14 aprilie 2010

Drive Test Mini Cooper S Cabrio

Avantaje:
  • Aspectul exterior deosebit
  • Calitatea materialelor din interior
  • Se conduce minunat
Dezavantaje:
  • Spatiu interior limitat
  • Volumul redus al portbagajului
  • Suspensia foarte ferma
7.7/10
Voteaza:
(2 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Marca de origine britanica a suferit o serioasa infuzie de putere si temperament inca din momentul trecerii sub tutela germanilor de la BMW, in 1994. Nici nu se putea altfel, daca stam sa analizam trecutul si experienta germanilor in a realiza modele sport. Imaginea unui retro astfel innobilat a avut si mai mult de castigat odata cu aparitia cabrioletului, al carui plafon textil retractabil automat imbina perfect aspectul clasic cu tehnologia de ultima ora. Iar cind folosim cuvinte atit de mari luam in calcul desigur si “zvapaiatul” motor pe benzina, supraalimentat, ce produce o adevarata explozie de putere dintr-o cilindree de la care, daca nu am fi stiut datele tehnice, nu am fi indraznit sa avem asteptari foarte inalte.
8.4/10 ASPECT
Infatisarea ce copiaza cu multa fidelitate imaginea primului Mini, produs in 1959, a ajuns la o maturizare de la care nu mai pot interveni decat schimbari minore de la o generatie la alta. Singurele artificii ce mai aduc o nota de senzational sunt versiuni precum Clubman sau deja cunoscutul Cabriolet pe care l-am si testat de curand in versiunea cea mai puternica. De notat ca la ultimul model Cabrio, pentru a nu stirbi din design, barele de protectie din spatele scaunelor din spate nu mai sunt fixe ci retractabile, mult mai discret.
4.5/10 SPATIUL INTERIOR
Daca doi adulti se vor simti confortabil pe locurile din fata, nu la fel de fericiti vor fi daca vor trebui sa apeleze la cele doua locuri disponibile in spate. Aici, spatiul este destul de restrans si foarte mult conditionat de reglarea scaunelor din fata, cel mai mult avand de suferit spatiul pentru picioare. Pentru cei care incearca pe timp de iarna si alte senzatii decat mersul pe patru roti, portbagajul, care nu are un volum foarte mare, permite transportarea schiurilor prin rabatarea fractionara a banchetei.
7.8/10 CALITATE
Plansa de bord pastreaza aerul retro, cu instrumente analogice de mari dimensiuni si un cadran urias al vitezometrului, dar reuseste, in acelasi timp, sa fie foarte ergonomic. La ultimul model Cabrio regasim si un alt indicator analogic care ce credeti ca indica? Surpriza: timpul cit masina a fost condusa inchisa si cat timp a fost condusa decapotata. Materiale de la interior sunt de foarte buna calitate conforme cu statutul “Premium” pe care Mini il urmareste cu multa fidelitate.
7.1/10 CONFORT
In interior gasim scaunele din fata cu o sustinere laterala buna si cu incalzire ce beneficiaza de mai multe trepte de putere, ce asigura confortul termic necesar chiar si in conditii de iarna cu masina decapotata. Da, masina poate fi condusa si iarna decapotata, lucru pe care l-am incercat cu succes, de mare folos fiind constructia aerodinamica perfecta, ce face ca, si la viteze mari, curentii de aer sa ocoleasca zona habitaclului. In plus, trebuie mentionat confortul acustic deosebit de bun atunci cind acoperisul mobil este inchis, comparabil cu al unei caroserii normale, inchise.
9.0/10 MANEVRABILITATE
Accentul pus pe sportivitate si pe placerea condusului se regaseste la fiecare aspect ce se leaga de dinamica lui Mini. Directia este extrem de precisa dar resimte din plin actiunea celor 175 CP directionati doar catre puntea fata, cu care soferul se va confrunta in virajele abordate cu motorul in plin “gaz”. Schimbarea treptelor de viteza este un alt aspect la care Mini sta foarte bine, mai ales ca acestea sunt in numar de 6, pentru ca lag-urile de putere sa fie cat mai mici, am pune insesizabile. Suspensia este foarte ferma dar confortabila la mai multe tipuri de denivelari, o contributie fiind adusa aici si de ampatamentul destul de mare si de buna repartitie a maselor intregii masini.
8.7/10 PERFORMANTE
Animat de un motor pe benzina supraalimentat, ce produce nu mai putin de 175 CP, Mini nu poate fi decat o Mini… bomba pe roti. Demarajul este demn de o sportiva, gratie si unui cuplu maxim oferit de 240 Nm, destul de mare pentru asemenea cilindree si care se resimte inclusiv de la turatii joase, de 1.600 rpm, un ajutor asadar consistent mai ales pentru depasiri. Nu putem trece cu vederea sistemul de franare foarte eficient, care, adaugat la o masina ce poseda o masa proprie modesta, devine unul dintre punctele forte ale lui Mini Cooper S Cabrio. Succes deplin, asadar, pe toate fronturile.
7.5/10 SIGURANTA
Capitolul siguranta este unul pe care actualul model a reusit, de asemenea, sa-l upgradeze fata de modelul precedent, fiind, in prezent, una din cele mai sigure masini ale acestei clase. Sistem ABS, sistem electronic de stabilitate, airbaguri frontale si laterale sunt “feature-uri” pe care le integra cu succes modelul testat de noi.
8.5/10 MEDIUL INCONJURATOR
Micul motor cu patru cilindri produs de BMW in colaborare cu grupul PSA este o realizare tehnica remarcabila atat ca performanta in ceea ce priveste puterea dezvoltata, dar si in ceea ce priveste protectia mediului inconjurator. Consumul mediu este de 6,6 l/100km, iar emisiile de carbon de 153 g/km.
CONCLUZII
Perfectionat continuu pret de mai multe generatii, Mini Cooper a ajuns la un nivel respectabil ce cumuleaza plusuri la majoritatea capitolelor. Faptul ca am apelat pentru acest test la versiunea cea mai puternica a fost de bun augur pentru evidentierea unor performante sportive ridicate, dovedite prin demarajul de doar 7,4 secunde pentru a atinge 100km/h si de o viteza maxima de 222km/h. Surprinzator si in acelasi timp placut este si faptul ca manevrabilitatea si senzatia de siguranta se situeaza la cel mai inalt nivel, cu atat mai mult cu cat vorbim de un cabriolet.
Printre minusurile constatate s-ar numara spatiul redus pentru pasagerii din spate si pentru bagaje in cazul in care rabatarea banchetei spate nu este posibila. Si pretul de achizitie poate fi amintit aici, dar, avand in vedere ca vobim de un model Premium, acest lucru poate fi combatut cu argumente solide legate de performante, calitatea materialelor si a designului si, nu in ultimul rand, de… bunul gust.
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Land Rover
    Adresa: Com. Nicolae Balcescu, DN 2, Km. ...
    Tel / Fax: 0234.208.500 / 0755.128.003
    E-mail: office.bacau@tiriacauto.ro

  • sigla

    Renault
    Adresa: Bd. Timisoara, Nr. 60E, Sector 6, ...
    Tel / Fax: 021.444.08.05 / 021.444.08.04
    E-mail: renault@serus.ro

  • sigla

    Renault
    Adresa: DN 12, Km. 8, FN, Sfantu Gheorghe
    Tel / Fax: 0267.307.780 / 0267.307.772
    E-mail: sfoffice@mida.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback