16 august 2010

Drive Test Mitsubishi Outlander

Avantaje:
  • Aspect exterior placut
  • Spatios si confortabil
  • Consum redus pentru motorizarea testata
Dezavantaje:
  • Spatiu redus pentru al treilea rand de scaune
  • Zgomot excesiv la viteze ridicate
7.4/10
Voteaza:
(10 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Mitsubishi Outlander 2.0DI-D 140 CP

Aflat la a doua generatie, Outlander si-a perfectionat tehnica de a pune in valoare experienta Mitsubishi din domeniul 4x4, in beneficiul publicului larg. Desi nu vorbim de un off-roader in adevaratul sens al cuvantului, Outlander poseda o caroserie masiva si un sistem de tractiune integrala evoluat, ce va aduce mai multe beneficii sigurantei active si tinutei de drum, decat aventurilor departe de lumea civilizata. Pentru ca formula sa se bucure de succes, sub capota a fost instalat un propulsor diesel economic de productie europeana, furnizat de Volkswagen, si care promite sa faca fata deopotriva alergatului pe autostrada dar si unui eventual traseu forestier pe care, de ce nu, il putem incerca nestingheriti cind avem in dotare un 4x4. Pentru a ne da seama cit de viabila este solutia Mitsubishi la nevoile foarte variate de transport ale unei familii, am supus masinaria nipona la un test ce a cuprins numeroase situatii de trafic dar si de… teren.
8.2/10 ASPECT
Caroseria in doua volume a fost proiectata, in principal, pentru a castiga mult spatiu interior. Cu toate acestea, multe din detaliile si liniile ce-i compun silueta nu au fost neglijate, rezultatul fiind un look aerodinamic cu o nota de agresivitate pe care o degaja blocurile optice si muchiile drepte cu care se inchid majoritatea contururilor rotunjite.
8.6/10 SPATIUL INTERIOR
Portierele de mari dimensiuni sunt primele detalii ce invita intr-un habitaclu generos, iar parbrizul situat in marginea unei planse de bord imense si plafonul foarte inalt creeaza impresia unui mic univers. Pasagerii din spate dispun de un spatiu comparabil cu cel al pasagerilor din fata, chiar si la nivelul picioarelor. Portbagajul este si el mare si se poate extinde usor, rezultand un spatiu de incarcare perfect plat, ce dispune, pentru o mai buna accesibilitate, de o parte inferioara a hayonului rabatabila in jos.
7.0/10 CALITATE
In versiunea de echipare testata de noi nu ne-am bucurat de piele si de exuberanta unui varf de gama. Cu toate acestea, confortul nu a avut de suferit, materialele textile fiind foarte bune, la fel ca si calitatea executiei. A ramas de criticat doar acel cam multisor plastic de pe bord, dar.. nimeni nu e perfect.
7.2/10 CONFORT
Pasagerii din Outlander sunt rasfatati cu o pozitie ceva mai inalta decat cei ai unei berline de clasa medie si dispun de o vizibiliate ridicata. Soferul va avea insa ceva dificultati la acest capitol din cauza stalpilor “A” situati intr-o pozitie prea avansata, dar si catre spate, unde intreg habitaclul cunoaste o aplatizare. Plansa de bord insa este bine organizata, iar comenzile uzuale sunt foarte accesibile. Ceva cam mult zgomot la interior dar.. asa ne trebuie, am vrut un diesel!
5.8/10 MANEVRABILITATE
Posesor al unei suspensii confortabile si al unui ampatament destul de mare, Outlander asigura o tinuta de drum orientata catre confort. Sistemul de tractiune ce poseda trei moduri de functionare va fi cel care va influenta decisiv comportamentul masinii atunci cind veti avea nevoie sa folositi din plin cei 140 CP. Subvirarea este un fenomen ce va fi experimentat din plin in modul 2WD, cind cuplul motor este transmis numai puntii fata. Aceasta se va resimti, insa, intr-o masura destul de mare, si in modul “auto”, unde doar fortarea aderentei mai aduce un element in plus comportamentului masinii. Directia este precisa dar resimte din plin influenta exercitata de caii putere aplicati rotilor din fata, mai ales in viraje.
7.4/10 PERFORMANTE
Un diesel puternic cuplat la o cutie de viteze cu sase trepte are multe de spus indiferent de configuratia masinii. Outlander poate inghiti usor kilometri de autostrada, unde este capabil de viteze de croaziera trecute cu mult de limita legala, iar rezerva de putere pe care o poti folosi in cazul depasirilor aduce si un plus de siguranta. Si pe teren accidentat Outlander se descurca bine, motorul trage suficient pe urcari si nu lasa simtita nevoia reductorului, iar consumul ramane in limite normale chiar si in aceste conditii.
8.0/10 SIGURANTA
Franele puternice cu ABS au dovedit ca cele 1700kg se pot opri cu multa usurinta. Sistemul electronic de stabilitate si control al tractiunii (ASTC) este cel care va corecta in timp util orice derapaj si va asigura maximul de aderenta. Cele sase airbaguri disponibile si constructia caroseriei cu zone de deformare controlata sunt amanuntele ce compun un sistem de siguranta pasiva eficient.
7.2/10 MEDIUL INCONJURATOR
Cu un consum de 6,8 litri la suta de kilometri, Outlander este o dovada de eficienta si un motiv sa credem ca se poate conduce economic si la bordul unui SUV. Emisiile poluante nu sunt un motiv de lauda, dar nici pot provoca un dezastru ecologic, acestea avand un nivel de 180g/km.
CONCLUZII
Mare, spatios si confortabil, Outlander va poate purta familia multi kilometri fara a fi nevoie de pauze de relaxare. Suspensia independenta, manevrabilitatea buna si motorul puternic se ocupa din plin de aceste aspecte. Totusi excesele sportive sunt bine de evitat, nu datorita lipsei de performanta, ci unei reactii modeste a masinii la manevrele bruste. Dieselul de la Volksvagen este puternic si economic, dar foarte zgomotos si nerafinat, drept pentru care upgrade-ul la motorizarea de 2.2 de origine PSA mi se pare justificat si bine de luat in calcul daca tot v-ati hotarat la un diesel. Cat priveste performantele off-road, Outlander dispune de o garda la sol suficienta (200 mm) si de un sistem de tractiune ce permite selectarea manuala a modului ”lock”, ce inseamna un raport fix al distributiei cuplului motor intre fata si spate de 50-50. In aceste conditii, Outlander se poate descurca admirabil si pe drumuri neamenajate, cu conditia ca acestea sa nu faca parte dintr-o rutina zilnica.
COMENTARII
avatar
NIKU (anonim)
05.08.2012, 16:45
SA schimb MERCEDESUL meu de 5000 km cu unul NOU.
0
1
avatar
NICU (anonim)
05.08.2012, 16:40
SUV BUN.Ramane de vazut fiabilitatea.Vreau si eu unul la 20 000 EURO.
0
1
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Ford
    Adresa: Calea Caracal, Nr. 254, Malu Mare
    Tel / Fax: 0251.438.225 / 0251.438.225
    E-mail: plusauto@rdscv.ro

  • sigla

    Hyundai
    Adresa: Com. Nicolae Balcescu, DN 2, Km. 279
    Tel / Fax: 0234.208.500 / 0234.208.531
    E-mail: office.bacau@tiriacauto.ro

  • sigla

    Renault
    Adresa: Sat Maracineni, Euro 85, Nr. 39-41, ...
    Tel / Fax: 0238.725.807 / 0238.725.807
    E-mail: office@comercialauto.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback