17 mai 2011

Drive Test Mini Countryman Cooper S ALL4

Avantaje:
  • Motorul fasnet
  • Ambianta din habitaclu
Dezavantaje:
  • Pretul mare
  • Porbagaj mic
  • Caroseria grea
8.1/10
Voteaza:
(9 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
​Am testat Mini Countryman Cooper S 4ALL, o versiune de Mini cu nume lung, ampatament lung si cu un pret si mai lung. E primul Mini cu patru usi, tractiune integrala si o grila fata, care, din anumite unghiuri, iti poate aduce aminte de furia unui Mustang… in miniatura, ce-i drept (deschideti galeria foto sa intelegeti despre ce vorbim). In traducere libera poarta numele de “taran”, si chiar joaca rolul unui taran get-beget venit la oras, fiindca nu prea stii cum sa-l categorisesti si cum sa-i faci loc in “societatea” auto nemiloasa de azi. Dupa spusele constructorului, nu e SUV si nici hatchback sau break, asa ca cel mai usor este sa-l numim crossover. E o noua joaca a designerilor care, din punct de vedere al dimensiunilor, nu mai este un Mini. Este deja Gulliver in tara lui Mini.

7.0/10 ASPECT
​Aspectul e ciudat, dar nu tinde sa iasa din aura de design specifica Mini. Constructorul ne-a pregatit dinainte terenul vizual, cu modelul Clubman cu posterior de microbuz si cu ciudatelul concept Beachcomber care nu arata deloc rau. Indiferent daca priviti cu ochi critici sau blanzi, din lateral Countryman-ul pare construit din doua bucati. Geamurile laterale din spate (foarte folositoare de altfel) si luneta intrerup linia sustinuta de cele patru geamuri ale usilor. Dar parca nici aspectul acesta nu mai pare iesit din comun atunci cand te gandesti la caroseria principalului sau rival, Nissan Juke.
Da, spiritul funky-sportiv-elegant al lui Mini Cooper a fost cam chinuit - poate ca pentru unii este chiar mort - dar masina asta trebuie vazuta si in versiunile cu vopsea bi-colora sau “patata” cu abtibildurile vesele concepute de Mini. Nu va ganditi la acest upgrade vizual ca la o masca menita sa-i acopere aspectul lipsit de armonie, luati-l doar ca pe un machiaj fara de care nici o femeie nu se prezinta la prima intalnire. 
Ar putea fi impunator datorita staturii, dar nu-l prea ajuta fata. Partea frontala are apucaturile ei agresive, dar priza de aer de pe capota hatchback-ului i-ar fi dat o atitudine mai razboinica.
8.5/10 SPATIUL INTERIOR
​In interior, simbolistica iti face cu ochiul. Tot cu ochiul iti face si Mickey Mouse, care a luat forma vitezometrului pe care se poate adauga, optional, un sistem de navigatie care va recrea atmosfera misterioasa a agentului 007 din anii ’60. Pentru a completa peisajul “aero-style” dat de butoanele din habitaclu si pentru a mentine spiritul acesta aventurier, a mai fost introdusa si o mansa de avion cu rol de frana de mana si inca un rand de scaune in spate. Poti alege si o bancheta cu trei locuri dar nu te vei mai putea bucura de spatiul si de confortul scaunelor rabatabile si de sina Mini Central Rail. Daca vorbim de spirit practic, trebuie sa amintim de portbagajul de 350 de litri, unde iti vei putea arunca vreo doua gentute de voiaj si un pachet de Pampers pentru copil. Prin rabatarea scaunelor din spate, poate fi transformat intr-un caraus de 1.170 de litri. Din pacate pentru unii si din fericire pentru altii, spatiul pentru portbagaj a fost sacrificat pentru confortul pasagerilor.
Habitaclul este spatios si destul de primitor, dar nu va asteptati sa auziti vreun ecou. Reuseste sa aiba un aer distinct, dar nu te indeparteaza deloc de stilul Mini, mai ales daca alegi tapiteria bi-colora.
7.5/10 CALITATE
Senzatia de calitate iti cam scapa printre degete si nu tot ce atingi in cabina este si placut. Multe plastice pot fi folosite pe post de pila pentru unghii, dar vei trece peste acest aspect atunci cand vei intalni multitudinea de briz-brizuri, capabile sa-ti intre sub scoarta cerebrala, pana la glandele responsabile cu secretia dopaminei. La senzatia de bine contribuie intr-o mare masura si scaunele sport, in cazul nostru din piele, care dau senzatia de rafinament si delicatete. Volanul este invelit in piele si completeaza aspectul funky, dar plasticul care inveleste butucul iti cam zgarie retina si pielea de pe maini.
8.0/10 CONFORT
​La volan ai o pozitie putin mai inalta, iar asta iti poate oferi confortul sigurantei. Scaunele sport sunt standard pe versiunea Cooper S. Au o sustinere laterala rezonabila dar nu prea te scapa de oboseala la drumuri mai lungi. Celelalte doua scaune din spate sunt rabatabile si au reglaj longitudinal, iar impreuna cu sina Mini Central Rail creeaza o mica oaza de relaxare pentru pasageri. Sina traverseaza toata masina pentru a-ti usura accesul la suportul de bautura, la suportul de ochelari de soare si la alte lucruri “indispensabile”. Singura parte incomoda este ca se “impiedica” de cotiera si izoleaza soferul de toate “bucuriile” oferite de Mini. Dar daca e cool, nu te mai gandesti la cat de practica si folositoare este. Unde mai pui ca pe timp de noapte este iluminata in diverse culori? 
La capitolul satisfacerea nevoilor mai putem adauga conexiune bluetooth si iPod/iPhone. 
Masina se comporta excelent pe sosea si trateaza pasagerii cu multa grija, dar la gropi devine putin cam dura. Suspensia nu reuseste sa diminueze prea mult furia denivelarilor.
8.5/10 MANEVRABILITATE
​Inainte sa facem testul ne asteptam sa nu mai regasim acelasi spirit jucaus al lui Mini Cooper S si aceeasi fermitate si agilitate. Nu ai cum sa nu iei in calcul inaltimea, greutatea extra (170 kg in plus fata de Cooper), sistemul de tractiune integrala si… diferenta de clasa si nume - poarta numele Countryman! Ne pregatisem sa intalnim un ruliu crescut si monotonie la volan. Am avut dreptate intr-o mica masura, dar nu exista o diferenta uriasa intre Goliat si micul David. Crossoverul se manevreaza cu usurinta, iar la plecarile in forta de pe loc lipseste enervantul torque steer. In acelasi timp, simti lipsa de comunicare din partea directiei si absenta preciziei caracteristice hatch-ului Cooper S. Sa nu intelegeti ca masina este razna, e putin mai departe de perfectiune, tendinta lui Countryman fiind de a subvira iar interventia sistemului de tractiune ALL4 este delicata si aproape insesizabila. Desi suspensia este moale, reuseste sa-si dea coate cu concurentii pe drumurile virajate (ne referim mai ales la Nissan Juke – 190 CP). Nu este cazul sa faceti experimente pe trasee de off-road, pentru ca garda la sol nu va accepta o asemenea provocare. Trebuie sa va limitati la drumurile de tara, la bordurile din oras si la traseele acoperite cu un strat decent de zapada sau noroi. Mai exact, ramaneti pe traseele soft-road. 
8.5/10 PERFORMANTE
​Countryman S e un Mini pe calmante. Motorul turbo (folosit si pe hatchback) de 1.6 litri cu 184 cai putere si 240 Nm nu mai are aceeasi agresivitate cu care ne obisnuise hatchback-ul S. De vina este caroseria greoaie. Propulsorul este barbatesc si isi arata imediat muschii atunci cand este nevoie, dar este mai liniar si mai lipsit de amuzament. Se comporta ca si cum si-ar fi facut datoria pe Mini Cooper S, iar acum nu mai simte nevoia sa impresioneze. In varianta cu tractiune integrala, propulsorul impinge “plictisit” masina pana la 100 km/h in 7.9 secunde (7.6 secunde in varianta cu tractiune fata), facand din Countryman S cel mai performant model din clasa sa. Reprizele sunt in continuare incitante si imprima zambetul pe buze, insa nu te mai indeamna la exclamatiile de altadata. Este rezultatul normal al compromisului facut de constructor.
8.0/10 SIGURANTA
​La acest capitol trebuie mentionata tractiunea integrala permanenta ALL4, care transmite puterea in proportie de 50:50 pe cele doua punti, cu ajutorul unui diferential. Sistemul iti ofera confortul psihologic de siguranta. Mini Countryman Cooper S are in dotarea standard sistemul DSC (Dynamic Stability Control), care cuprinde ABS + EBD, CBC (Cornering Brake Control) si Hill Assist. Bineinteles, a obtinut 5 stele la EuroNCAP.

9.0/10 MEDIUL INCONJURATOR
​Constructorul anunta un consum mixt de 6.1 litri/100 km, dar mai puteti adauga lejer 1.5-2 litri pentru a ajunge la valoarea reala. Emisiile de CO2 sunt de 143 grame/km.
CONCLUZII
Mini Countryman Cooper S ALL4 nu este la fel de distractiv ca un hatch Cooper S, dar are o tinuta de drum buna. A fost construit pentru a fi un Mini mai cuminte, mai matur, si pentru a se potrivi unei familii care isi doreste un spirit mai protector din partea lui Mini. Daca va puteti obisnui cu noul design si cu pretul de 35.000 de euro, cu TVA inclus (pretul modelului testat de noi), va incurajam sa va goliti conturile.
Noi l-am tratat la inceput cu raceala, dar nu i-a trebuit prea mult timp sa ne cucereasca. Probabil acelasi lucru se va intampla si cu clientii.

autor: Razvan Buzoianu
foto: Radu Fugarescu
COMENTARII
avatar
Andrei C (anonim)
18.05.2011, 12:18
Super tare !si textul si pozele sunt de calitatea materialelor de afara, cel putin!bv baieti!
3
0
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Audi
    Adresa: Calea Moldovei, Nr. 154, Bacau
    Tel / Fax: 0234.577.109 / 0234.520.809
    E-mail: liviu.babiuc@autocenter.ro

  • sigla

    Nissan
    Adresa: Str. Nicu Albu, Nr. 1, Piatra-Neamt
    Tel / Fax: 0233.225.263 / -
    E-mail: service@auto-moldova.ro

  • sigla

    Toyota
    Adresa: Calea Lugojului, Nr. 88, Ghiroda
    Tel / Fax: 0256.221.051 / 0256.272.781
    E-mail: office@westmotors.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback