18 august 2010

Drive Test Ford Ka

Avantaje:
  • Pretul si cheltuielile de intretinere
  • Placuta la condus
Dezavantaje:
  • Zgomot la viteze ridicate
  • Motorul de 1.2 litri
  • Putine dotari standard la versiunile de baza
6.4/10
Voteaza:
(5 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Ford Ka 1.2 69 CP

Cu o istorie ce incepe undeva in toamna lui 1996, modelul Ka a adus o noua optica pentru Ford, in ceea ce priveste segmentul low-cost. Desi, la inceput, masinuta cu un design indraznet ce spargea tiparele vremii a fost mai des prezenta in clasamente de tip “most ugly car” decat in primele pagini ale revistelor de profil, modelul a fost un real succes ce s-a bucurat de o productie neintrerupta timp de 12 ani. Succesul pare asadar sa nu se fi datorat prea mult caroseriei extrem de rotunjite, cu console foarte scurte si care gazduia un motor al carui bloc dateaza din anii ’60, ci unor calitati cum sunt manevrabilitatea, fiabilitatea si consumul redus. Lansat anul trecut, noul model Ka mizeaza ceva mai mult pe un impact vizual puternic dar si pe o platforma imprumutata de la Fiat Panda impreuna cu care se fabrica la Tychy, in Polonia.
6.8/10 ASPECT
Liniile de design “Kinetic” ce caracterizeaza o buna parte din gama Ford, par sa fie scoase in evidenta mai mult decat oricand la noul Ka. Fiecare detaliu pare ca a fost alungit si induce ideea unui dinamism impins la extrem, dar formele puternic curbate ne fac a ne da seama ca o doamna la volan si o strada aglomerata de oras fac parte totusi dintr-un scenariu mult mai realist pentru Ka.
6.0/10 SPATIUL INTERIOR
Senzatia de usoara claustrofobie pe care am incercat-o odata instalat la volan se datoreaza in mare masura vizibilitatii restranse si unei pozitii la volan nu prea inalte. Totusi, depasind acest moment, am constatat ca in jurul meu este suficient spatiu si ca patru adulti pot calatori destul de confortabil in Ka, conditia fiind ca cei mai putin inalti sa opteze pentru locurile din spate. Spatiul pentru bagaje este rezonabil, cei 224 litri oferiti fiind suficient pentru majoritatea treburilor cotidiene.
7.8/10 CALITATE
Fara a incerca pretentii de clasa premium, Ford pune mare accent pe latura practica, asa ca materialele plastice si cele textile creeaza ambientul din habitaclul Ka-ului condus de noi. Pentru pretentiosi, am aflat ca exista si versiuni mai bine echipate la acest capitol, ce dispun de volan si scaune imbracate in piele.
6.2/10 CONFORT
Designul plansei de bord este ergonomic si aduce la indemana toate cele necesare pentru ca odata aflat la volan sa nu te stresezi inutil cautand radioul sau comanda climatizarii, iar amplasarea schimbatorului de viteze intr-o regiune atat de inalta a consolei centrale, am descoperit ca este foarte utila la manevrele dese intalnite in oras.
7.5/10 MANEVRABILITATE
Daca exteriorul inspira cumva un temperament agresiv, nu inseamna ca si restul masinii a fost conceput pentru o astfel de intimidare. Franele sunt eficiente dar suspensia altminteri foarte confortabila isi arata repede limitele la viraje unde contribuie la un ruliu destul de mare. Directia este una dintre cele mai reusite cind vine vorba de a circula mult prin oras, servoasistarea electrica fiind de mare ajutor pentru ca nicio manevra de parcare sa nu se rezolve cu multa activitate fizica.
4.0/10 PERFORMANTE
Motorul de nici 70 CP isi face bine treaba pe reprize scurte si poate fi in stare si de un regim de croaziera satisfacator pe autostrada, dar nu poate reprezenta in nici un caz visul unui impatimit de adrenalina, cele 13 secunde necesare pentru a atinge 100km/h fiind un motiv solid in acest sens si o dovada in plus de submotorizare. Cutia de viteze cu cinci trepte se actioneaza usor si precis, dar cei 102 Nm dezvoltati de motor ar fi avut nevoie de o a sasea treapta, nevoie ce se simte imediat cind masina are la bord patru persoane.
5.8/10 SIGURANTA
Franele cu ABS, airbagurile pentru sofer si pasagerul din dreapta si centurile cu pretensionare pentru toti ocupantii sunt dotarile standard ale lui Ka. Optional, masina se poate dota cu sistem ESP, dar acest lucru nu i-a putut conferi lui Ka decat un numar de patru stele la testele EuroNcap.
7.4/10 MEDIUL INCONJURATOR
Promisiunea unui consum mediu de 5,1 litri/100km pe care ne-o face fisa tehnica nu a putut fi pusa in practica, dar cu toate acestea Ka ramane “in carti” cind este vorba de economie. Emisiile de CO2 foarte reduse (125g/km) arata ca grija pentru mediu a fost prioritara in realizarea unui autoturism de volum.
CONCLUZII
Usor furat de aspectul avangardist al designului ce inspira mult dinamism si agilitate, m-am fi asteptat ca aceste atribute sa le expermentez si pe sosea. Motorul de 1.2 litri isi face treaba cu brio doar la un regim temperat de condus insa este economic si suficient de linistit atunci cand ne referim la prezenta sunetului sau in habitaclu, acest ultim aspect fiind de fapt si singurul atu al sau in fata unei eventuale motorizari diesel pe care o apreciez ca fiind mai potrivita pentru acest model.
Cu un pret ce incepe chiar sub pragul “psihologic” de 10.000 de euro, Ka a reusit sa cucereasca repede inimile europenilor, fiind liderul clasei la capitolul unitati vandute, ceea ce ma face sa cred ca aspectul sau avangardist este “vinovatul” principal in a masca o prestatie mediocra pe sosea si un confort interior ce nu le pot situa decat undeva la mijlocul clasei.
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Alfa Romeo
    Adresa: Str. Apeductului, Nr. 3A (incinta ...
    Tel / Fax: 0230.523.835 / 0230.523.835
    E-mail: service@autobitti.ro

  • sigla

    Hyundai
    Adresa: Calea Bucuresti, Nr. 244, cod ...
    Tel / Fax: 0268.308.000 / 0268.338.200
    E-mail: service.brasov@tiriacauto.ro

  • sigla

    Toyota
    Adresa: Splaiul Unirii, Nr. 283, Bucuresti
    Tel / Fax: 021.346.49.91 / 021.346.49.95
    E-mail: office@toyomotor.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback