17 august 2010

Drive Test Fiat 500

Avantaje:
  • Aspect revolutionar
  • Interior cu bun gust
  • 5 stele EuroNCAP
  • Gama variata de motorizari
Dezavantaje:
  • Spatiul redus pentru bagaje
  • Scaune putin inconfortabile
8.3/10
Voteaza:
(5 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA

Fiat 500 1.4 100CP

Stilul retro a mai fost incercat si de alti constructori, dar succesul nu a fost intotdeauna cel scontat, asa cum s-a intamplat spre exemplu in cazul Volkswagenului Beetle. Folosind un concept similar, acela de a imprumuta o platforma de la un model din gama, caruia sa i se ataseze o caroserie noua croita dupa tiparele vremurilor apuse, Fiat reinvie spiritul micului “Cinquecento” ce facea furori in anii ’60, folosind asadar ca baza tehnica platforma imprumutata de la actualul Panda. Au fost pastrate astfel caracteristicile de baza ale inaintasului sau, iar prin paleta de motorizari ce ajunge la maximul de 1.4 litri si include si o versiune diesel, aduce in actualitate si elementul-cheie care a stat initial la baza dezvoltari lui Cinquecento: economia de carburant.
9.5/10 ASPECT
Caroseria poseda liniile foarte bine conturate si apropiate considerabil de predecesorul sau si aduce in prim plan efectul puternic al detaliilor cromate, cu o usoara tenta sportiva pe care am incercat sa o evidentiem prin testarea unui exemplar energic, dotat cu un motor pe masura asteptarilor: 1.4 litri si 100CP!
7.4/10 SPATIUL INTERIOR
Placerea unui design original si lipsit de orice rabat ce ar fi putut stirbi din farmecul micului “500” o intalnim si in interior. Singurul neajuns il reprezinta spatiul interior nu foarte generos, amanunt ce va fi resimtit in masura mai mare de eventualii ocupati ai locurilor din spate ce vor intampina “constrangeri” indeosebi la nivelul capului. De asemenea, mai putin incantator este spatiul portbagajului, limitat la 185 litri, dar… arta cere sacrificiu, nu-i asa?
9.2/10 CALITATE
Desigur ca materialele plastice si tehnologia moderna ce face ca aceasta masinarie sa functioneze sunt si ele aspecte ce nu puteau lipsi unui autoturism al prezentului, dar mascarea acestor “defecte” a fost realizata destul de eficient prin designul clasic al plansei de bord innobilat cu instrumente analogice si suprafete lacuite in culoarea caroseriei. In plus, multiplele versiuni si combinatii de nuante in care se poate configura interiorul lui “500” reprezinta un atu important al micului autoturism.
7.8/10 CONFORT
Dupa primele sute de metri parcursi am observat ca trenul de rulare este confortabil si filtreaza bine denivelarile mici si medii, dar nu tolereaza prea bine excesele pe care le va intalni in mod sigur la fiecare drum prin oras. Interesanta este pozitia destul de inalta la volan si vizibilitatea satisfacatoare pentru clasa mica, aceasta din urma fiind totusi tulburata intr-o oarecare masura catre spate din cauza grosimii montantilor anteriori si a unei lunete de dimensiuni modeste.
7.8/10 MANEVRABILITATE
Directia este precisa dar cu un feedback modest pentru un impatimit al virajelor stranse si al acelor de par abordate cu pedala “la metal”. Avantajul este ca va oferi multe satisfacii la manevrele in spatii inguste din orasele aglomerate. Surprinzator, suspensia se prezinta mult mai bine la capitolul stabilitate, unde este mult mai ferma decat in cazul lui Panda, avantajul fiind oferit in acest caz de o mai buna repartitie a maselor, generata de aplatizarea spatelui, ce aduce un plus in ceea ce priveste reducerea ruliului in viraje.
8.2/10 PERFORMANTE
Pus in miscare de un “motoras” ce nu inspira mare lucru prin prisma unei cilindree modeste de numai 1.4 litri, Fiat 500 ascunde sub capota nu mai putin de 100CP, ce fac legatura cu asfaltul prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu sase rapoarte, menita sa dozeze exact cuplul nu foarte ridicat al propulsorului cu 16 supape, pe benzina. Temperamentul si, mai ales, sunetul motorului sunt foarte placute in special atunci cind acul indicator trece de jumatatea gradatiilor inscrise pe cadranul sau.
8.8/10 SIGURANTA
Si la capitolul siguranta Fiat 500 se descurca admirabil in ciuda dimensiunilor sale reduse, cele sapte airbaguri disponibile inca din dotarea standard fiind unul din motivele pentru care Fiat 500 a trecut cu brio testele EuroNCAP privind siguranta ocupantilor.
7.5/10 MEDIUL INCONJURATOR
Desi consumul de carburant ce promite o medie de 6,3 litri este greu de atins din cauza temperamentului unui motor avid de turatii, Fiat 500 reuseste sa se mentina la un nivel normal si proportional cu aceasta cilindree impreuna cu un nivel redus al emisiilor de CO2, limitat la 149g/km.
CONCLUZII
Departe de gradul de subiectivism pe care fiecare dintre noi il avem atunci cind apreciem frumusetea lucrurilor, nu putem spune decat ca designul lui Fiat 500 este o reusita, ce scoate in plus la lumina si slefuieste o istorie a marcii pe care nici un alt model nu a reusit sa o puna mai bine in valoare in ultimii ani. Cu toate astea, modelul nu ii va impresiona si pe cei care cauta un autoturism extrem de practic, majoritatea atuurilor lui Fiat 500 fiind concentrate in tot ceea ce ar insemna o utilizare urbana, asa cum se observa din dimensiunile reduse si volumul interior al habitaclului, dar si spatiului pentru bagaje. Agil si placut la condus, Fiat 500 cocheteaza din plin cu bunul gust si rafinamentul ce se intalnesc cu destul de mare greutate la clasa mica, unde rivali mai pot aparea doar din punct de vedere al pretului, ce incepe pentru varianta testata de la  11.905 euro, cu taxe incluse.
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Fiat
    Adresa: Bd. George Cosbuc, Nr. 66-68, Galati
    Tel / Fax: 0236.465.101 / 0236.465.101
    E-mail: contact@autoparma.ro

  • sigla

    Jaguar
    Adresa: Str. Parintele Galeriu, Nr. 12-14, ...
    Tel / Fax: 021.210.52.23 / 021.211.52.48
    E-mail: -

  • sigla

    Opel
    Adresa: Str. Aurel Vlaicu, Nr. 119, Satu ...
    Tel / Fax: 0261.806.256 / 0261.806.266
    E-mail: satumare@opelwest.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback