua generatie nu se mai regaseste in niciuna dintre categoriile de mai sus. De ce? Probabil pentru ca francezii au vrut ca masina sa fie un animal de casa, care sa dea lapte, branza, oua, si eventual sa fie si o buna manichiurista. Constructorul a incercat de data asta sa aleaga drumul cel mai sigur pentru a ajunge la buzunarul vostru. Noi am testat un C4 cu echiparea Exclusive. Pretul masinii este de 23,250 de euro (cu TVA). Importatorul ofera in aceasta perioada un discount de 2,600 de euro (cu TVA).
7.5/10 ASPECT
​In cazul in care erati nostalgici si va era dor sa jucati rolul cocosatului pentru a ajunge pe bancheta din spate a C4-ului, va anuntam ca Citroen a renuntat la versiunea de caroserie cu doua usi, pentru noua generatie. Pacat. Eram curiosi sa aflam noile fetisuri ale designerilor francezi in legatura cu posteriorul. 
Din punctul acesta de vedere am putea sa tragem concluzia pripita si sa spunem ca tocmai si-au pierdut felia de clienti care apreciau designul diferit, fie el urat sau frumos, dar noi credem ca doar au pus mai multa presiune pe DS4. 
Noua infatisare a C4-ului este fresh, are destule linii deosebite in comparatie cu adversarii, reuseste sa-l faca mai atletic, dar nu reuseste sa fie si memorabila. Atrage priviri, este placut, dar termenul de garantie estetica va fi cam scurt din cauza lipsei carismei de altadata si a designului comun cu celelalte modele din gama Citroen.
8.5/10 SPATIUL INTERIOR
​Si la acest capitol, C4 si-a mai pierdut din exclusivitatea cu care ne-a obisnuit, dar rafinamentul si calitatea materialelor au fost ridicate pe o treapta mai inalta. 
Desi era un element distinct al acestui model, volanul cu butuc fix a fost inlocuit de unul intesat cu butoane ca un adolescent cu fata plina de piercinguri simetrice. Cica motivul pentru eliminarea butucului fix a fost salvarea catorva kilograme, dar tindem sa credem ca decizia a fost luata si in urma unui sondaj in randul clientilor marcii. Noul volan este aplatizat in partea de jos si a primit insertii metalice pentru un aspect sport. 
Fiind obisnuiti cu inovatiile specifice marcii, acum bordul ni se pare destul de comun, si chiar putem spune ca se asaza pe acelasi calapod al competitorilor. Dar nimic nu este intamplator in legatura cu noua abordare. Intreaga “reamenajare” a elementelor de bord are logica, este intuitiva si destul de “nemteasca” (ne referim, de exemplu, la pozitionarea “corecta” a butoanelor) dar trebuie sa recunoastem ca, la primul contact, multimea de butoane ne-a dat ceva ameteli. Francezi fiind, n-au putut duce treaba de neamt pana la capat. Spiritul artistic a reincoltit in designeri si i-a determinat sa adauge cateva elemente menite sa readuca unicitatea de care ar trebui sa ai aparte atunci cand te urci intr-un Citroen. Au adaugat un reglaj de schimbare a luminilor afisajului de bord si o serie de sunete polifonice cu ritmuri de jungla si alte beat-uri care te fac sa dai din cap ritmat de fiecare data cand pornesti semnalizarea, avariile sau alte comenzi urmate de semnale sonore. La un Golf nu te vei intalni niciodata cu asemenea jonglerii. Tot la capitolul rasfat trebuie sa adaugam si acoperisul panoramic. Citroen se mai lauda si cu cel mai mare portbagaj din clasa sa. Are 408 litri, iar din cauza lui pasagerii din spate vor fi putin mai stingheri.
8.5/10 CALITATE
​Despre arhitectura habitaclului si a bordului sau despre plasticele din interior, numai de bine.
Materialele folosite in interior par a fi alese cu rigurozitatea unui bijutier care isi selecteaza nestematele pentru a-i fauri coroana reginei Angliei, iar arhitectura bordului este total diferita fata de cea a generatiei precedente. Combinatia de materiale care imbraca scaunele stimuleaza cu adevarat simtul vizual si pe cel tactil. 
Tapiteria este impecabila, cusuta la micron, iar pielea de pe volan si levierul cutiei de viteze iti vor face palmele sa zambeasca. Cu greu gasesti un plastic de calitate indoielnica sau cu aspect neplacut, cu exceptia ornamentului alb-negru de pe consola centrala. Poate ca e vorba doar de gusturi. Senzatia de calitate este data de la primul contact cu habitaclul.
8.0/10 CONFORT
​La drum intins totul decurge bine. Scaunele sunt destul de confortabile si au un suport lateral decent, iar optiunea de masaj lombar pentru sofer si pasagerul din dreapta ne-a surprins placut. In continuarea seriei de tehnologii introduse pe C4 mai putem enumera senzorii de ploaie si de lumina, pilotul automat, climatizarea bi-zona, sistemul audio cu conexiune Bluetooth si USB, si priza de 220 V cu ajutorul careia iti poti incarca laptopul si alte electronice.
Suspensia este relaxata si vizibilitatea buna. Dieselul a fost redus la tacere cu ajutorul antifonarii iar vantul nu te bruiaza la viteze mari.
Totul este indreptat catre confort, dar atunci cand intalnesti suprafete putin mai dure linistea incepe sa dispara. In cazul in care masina este dotata cu jante de 17 sau 18 inch, veti fi nevoiti sa agresati pedala de frana mai ceva ca un tobosar care “pedaleaza” pe o piesa hard rock.
Noul Citroen C4 este facut pentru a fi confortabil, dar cu greu isi poate dovedi aceasta calitate pe multe din drumurile noastre.
6.5/10 MANEVRABILITATE
Flexibilitatea suspensiei face ca masina sa se aplece destul de mult in viraje si chiar in fata adversarilor, cel putin la acest capitol. Directia este moale si artificiala si nu indeamna soferul sa zburde pe drumurile “incurcate” de munte. In concluzie, a ramas acelasi Citroen cu tinuta de drum comoda. Clientii acestei marci isi vor imagina mai repede despre ce vorbim.
7.0/10 PERFORMANTE
​Am testat dieselul de 2.0 litri care isi trezeste toti cei 150 de cai putere la 3.750 rpm si reuseste sa ajunga la 100 km/h in 8.6 secunde, inainte de a atinge viteza maxima de 207 km/h. Motorul este vivace si silentios, pana ajunge la turatiile mai inalte. Cutia de viteze cu care a fost dotata masina de test este o manuala cu sase trepte care nu-ti va face surprize neplacute in depasiri sau in scurtele sprinturi prin oras.
8.5/10 SIGURANTA
​La capitolul siguranta, noul C4 sta bine. A obtinut 5 stele la testele EuroNCAP.
Constructorul l-a burdusit cu sase airabaguri (frontale, laterale, cortina), centuri pretensionate si sisteme de siguranta active: monitorizarea presiunii in pneuri, ABS, ESP, centuri pretensionate si Isofix. Pe langa toate acestea se mai pot adauga frana electrica, sistemul Hill Start Assist, farurile directionale cu Xenon, cele de ceata cu functia cornering si sistemul de avertizare la parasirea benzii.
Senzorii de parcare nu dorm niciodata si au mereu grija de masina, la fel ca si sistemul de supraveghere a unghiului mort, care avertizeaza soferul cu ajutorul unui beculet portocaliu situat pe oglinda.

8.5/10 MEDIUL INCONJURATOR
​Impresionant este faptul ca Citroen a reusit sa obtina aceeasi greutate ca cea a generatiei precedente. Dieselul de 2.0 litri testat elimina 130 de grame de CO2 pe kilometru si respecta normele de poluare Euro 5. Constructorul declara un consum mixt de combustibil de 4.9 litri iar noi nu-l putem contrazice prea tare.
CONCLUZII
​Noul C4 este potrivit pentru cei care isi doresc o compacta rafinata si confortabila. Are un aspect placut, exceleaza la cateva capitole, dar nu este destul de convingator. In cazul in care esti genul de sofer mai entuziast si mai implicat in capitolul “soferie”, va trebui sa arunci un ochi si peste gardul vecinilor.

autor: Razvan Buzoianu
foto: Radu Fugarescu
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Great Wall
    Adresa: Str. Tamasi Aron, Nr. 55/A, ...
    Tel / Fax: 0266.211.008 / 0266.211.008
    E-mail: bartos.attila@eurocar-bosch.ro

  • sigla

    Opel
    Adresa: Bd. Independentei, Nr. 70, Baia Mare
    Tel / Fax: 0262.294.990 / 0262.294.991
    E-mail: euromotors@sintec.ro

  • sigla

    Volkswagen
    Adresa: DN 1, Km. 303+380m, Selimbar, Sibiu
    Tel / Fax: 0269.560.377 / 0269.560.377
    E-mail: vanzari.sibiu@tess.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback