06 februarie 2011

Drive Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT

Avantaje:
  • interior confortabil
  • motor puternic si economic
  • agilitate
Dezavantaje:
  • garda la sol
  • sistem 4x4 simplist
8.3/10
Voteaza:
(13 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
​Unul dintre cele mai confortabile si mai agile SUV-uri de pe piata a primit de curand o cutie de viteze automata pe care europenii o asteptau de mult si care promite sa se impace bine cu vestitul motor diesel de 2.2 litri. Am vrut sa vedem cum s-a schimbat atitudinea lui CR-V, asa ca l-am convocat la un drive-test complex, care sa inceapa cu soseaua si sa se termine in afara ei.
9.5/10 ASPECT
​Honda CR-V nu este genul de SUV care sa se impuna prin dimensiuni, masivitate sau accente brute. In multe privinte poate fi comparat cu un break mai mare, situatie in care se regasesc si multe dintre liniile ce compun designul exterior. Aerodinamica pare ca a fost principalul scop urmarit de stilistii niponi, aceasta regasindu-se in curbarea puternica a zonei spatelui, dar si in modelarea partii frontale. Aspectele ferme si liniile dure au fost ameliorate comparativ cu generatia precedenta, asa ca putem vorbi acum de un model mai bine desenat si mai bine evidentiat la nivelul detaliilor. Caracteristicile unei masini de off-road sunt foarte diluate la CR-V, astfel ca atat garda la sol, cati si unghiurile de atac si degajare sunt modeste.
8.0/10 SPATIUL INTERIOR
​Dupa ce am testat accesibilitatea excelenta datorata portierelor mari si a unei inaltimi optime la care se afla scaunele, am facut cunostinta cu un habitaclu generos si bine organizat. Plansa de bord usor avansata si plafonul ce ofera un spatiu generos la nivelul capului sunt in masura sa aduca suficient loc chiar si pentru cei mai inalti ocupanti. Pe locurile din spate se sta bine, iar spatiul pentru picioare este excelent. Portbagajul ofera un volum de 524 de litri si se poate extinde la nevoie prin rabatarea banchetelor, la 1.532 de litri.
8.0/10 CALITATE
​Statutul premium, catre care marca Honda accede, a fost serios luat in seama de cei care au proiectat si realizat interiorul lui CR-V. Aici am gasit un design ingrijit, materiale placute la atingere si imbinari perfecte. Volanul si schimbatorul sunt imbracate in piele, iar bordul si celelalte suprafete sunt moi si placute la atingere. Este greu de gasit un cusur la CR-V in ceea ce priveste finisarea habitaclului.
8.5/10 CONFORT
​Spatiul interior generos, scaunele bine profilate si izolarea fonica buna sunt calitatile pe care le percep usor toti ocupantii habitaclului. Suspensia face fata cu brio denivelarilor, atat celor de pe sosea, cat si celor de pe drumurile neamenajate, dar setarea pro-confort are totusi niste limite ce nu trebuiesc depasite, asa ca terenul accidentat nu este foarte bine tolerat de catre SUV-ul japonez. Din scaunul soferului am putut aprecia usurinta comenzilor, mai ales a cutiei de viteze automate al carui schimbator este plasat destul de sus. Frana de mana in forma de mansa este miniaturizata si se actioneaza usor, fiind amplasata de aceasta data clasic, intre scaune si nu undeva la bord, asa cum era la generatia precedenta.
7.5/10 MANEVRABILITATE
​Honda CR-V a fost, incepand chiar de la prima generatie, un etalon al agilitatii, calitate la care au contribuit atat suspensia independenta pe ambele punti cat si constructia usoara a caroseriei autoportante. Ruliul este mic in raport cu inaltimea masinii si denota ca inginerii niponi au facut in asa fel incat centrul de greutate al masinii sa fie cit se poate de coborat. Sistemul de tractiune ce transmite preponderent cuplul catre puntea fata face ca, in anumite situatii de bracaj, sa se simta tendinte de subvirare. Pe macadam sau acolo unde aderenta la sol nu este tocmai buna, CR-V incepe sa puna in valoare eficienta sistemului 4x4, care aduce mai mult control si mai multa siguranta. Honda CR-V nu dispune de setari manuale pentru sistemul de tractiune, nu are reductor, iar cutia de viteze automata nu lasa la indemana soferului prea multe posibilitati de setare. Cu toate acestea, CR-V reactioneaza foarte prompt in situatiile dificile cum sunt cele din teren accidentat, unde se poate simti imediat sistemul electronic de control al tractiunii. Sistemul de stabilitate electronic preintampina orice traiectorie necontrolata, dar acesta poate fi dezactivat manual, pentru a beneficia de mai putine restrictii atunci cind veti vrea sa folositi intregul potential al masinii.
8.0/10 PERFORMANTE
​Pe sosea, Honda CR-V se simte in elementul sau si se descurca la fel de bine ca orice autoturism non-SUV. Cutia de viteze automata are o reactie prompta si se misca bine, asa ca demarajul sau reprizele necesare depasirilor sunt multumitoare. Viteza de croaziera este una ridicata, iar cei 187 km/h pe care ii promite fisa tehnica nu sunt usor de atins. In afara asfaltului, piesa de rezistenta este la CR-V tot cutia automata. Lipsa reductorului este suplinita de cei 350 Nm de cuplu, exploatati excelent de cutia de viteze automata cu cinci rapoarte. Incursiunile off-road sunt insa penalizate de o garda la sol ce masoara doar 185 mm si de un ampatament ce face ca in cazul obstacolelor mari sa apara pericolul ca masina sa ramana suspendata.
9.0/10 SIGURANTA
​Din acest model japonezii au facut o adevarata expozitie a echipamentelor de siguranta oferite. Avem airbaguri pentru sofer si pasager, laterale si tip cortina, sistem electronic de stabilitate, controlul tractiunii, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, sistem de stabilizare a remorcii, oglinda retrovizoare heliomata, ABS si sistem Isofix.
7.5/10 MEDIUL INCONJURATOR
​Consumul de 7.4 litri/100 km ce apare in fisa tehnica nu este greu de atins daca masina este folosita rational. O medie similara am putut sa obtinem si in testul nostru, mai ales ca proportia kilometrilor efectuati extraurban a fost insemnata. Cei care isi faceau grija ca o cutie de viteze automata montata pe un SUV va aduce benzinaria mai aproape de casa nu mai au asadar motive de ingrijorare. Emisiile de carbon ating un nivel de 195 g/km.
CONCLUZII
​Departe de a intruchipa masinaria de off-road indestructibila, Honda CR-V se descurca admirabil pe sosea, dar si acolo unde drumurile de tara sau conditiile meteo ar pune mari probleme unui autoturism obisnuit. Cuplarea unei cutii de viteze automate pe motorul i-DTEC a adus, pe langa confortul sofatului, si un aport deosebit la performantele in afara soselei, consumul crescand cu doar un litru/100km fata de cutia de viteze manuala cu sase rapoarte. Confortabil si polivalent, CR-V isi poate gasi cu usurinta clienti atat din zona doritorilor de break-uri cit si din cea a pasionatilor de SUV-uri compacte, asa ca viitorul acestui model este asigurat. Rafinamentul si performanta vin la Honda CR-V impreuna cu un pret de 30.975 euro (TVA inclus).
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Alfa Romeo
    Adresa: Calea Bucuresti, Nr. 152A, Craiova
    Tel / Fax: 0251.470.597 / 0251.435.505
    E-mail: contact@automonza.ro

  • sigla

    Lancia
    Adresa: Bd. George Cosbuc, Nr. 66-68, Galati
    Tel / Fax: 0236.465.101 / 0236.465.101
    E-mail: contact@autoparma.ro

  • sigla

    Skoda
    Adresa: Bd. Iuliu Maniu, Nr. 291-301, ...
    Tel / Fax: 021.318.76.50 / 021.316.87.87
    E-mail: service@bradytrade.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback