18 septembrie 2010

Drive Test Kia Venga

Avantaje:
  • Design placut
  • Spatiu interior generos
  • Nivel bun de echipare
Dezavantaje:
  • Vizibilitate laterala limitata
  • Performantele motorului de 90CP
6.9/10
Voteaza:
(12 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Kia Venga 1.4 90 CP

Coreenii de la Kia au vazut din timp potentialul segmentului B, slabiciunea europenilor pentru acesta si faptul ca masina compacta va arata in viitorii ani complet diferit. Asa se face ca, pe langa Rio si Soul, Kia a lansat de curand pe piata un MPV nou-nout, pe nume Venga. Denumirea si spiritul sau european au o puternica legatura cu faptul ca noua masina este o creatie dedicata exclusiv pietei de pe batranul continent dar si cu faptul ca aceasta a fost proiectata si realizata aici. Pentru a merge la sigur, coreenii au apelat la o platforma deja consacrata, aceea a lui C’eed, careia i s-au adaugat o caroserie monovolum spatioasa si un design modern, foarte indraznet. Lansarea din Romania a coincis si cu primul test-drive, asa ca am putut vedea “live” caracteristicile celui mai nou membru al familiei Kia.


7.2/10 ASPECT
​Daca as fi vazut-o in fuga pe strada, probabil ca nici nu as fi constientizat faptul ca am de a face cu un model nou. Venga seamana izbitor de mult in partea din fata cu linia de design a lui Ford, insa similitudinile se pierd odata ce se studiaza mai atent intreaga caroserie. Aspectul banal de monovolum este “spart” de linii foarte dinamice si o usoara tenta agresiva, numai buna de asociat cu spiritul european, mai ales cu cel latin sugerat de numele Venga. Spatele este desenat intr-o maniera originala si este chiar placut, dar si incadrat perfect in linia generala a masinii.
8.7/10 SPATIUL INTERIOR
​Caroseria de monovolum si ampatamentul generos au creat un habitaclu mare si incapator. Portierele au un unghi de deschidere foarte generos, ce va fi apreciat indeosebi de pasagerii locurilor din spate, in acelasi timp si beneficiarii celui mai bun spatiu pentru picioare din aceasta clasa. Tot in spate regasim o modularitate perfecta a banchetei, fractionabila printr-o singura miscare si care (iar aici avem de-a face cu o noutate) poate glisa inainte-inapoi 130 mm, pentru ajustarea volumului portbagajului, ce poate sa varieze, prin aceasta miscare, de la 314 la 570 litri. Cu bancheta spate rabatata complet, lucru ce se poate realiza rapid si nu necesita, ca in cazul altor masini, demontarea tetierelor, portbagajul lui Venga poate ajunge la un volum maxim de 1.253 litri si la o podea perfect plata.
5.6/10 CALITATE
​Desi a incercat sa foloseasca materaiale mai noi si mai tineresti, combinate in mai multe nuante si culori, interiorul lui Venga nu a reusit sa depasesca spectaculos conditia de autoturism ieftin. Calitatea materialelor este buna dar nu suficienta pentru clientii mai pretentiosi, atenti la detalii. Acelasi lucru se intampla si cu finisajele, ce se situeaza la un nivel inalt si compatibil cu acest nivel de pret, dar inca perfectibil.
6.5/10 CONFORT
​Din scaunul soferului, lucrurile par foarte bine puse la punct in habitaclul lui Venga, cu o singura exceptie. Vizibilitatea limitata catre laterale este cea la care ne-am gandit imediat vazand aspectul de monovolum al masinii si… am avut dreptate. In rest, insa, Venga nu sta rau la acest capitol si ofera, in plus, o pozitie la volan usor inalta, parca pentru a scuza “handicapul” generat de montantii parbrizului. Pozitia la volan este buna, iar scaunul este profilat corect si s-a dovedit foarte confortabil pret de aproximativ 220 km, cat a durat prima bucata de traseu neintrerupt. Ergonomia plansei de bord si a instrumentelor este buna, am zice chiar “nemteasca”. Un sistem multimedia performant, cu display color, navigatie si multiple posibilitati de interconectare, este de asemenea disponibil ca dotare optionala si este un accesoriu interesant pentru aceasta clasa. Harta GPS disponibila in acest moment pentru Romania nu este foarte detaliata, dar speram ca acest neajuns sa se remedieze.
6.8/10 MANEVRABILITATE
​Fiind vorba de o platforma de C’eed, vorbim de calitati dinamice ce au fost deja apreciate de publicul european. Suspensia se descurca excelent pe sosea dar si atunci cind asfaltul are o calitate mai slaba. Ruliul este moderat si in limitele normale ale acestei clase insa este ceva mai vizibil decat in cazul lui C’eed, probabil din cauza faptului ca, odata cu caroseria de monovolum, centrul de greutate al masinii a fost usor ridicat. Directia asistata servoelectric se comporta bine si asigura masinii agilitatea necesara, indeosebi in mediul urban.
5.5/10 PERFORMANTE
​Motorizarea pe benzina pe care am testat-o reprezinta varianta orientata cel mai mult catre buget, asa ca excesele sportive nu sunt punctul forte al celor 90 CP, care, desi nu par putini, sunt obtinuti abia la o turatie ridicata. Cu cele cinci trepte ale unei cutii de viteze gandita sa “stoarca” totul din micul motoras, masina se urneste bine din loc si chiar am reusit citeva depasiri la peste 100km/h, ceea ce ne face sa credem ca, ocazional si cu motorul tinut la turatii inalte, Venga va face fata in trafic chiar si in aceasta formula. Singurele dezavantaje in caz de abuz vor fi zgomotul, ce va incepe sa patrunda in habitaclu, si consumul, ce va creste simtitor.
7.2/10 SIGURANTA
​Venga dispune standard de sase airbaguri, tetiere active si sistem ESP, ceea ce o situeaza la un nivel de siguranta decent pentru acest segment si acest nivel de pret. Testata de curand de EuroNcap, Venga obtinut un punctaj maxim de patru stele. 
7.8/10 MEDIUL INCONJURATOR
​Pentru reducerea consumului, Venga este echipata cu anvelope cu rezistenta scazuta la inaintare si cu un sistem inteligent de management al alternatorului, ce-l va decupla atunci cind motorul este in sarcina si-l va recupla la mersul constant ori in frana de motor. Tot pentru reducerea consumului, exista la bord si un indicator pentru schimbarea optima a treptelor de viteza, iar, optional, Venga poate fi dotata si cu sistem Stop&Go, ce va opri si reporni motorul in functie de opririle in trafic, cum sunt cele de la semafor. Consumul mediu dat de producator pentru aceasta versiune de motorizare este de 6,2 litri si a fost apropiat de cel obtinut de noi in test, iar valoarea emisiilor poluante nu ar trebui sa depaseasca 147g/km.
CONCLUZII
​Ambitia coreenilor de a crea autoturismul perfect pentru Europa nu a adus peste noapte rezolvarea unei probleme cu care si-au batut capul citeva decenii mai multe marci consacrate, insa a adus in gama Kia un alt model interesant. Formula tehnica consacrata, spatiul interior generos si un design placut, ce s-a rupt complet de modelele Kia din trecut, sunt, de departe, puctele forte ale lui Venga. Realitatea pe care am constatat-o in primul test cu Venga tinde sa confirme multe din calitatile pe care le afiseaza cu mandrie fisa tehnica. Designul este placut, spatiul interior este generos, iar motorul se misca bine, in ciuda unei cilindree modeste, si este economic. Valoarea de 13.400 de euro (cu TVA) pentru versiunea testata de noi nu este una mica, insa lista generoasa de dotari standard si faptul ca avem in fata o masina matura si comparabila cu multe dintre ofertele europene “pur-sange” ar trebui sa conteze pentru clientii pragmatici si atenti la raportul pret-calitate.
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Dacia
    Adresa: Str. Recoltei, Nr. 1-5, Odorheiu ...
    Tel / Fax: 0266.210.345 / 0266.210.345
    E-mail: salonauto@autogroupsimo.ro

  • sigla

    Fiat
    Adresa: Str. Santuhalm, Nr. 128 A, Deva
    Tel / Fax: 0254.210.855 / 0254.210.855
    E-mail: contact@autobergamo.ro

  • sigla

    Volkswagen
    Adresa: Sos. Odai, Nr. 219-225, Sector 1, ...
    Tel / Fax: 021.300.79.50 / 021.350.58.41
    E-mail: tehnicservice@midocar.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback