16 august 2010

Drive Test Ford Kuga

Avantaje:
  • Manevrabilitate buna
  • Stabilitate buna pentru un SUV
  • Design modern
Dezavantaje:
  • Spatiul insuficient in partea din spate
  • Pretul destul de mare
7.6/10
Voteaza:
(12 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Ford Kuga 2.0TDCi 136 CP?

Venit ceva mai tarziu in zona SUV-urilor compacte, Ford a cantarit bine problema trecerii la un sistem 4x4 si a concluzionat ca cel mai bine se potriveste pentru acest job platforma lui Focus C-Max. Si partea mecanica a fost imprumutata in cea mai mare parte de la modelele deja existente, dar designul exterior complet nou ascunde foarte eficient aceste elemente comune. 
Aspectul exterior al Kuga este foarte complex si dinamic si, fara teama ca folosesc in exces cuvinte de lauda, l-as situa printre cele mai reusite din clasa sa. Fiindca vorbim totusi de lipsa unei experiente anterioare in acest segment, comparativ cu competitorii sai aflati la a doua sau chiar a treia generatie, am testat un exemplar cu motorizare diesel in conditii care sa scoata la lumina caracterul lui Kuga.
8.2/10 ASPECT
Bine echilibrata ca gabarit si cu o habitabilitate deja testata, caroseria ce a stat la baza conceperii lui Kuga a fost totusi restilizata si adaptata vizibil noilor conditii, rezultatul fiind o silueta monovolumica musculoasa, cu linii si trasaturi futuristo-agresive. O buna aerodinamicitate este de asemenea usor sesizabila, dar si o garda mare la sol si unghiuri ce vor face mai usoare aventurile off-road.
6.0/10 SPATIUL INTERIOR
Accesibilitatea buna si spatiul oferit de habitaclu sunt capitolele cele mai importante pe care Kuga le-a imprumutat de la C-Max. Aplatizarea accentuata a plafonului catre spate pare sa fie singurul neajuns cind vorbim de spatiul oferit pasagerilor, care, daca este sa ne gandim ca acestia sunt de regula copii, poate fi trecut usor cu vederea. Nici portbagajul nu exceleaza la capitolul ofertei de spatiu, cei 360 litri putind fi insa extinsi la 1.355 prin rabatarea banchetelor spate, operatie ce se poate face destul de rapid.
8.0/10 CALITATE
Designul placut al interiorului este insotit de materiale pe masura, dar si de o paleta extinsa de culori in care acesta se poate personaliza. Am apreciat in mod deosebit calitatea materialelor textile, care, pe linga aspectul placut al texturii, inspira si o rezistenta crescuta la folosirea intensa. Elemente de plastic ce vin in contact direct cu pasagerii sunt bine finisate si lacuite.
7.6/10 CONFORT
Micul univers creat de specialistii in ergonomie ai lui Ford pare sa se concentreze in cea mai mare parte asupra ocupantilor locurilor din fata. Instrumentele de bord analogice si o consola generoasa cu comenzi intuitive pentru climatizare si radio sunt in masura sa contribuie la asigurarea unui condus putin solicitant. Sa nu uitam si de butonul “Ford Power”, plasat cat se poate de central si sus pe plansa de bord, buton din care se da viata motorului. Mai putin placuta a fost experienta primei manevre de mers inapoi, cind am observat tributul platit de un design ce din afara parea perfect: vizibilitatea catre spate. 
7.8/10 MANEVRABILITATE
Suspensia foarte bine setata a aratat ca poate face fata atat provocarilor pe sosea cat si celor in afara acesteia, acolo unde vibratiile produse de denivelari nu stirbesc semnificativ confortul oferit pasagerilor. Sistemul de directie electrohidraulic este foarte precis si contribuie in mare masura la o agilitate de invidiat. Mai ales ca avem de-a face cu o masina ce nu detine, la prima vedere, calitati comune cu ale unei sportive. Tractiunea integrala permanenta, ce foloseste sistemul Haldex, nu aduce un castig sesizabil la capitolul manevrabilitate. Kuga se conduce si se comporta exact ca oricare alt autoturism cu tractiune pe fata, diferenta fiind sesizabila doar in cazurile extreme, de demaraj puternic ,sau in derapaj, cind are un comportament greu predictibil, dar pe care il corecteaza rapid si eficient sistemul electronic de stabilitate.
6.8/10 PERFORMANTE
Motorul diesel de 143 CP nu exceleaza la capitolul putere, dar trage bine in turatii joase si este exploatat eficient prin intermediul celor sase trepte ale cutiei de viteze. Demarajul si viteza de croaziera sunt comparabile cu ale majoritatii autoturismelor de clasa compacta sau medie, dar iesirile in afara soselei au aratat ca Ford Kuga poate, la nevoie, sa se descurce onorabil si pe teren accidentat, gratie garzii la sol de 190 mm si sistemului de tractiune integrala cu raport variabil intre punti, ale carui beneficii ies la lumina imediat cum lipsa de aderenta incepe sa faca probleme.
8.0/10 SIGURANTA
Inca din echiparea standard, Kuga dispune de airbaguri pentru sofer si pasager, laterale si tip cortina. Sistemul ABS este insotit de asistarea la franarea de urgenta si de repartizarea electronica a fortei de franare. Sistemul de tractiune integrala, o alta componenta a sigurantei active, este insotit de ESP si de controlul electronic al tractiunii (TCS).
8.5/10 MEDIUL INCONJURATOR
Un consum mediu de 6,4 litri/100km poate fi considerat o adevarata reusita pentru un autoturism de 1.600 kg si arata eficienta unui sistem de tractiune ce intra in functiune strict atunci cind este nevoie. Nivelul emisiilor poluante este de 169 g CO2/km.
CONCLUZII
Agilitatea si dinamica bune ale lui Kuga se datoreaza atat aspectului exterior, cat si setarilor suspensiei, directiei si grupului moto-propulsor. De buna prestatie pe asfalt ne-am convins si in interiorul orasului, unde Kuga este foarte vioi si manevrabil, dar si economic. Desi se situeaza cu putin sub media concurentilor sai in lupta cu terenul accidentat, prestatia off-road este satisfacatoare pentru aventuri ocazionale sau atunci cind natura incearca sa ne puna piedici. Habitaclul este bine stilizat si armonizat cu exteriorul si temperamentul masinii, dar este usor restrictiv la capitolul spatiului oferit pasagerilor locurilor din spate. Nici vizibilitatea nu este punctul forte al lui Kuga, dar acest lucru vizeaza, din fericire, doar zona spatelui. Desi mai putin experimentat in segmentul SUV-urilor, Ford si-a facut bine temele si a creat o masina complexa, performanta si economica, ce porneste in versiunea dotata cu tractiune integrala de la un pret de 23.350 euro, fara TVA.
COMENTARII
avatar
JOAQUIN (anonim)
02.01.2011, 10:37
II MASINA MEA SI E FRUMOASA SI CAND VOI FI MARE TATA MIO VA DA MIE
1
4
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Dacia
    Adresa: Bd. Nicolae Balcescu, Nr. 204, ...
    Tel / Fax: 0248.223.555 / 0248.218.030
    E-mail: office@amat.ro

  • sigla

    Kia
    Adresa: Str. Depozitelor, Nr. 1, Pitesti
    Tel / Fax: 0348.401.652 / -
    E-mail: service@ersteautomobile.ro

  • sigla

    Volvo
    Adresa: Str. Baba Novac, Nr. 78, Constanta
    Tel / Fax: 0241.694.222 / -
    E-mail: service.ct@kamsas.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback