01 martie 2010

Drive Test Kia C’eed

Avantaje:
  • Sapte ani garantie
  • Materiale de foarte buna calitate
  • Placuta la condus
Dezavantaje:
  • Motor zgomotos
  • Designul nu foarte original
  • Vizibilitate redusa in spate
7.1/10
Voteaza:
(7 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Kia C’eed 1.6 122 CP

Nu cu mult timp in urma, ideea de a cumpara o masina koreeana ducea cu gandul la a obtine un surogat de masina vestica, cu ceva dotari si muuult plastic. Ei bine, vremurile s-au cam schimbat, iar koreenii dezvolta si produc masini chiar sub nasul nostru, al europenilor, cu o influenta majora in ceea ce priveste designul, calitatea si performanta. Poate cel mai important exponent al noului val il reprezinta Kia c’eed, un model ce arunca sageti otravite chiar catre clasa compacta – taramul dominat de germani. Doza de incredere pe care Kia o are in c’eed se observa si in incercarea, dificila dealtfel, de a crea un model original ce a trebuit sa imprumute si sa cumuleze cat mai multe din calitatile concurentilor sai, lucru ce ne-a starnit si noua curiozitatea de a-l vedea la treaba.
6.8/10 ASPECT
Daca am face abstractie de logo-ul marcii coreene, trebuie sa recunoastem ca am avea unele dificultati in a aprecia originea lui C’eed. Aerodinamica “taioasa” si liniile foarte ferme contureaza un exterior lipsit de excentricitati, dar care aduce un aer modernist, lipsit de monotonie. Caroseria in doua volume aduce astfel un mix optim intre latura vizuala si cea practica.
8.0/10 SPATIUL INTERIOR
Desi nu poseda o caroserie voluminoasa, habitaclul a fost riguros proiectat pentru a maximiza spatiul disponibil. Un aport la confortul pasagerilor il aduce si ampatamentul mare, ce lasa loc unor portiere mai generoase si unui spatiu mai bun pentru pasagerii din spate. Cand nu este folosita pentru a transporta trei persoane, bancheta spate se poate rabata pentru a face loc incarcaturilor voluminoase. Spatiul portbagajului creste astfel de la 534 la 1.664 litri.
8.5/10 CALITATE
Daca designul exterior a reusit sa mascheze unele inrudiri cu modele europene, nu acelasi lucru se poate spune si despre interior. Plansa de bord este principalul element ce face o trimitere catre Golf, formele, structura instrumentelor si ergonomia fiind mult mai “germanice” decat ale oricarui alt model Kia. Imbucuratoare este insa folosirea unor materiale de foarte buna calitate si a imbinarilor fara cusur, capitol la care Kia a facut un pas foarte important inainte, si un “must-have” pentru orice autoturism ce incearca sa castige inimile europenilor.
7.0/10 CONFORT
Soferul va regasi la volanul lui C’eed o buna armonie intre spatiul oferit, vizibilitate si accesibilitatea comenzilor. Sustinerea laterala a scaunelor din fata este satisfacatoare iar insonorizarea habitaclului depaseste media intalnita la aceasta clasa. C’eed vine inca din standard pentru aceasta motorizare cu o echipare bogata, ce contine volan cu reglare pe inaltime si adancime, radio CD cu MP3 cu conector auxiliar si usb, aer conditionat manual, servodirectie, geamuri cu comanda electrica si comenzi audio pe volan.
6.7/10 MANEVRABILITATE
Trenul de rulare foloseste o suspensie tip McPherson pentru puntea fata si multilink pentru puntea spate, ceea ce inseamna, pe linga confort, si foarte multa stabilitate si agilitate a trenului de rulare. Servodirectia este setata mai mult catre confort, dar pastreaza doza de feedback necesara atunci cand veti dori sa abordati un condus sportiv. Avand o consola spate foarte scurta si un ampatamant extins, C’eed se descurca foarte bine in viraje, unde nu experimenteaza ruliu exagerat sau tendinte de supravirare.
5.2/10 PERFORMANTE
Motorul pe benzina, altminteri silentios si greu perceptibil in habitaclu, devine destul de zgomotos catre turatia maxima, unde scoate la lumina cei 122 CP. Cutia de viteze cu cinci rapoarte permite reprize bune pe treptele inferioare, dar condusul pe autostrada la viteze ridicate va scoate la lumina un neajuns al acesteia, si anume plaja ridicata de turatii in care va sta motorul, cu zgomotul si consumul ridicat pe care acest lucru il presupune.
7.8/10 SIGURANTA
C’eed si-a facut temele si la capitolul siguranta. Tetierele active, airbagurile pentru sofer si pasager, laterale si tip cortina, sunt doar cateva din sistemele prezente standard alaturi de ABS si decuplarea automata a alimentarii cu combustibil in caz de accident.
7.0/10 MEDIUL INCONJURATOR
Consumul de combustibil este rezonabil pentru aceasta motorizare si se situeaza la valoarea de 6,1 l/100km in ciclu combinat, evident, pentru un condus lin, lipsit de excese. Emisiile poluante ar trebui de asemenea sa se incadreze in jurul a 146 g CO2/km.
CONCLUZII
Daca raportam pretul de achizitie, unul dintre cele mai reduse din clasa, la dotarile si performanta oferite, conturam deja imaginea unui etalon al clasei compacte. Depasirea asteptarilor noastre dar si pe aceea a conditiei de masina coreeana se concretizeaza atunci cand vedem de ce este in stare C’eed pe sosea. Manevrabilitatea buna, confortul, agilitatea si economia sunt cateva capitole ce aduc o inclinare serioasa a calitatilor lui C’eed catre latura practica, atat de apreciata la aceasta clasa. Viteza de croaziera ridicata pare sa fie singurul dusman al lui C’eed, moment in care incep sa se diminueze simtitor multe dintre aceste calitati, dar… cartea de vizita a simpaticei koreene nu ne amintim sa contina si cuvantul “sportiv”. Cu o echipare aproape completa pentru 12.408 euro cu TVA inclus, Kia c’eed a dovedit ca aduce si alte calitati in afara celor enumerabile pe o foaie de hartie, motiv ce ne face sa credem ca succesul de care masina se bucura pe piata europeana nu este intamplator.
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Opel
    Adresa: Calea Republicii, Nr. 166, Bacau
    Tel / Fax: 0234.557.505 / 0234.557.506
    E-mail: opel.bacau@gold-platin.ro

  • sigla

    Renault
    Adresa: Str. Pandurilor, FN, Reghin
    Tel / Fax: 0265.333.427 / 0265.333.428
    E-mail: officelion@victoria-group.ro

  • sigla

    Toyota
    Adresa: Bd. Independentei, Nr. 57, Baia Mare
    Tel / Fax: 0262.224.011 / 0262.223.899
    E-mail: toyota@landmotors.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback