18 august 2010

Drive Test Citroen DS3

Avantaje:
  • Design futurist
  • Interior de calitate
  • Grad personalizare inegalabil
Dezavantaje:
  • Putin cam scump in varianta cu toate optionalele incluse
8.3/10
Voteaza:
(12 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Citroen DS3 1.6 150 CP

Adaugarea unei personalitati mai puternice si a unui statut premium pentru modelele DS ale lui Citroen au facut ca marca franceza sa castige mult la capitolul imagine, dar si in ceea ce priveste performantele. Cel mai nou si mai nonconformist model, DS3, poarta deja amprenta acestor modificari, in urma carora ajunge sa puna in garda concurenta deja traditionala a segmentului mini. Cu un motor 1.6 litri supraalimentat si 150CP sub capota, DS3 a incercat sa ne surprinda cu un temperament atipic in gama Citroen. A reusit oare acest lucru?
9.5/10 ASPECT
Designul exterior nu face rabat de la nimic din ceea ce ar putea parea futurist, nonconformist, exclusivist. Linii agresive, imbinari de stiluri si forme, o tenta vadit agresiva si un look de “concept car” sunt atribute ce se observa imediat la DS3. Un ochi mai atent va observa si schimbarea logo-ului de pe capota, caracteristica exclusiva a tuturor modelelor DS.
8.2/10 SPATIUL INTERIOR
Limitat de dimensiunile in care trebuia sa se incadreze, interiorul lui DS3 nu cunoaste prea multe compromisuri, cel putin pentru locurile din fata, accesul la bord facandu-se foarte usor datorita portierelor mari. Nici in spate nu se sta rau, desi nu am fost niciodata fani ai modelelor in trei usi atunci cand vine vorba de a poposi pe locurile pasagerilor din spate. Despre spatiul destinat capului si picioarelor nu putem face nicio apreciere negativa, daca raportam acest lucru la oferta concurenta din aceasta clasa. Totusi, nu recomandam habitaclul pentru cinci persoane. Portbagajul este decent cu cei 285 litri disponibili, volumul putindu-se mari la 980 litri prin rabatarea banchetei.
8.5/10 CALITATE
Demn de noul statut, DS3 face un progres evident la capitolul finisare, dar si la calitatea materialelor folosite. Ergonomia este foarte buna, stilul modernist imbraca pe alocuri tendinte retro, suprafetele lacuite si imbracamintea din piele fiind capabile sa aduca la bord armonia si bunul gust. Chiar si un dozator de parfum ambiental este prezent, aducandu-ne aminte de suportul pentru flori regasit la bordul lui VW Beetle.
8.0/10 CONFORT
Scaunele si banchetele ofera deopotriva confort si sustinere laterala, pentru a face fata atat imaginii cat si temperamentului lui DS3. Cel mai mare compromis intre aceste caracteristici il face insa suspensia, setata undeva la mijloc intre a face fata denivelarilor pe care le poti gasi la orice deplasare pe sosea si a limita in acelasi timp ruliul pe care il va genera orice abordare sportiva.
7.8/10 MANEVRABILITATE
Posesor al unui sistem de directie foarte precis, DS3 dovedeste multa agilitate in viraje si un bun control. Suspensia nu este foarte ferma si poseda dezavantajul unei arhitecturi banale a puntii spate, ce genereaza ruliu la incercarile de fortare a limitelor. Rotile late si franele puternice sunt de mare ajutor pentru ca orice mica greseala sa poata fi reparata din timp.
8.4/10 PERFORMANTE
Motorul turbo pe benzina asigura, prin cei 150 CP pe care ii produce, un sprint foarte bun si reprize pefecte pentru depasiri, gratie unei cutii de viteze bine etajate, cu sase rapoarte. Cele 7,3 secunde pentru a ajunge la 100km/h si o viteza de top de 214km/h sunt dovada ca un autoturism de aceste dimensiuni poate fi capabil de multe lucruri interesante. Tractiunea este pe fata, ceea ce, la aceasta putere, inseamna o problema pentru aderenta dar si dificultati in viraje daca acceleratorul este calcat cu forta. O parte din aceste lucruri se rezolva cu sistemul de control al tractiunii, iar cealalta cu sistemul electronic de stabilitate, dar ambele vor stirbi din avantul masinii daca ajung sa intre in functiune, asa ca gasirea unui stil de condus mai putin agresiv este de recomandat, chiar daca motorul arata tot timpul ca poate mai mult.
8.5/10 SIGURANTA
DS3 este dotat cu ESP, ASR, ABS si cu o multitudine de airbaguri: frontale pentru sofer si pasageri, laterale si tip cortina. Franele dispun de asistenta la franarea de urgenta si distributie controlata electronic a fortei de franare.
7.8/10 MEDIUL INCONJURATOR
Micul motor din aluminiu, cu capacitate de 1.6 litri, aduce un consum mediu de doar 6,7 litri si emisii de carbon de 155g/km, fapt ce indica o contraofensiva a motoarelor pe benzina asupra ofertei de motorizari diesel.
CONCLUZII
Multe marci consacrate au “reusit” sa isi compromita imaginea atunci cind, orbite de mirajul premium, au conceput modele cu pretentii, care ulterior au fost infrante cu usurinta de veteranii acestui segment. Citroen a evitat acest lucru prin tatonarea acestei zone cu o serie de modele dedicate special acestui scop, pe care a putut sa le realizeze cu mai multa dezinvoltura. Este si cazul lui DS3, ce a reusit sa surprinda si sa intimideze concurenta. Foarte dinamic si futurist, DS3 este una din putinele masini ce reuseste sa intoarca priviri dar care sa ofere posesorului confort si un grad de personalizare inegalabil. Modelul testat de noi costa, in versiunea fara optionale, 19.190 euro, pret ce include TVA.
COMENTARII
avatar
alex (anonim)
03.09.2013, 07:23
Am mers la un test drive acum cateva saptamani. Am fost surprins cat de bine se conduce masina. Este super!
0
0
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Audi
    Adresa: Splaiul Unirii, Nr. 643-673, sector ...
    Tel / Fax: 031.860.04.40 / 0750.236.494
    E-mail: service-vitan@midocar.ro

  • sigla

    Lancia
    Adresa: Aleea Sinaia, DN. 71, Nr. L82, ...
    Tel / Fax: 0788.107.632 / 0245.222.030
    E-mail: contact@autonapoli.ro

  • sigla

    Volkswagen
    Adresa: Str. Libertatii, Nr. 50A, Bistrita
    Tel / Fax: 0263.230.770 / 0263.230.770
    E-mail: office@rbautomobile.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback