20 octombrie 2010

Drive Test Dacia Duster

Avantaje:
  • arhitectura multi-link a suspensiei spate
  • garda la sol mare
  • unghiurile bune de atac/degajare
Dezavantaje:
  • prezenta plasticului in proportii mari
  • insonorizarea modesta
  • accente subviratoare in modul 4x2
7.3/10
Voteaza:
(21 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Curiozitatea de a testa “minunea din Carpati”, cea care a inversat rolurile dintre romani si vestici in ceea ce priveste statul la coada pentru cumpararea unei masini, este cu atat mai mare cu cat vorbim si de primul SUV produs de Dacia dupa preluarea sa de catre Renault. Deoarece criticile presei din vest s-au axat pe capitolele la care Dacia oricum isi recunoaste conditia de autoturism ieftin, am incercat sa aflam de ce este in stare Dusterul, in versiunea cea mai puternica de motorizare, dieselul de 110 CP si, bineinteles, echipat cu sistem de tractiune 4x4.


7.2/10 ASPECT
​E clar ca cine alege Duster nu o face manat de pasiunea pentru forme, stil si rafinament al liniilor. Aspectul masiv si usor neingrijit pe care Duster il afiseaza se potriveste la fix cu ceea ce masina ofera din punct de vedere tehnic. Am apreciat pozitionarea foarte inalta a blocurilor optice si evazararile proeminente ale aripilor, dar si proportiile corecte si potrivite pentru un autoturism multi-purpose. Nu la fel de fericite sunt ramele foarte groase ale geamurilor si, mai ales, clapa ce ascunde busonul de alimentare, absolut uriasa.
7.4/10 SPATIUL INTERIOR
​Fiindca se trage din Sandero, Duster pastreaza nota practica si parte din interiorul acestuia, aducand insa imbunatatiri la nivelul locurilor din spate si al portbagajului. Utilizatorii actuali de Logan au toate sansele sa se declare nemultumiti de Duster din punct de vedere al spatiului, iar acest lucru este perfect indreptatit. Una peste alta, in Duster se sta decent, indiferent daca te afli pe scaunele din fata ori pe bancheta din spate. Problemele apar doar daca veti uzita de capacitatea de transport din fisa tehnica, ce indica optimist un numar de cinci persoane.
5.5/10 CALITATE
​Nota generala a interiorului este data de materialele cu pret redus si de prezenta plasticului in proportii mari. Suprafetele textile nu exceleaza la capitolul finete, dar dau dovada de o rezistenta crescuta la uzura, lucru deja dovedit de fratele Logan, din ale carui clone am putut vedea multe ce poseda un rulaj impresionant si care stau inca bine la acest capitol. Versiunile superioare de echipare prezinta detalii ceva mai ingrijite si accesorii lacuite, cum sunt gurile de ventilatie sau manerele de pe interior ale portierelor, ori volanul si schimbatorul de viteze imbracate in piele. Inca o premiera pentru Dacia este tapiteria din piele, disponibila optional, desi nivelul de ergonomie al scaunelor nu se preteaza nemaipomenit la acest feature extravagant.
7.6/10 CONFORT
​Desi bine inchegata, caroseria lui Duster nu ofera insonorizarea cea mai buna, asa ca ambientul exterior propaga ceva unde sonore in interior. Sistemul de climatizare este eficient, insa butoanele de comanda vin pe dos la Duster fata de suratele sale vestice. Comanda electrica pentru toate geamurile si un sistem audio bunicel, cu comenzi pe volan, sunt citeva din “gadgeturile” prezente la bord. Denivelarile din asfalt sunt bine tolerate de suspensie, asa ca alergatul pe macadam s-a dovedit chiar confortabil si prietenos cu vertebrele noastre, iar rezultatul bun la acest capitol se datoreaza suspensiei spate cu arhitectura multi-link.
6.8/10 MANEVRABILITATE
​Cu o garda la sol de 210 mm, Duster se descurca peste asteptari din punct de vedere al stabilitatii si ruliului. Caroseria rigida, dar si masa redusa a masinii, sunt elementele-cheie ale unei prestatii dinamice foarte bune, daca ne gandim ca avem de-a face cu o motorizare de numai 1,5 litri. Directia este acceptabila si am fi considerat-o chiar buna daca gaseam macar un capitol la care sa exceleze. Accentele subviratoare pe care le-am constatat, fortand limitele pe viraje in modul 4x2, se pot tempera simtitor daca veti folosi modul “Auto” al selectorului pentru sistemul de tractiune, situatie in care repartitia cuplului intre punti este mult mai buna. 
6.5/10 PERFORMANTE
​Solutia unui motor mic si puternic a adus doua avantaje, unul legat de consum, iar celalalt legat de greutatea redusa si o mai buna repartitie a maselor, pericolul de a avea partea din fata excesiv de grea fiind inlaturat. Reprizele sunt bune, fie ca vorbim de plecarile de pe loc, fie despre depasiri, cei 240 Nm dovedindu-se suficienti. In afara soselei, Duster devine chiar interesant, iar lucrurile de care este in stare vor speria serios concurenta. Unghiurile bune de atac si degajare, garda la sol mare si un sistem de tractiune performant sunt tot ceea ce trebuie pentru ca Dusterul sa ajunga cu usurinta in locuri in care SUV-uri mult mai scumpe nu o fac. Pentru sectiunile dificile din afara soselei exista un mod 4x4 “lock” si controlul electronic al tractiunii in cazul modelelor cu ESP, dotare disponibila optional doar pentru varianta de echipare Laureate.
8.0/10 SIGURANTA
​Dacia Duster dispune de frane cu discuri pentru fata si tamburi pe spate, sistem ABS si cu asistenta la franarea de urgenta, ESP (optional), airbaguri pentru sofer si pasager, aibaguri laterale fata si sistem de prindere Isofix pentru bancheta din spate.
9.0/10 MEDIUL INCONJURATOR
​Upgradat de la 85 la 110 CP, motorul dCi de 1,5 litri a facut un pas important si in ceea ce priveste emisiile poluante si a crescut de la euro 4 la euro 5. Consumul de carburant are o valoare de 5,6 litri in ciclu combinat, iar nivelul emisiilor poluante, de 145g/km.
CONCLUZII
​Cu un pret ce poate sari chiar si de 19.000 de euro in varianta cu echipare maxima, Duster nu mai reprezinta idealul masinii ieftine pe care Dacia a lansat-o odata cu aparitia lui Logan. Folosirea de tehnologii noi este cea care a generat acest lucru, dar si un nivel de performante ce face ca acum Dacia sa fie o marca competitiva nu doar din punct de vedere al pretului. Desi, din punct de vedere al confortului, nu reuseste sa se apropie suficient de concurenta mult mai experimentata din acest segment, Duster face o figura frumoasa la capitole precum economia si prestatia foarte buna pe teren accidentat, lucruri nerealizate pana acum de concurenta de la acelasi nivel de pret.
COMENTARII
avatar
crocando (anonim)
22.04.2012, 21:02
Depinde din ce punct plecam fiecare.Personal eram in cautarea unui SUV si am un prieten ce a achizitionat un Duster,l-am condus si eu si am ramas asa putin surprins....mai apoi mi-am cumparat un X3 si cand am urcat a doua oara pe Duster nu am mai avut aceiasi parere.Sincer,sincer depinde de ce masina ai condus inainte si de cati bani ai in portmoneu.....daca stai mai slabut cu bugetul nu poti sa ai pretentii,deci e bun si Dusteru...bafta
1
1
avatar
ion (anonim)
10.11.2010, 09:11
Am condus DUSTER. Rezonabil. Calitate pret,OK.Sa vedem fiabilitatea.Daca toate calitatile rezista in timp.
8
4
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Ford
    Adresa: Strada Erou Ion Serban, Nr. 3, ...
    Tel / Fax: 021.350.24.33 / 021.350.23.43
    E-mail: office@fordcsd.ro

  • sigla

    Mazda
    Adresa: Calea Munteniei, Km. 180, Focsani
    Tel / Fax: 0237.229.922 / 0237.229.922
    E-mail: vanzari@autoxedos.ro

  • sigla

    Saab
    Adresa: Str. Corneliu Coposu, Nr. 5, Sector ...
    Tel / Fax: 021.320.70.97 / 021.320.70.99
    E-mail: office@saabbdt.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback