04 ianuarie 2011

Drive Test Nissan Juke

Avantaje:
  • Design fantastic
  • Reprizele motorului de 190 CP
  • Gradul de personalizare
Dezavantaje:
  • Pretul putin cam ridicat
  • Portbagaj mic
7.9/10
Voteaza:
(15 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
​In cazul in care faceti uz de telescop in fiecare noapte privind cerul in cautarea luminilor fantomatice sau a lui E.T., va anunt ca nu ati privit unde trebuia pentru a zari acea mult-dorita prezenta extraterestra. Este chiar in fata voastra, pe strazi, in parcari, si are o infatisare pe care cu greu o puteti descrie si un nume la fel de ciudat, Juke. Legatura cu “civilizatiile superioare” (ne referim si la japonezi) este evidenta si nu-l putem asemana cu niciunul dintre rivali, din punct de vedere al designului. Ne este putin dificil sa-l incadram clar intr-un segment, desi oficial face parte din segmentul B, unde se bate cu Suzuki SX4 sau Renault Clio, cu care isi imparte platforma, fiind astfel o alternativa socanta si fresh, care va schimba probabil cursul vanzarilor.
Crossover-ul testat de noi are o versiune de echipare 1.6l DIG-T cu tractiune fata si motor de 1.6 litri turbo, cu 190 de cai putere.
9.0/10 ASPECT
In primul rand, tinem sa mentionam ca in realitate, spre deosebire de fotografii, Nissan Juke are un aspect si mai socant, apropiat de imoral. Este un crossover sport de mici dimensiuni, care se va impune usor cu ajutorul liniei de design exagerate intr-o piata auto unde majoritatea masinilor seamana izbitor intre ele. 
Dupa cum spuneam, este foarte evoluat si complex din punct de vedere al designului, dar la primul contact vizual pare ca este hermafrodit. Facem aceasta afirmatie deoarece ne-a fost destul de greu sa ne dam seama carui sex i se potriveste mai bine.
Cei de la Nissan spun ca au imprumutat diverse elemente de design de la masinile de raliu, supercaruri si de la motociclete, pe care le-am putut regasi in urma unei analize a caroseriei si a habitaclului, dar capota, farurile si multe alte elemente rotunjite ne-au facut sa ne gandim inca o data. Din lateral nu am avut cum sa nu observam plafonul asemanator cu cel al infioratorului GT-R si cu cel al lui 370 Z, si profilul de coupe redat de camuflarea clantelor de la usile din spate. Cu ajutorul acestor elemente, preluate de la modele agreate in special de barbati, balanta pare sa se mai incline spre masculinitate, iar cu ajutorul partii frontale desenate in stil manga, a celor 6 blocuri de lumini si a jantelor pe 17 inch, putem sa concluzionam ca se aseamana cu un pusti nonconformist ajuns la pubertate, care este dispus sa faca orice doar pentru a se evidentia din multime.
Unii vor spune ca seamana cu o broasca. Si ce daca seamana cu o broasca? Amintiti-va ce se intampla cu broasca aia raioasa cand e atinsa de o femeie. Efectul in randul pustoaicelor este garantat, daca sunteti unul dintre aceia care dau tarcoale portilor din campusurile studentesti.
8.0/10 SPATIUL INTERIOR
In interior, intensitatea data de formele caroseriei mai scade putin. Ne-am fi asteptat sa fie mai “aglomerata” cu tot felul de mici artificii originale si inovatoare prezente pe toata suprafata habitaclului. In schimb, regasim cateva componente folosite si pe alte modele ale grupului Renault-Nissan, si cateva plastice cam dure. Toate aceste elemente sunt eclipsate de consola centrala cu forma unui rezervor de motocicleta, vopsita in culorile caroseriei, si de animatia oferita de sistemul I-CON, despre care Nissan spune ca este o premiera. Aceasta unitate de control este situata sub sistemul de navigatie, si este foarte captivanta in prima faza deoarece la o apasare a unuia dintre cele doua butoane, Drive-Mode si Climate, iti poti selecta modul de climatizare si sistemul de management al motorului si al directiei. In modul Sport, sistemul iti indica presiunea din turbina si acceleratia laterala, iar in cel Eco esti premiat cu cateva stelute pentru un mers economic. Toate aceste comenzi se realizeaza foarte simplu pe aceeasi suprafata a ecranului, in timp ce tastele laterale isi schimba culoarea, configuratia si afisajul. 
Desi plafonul este caracteristic masinilor sport Nissan, pe scaunele din fata, surprinzator de confortabile, nu esti apasat deloc de aceasta arhitectura. In schimb, cei din spate vor avea putin de suferit din cauza aceluiasi plafon usor aplecat spre posterior.
Portbagajul are 251 de litri este putin cam mic, dar acest neajuns poate fi rezolvat odata cu rabatarea banchetei. 
Juke ofera o pozitie buna soferului, care se poate bucura tot timpul de vederea unei capote bombate si a farurilor iesite din caroserie.
7.0/10 CALITATE
​Pe scurt, Juke iti da impresia de calitate si bun gust pe timp de noapte, cu toate gadget-urile si luminitele aprinse. Pe timp de zi, impresia se schimba din cauza acelor plastice dure, dar volanul din piele cusut cu ata rosie, manerele din interior ale usilor si tapiteria scaunelor iti redau aspectul placut de care ai nevoie.
7.5/10 CONFORT
​Volanul nu se regleaza in profunzime si asta face putin cam dificila gasirea pozitiei ideale. Desi nu este un SUV de mari proportii, construit pe platforma lui Clio/Micra, Juke este inarmat cu oglinzi imense care ofera o viziblitate buna. Modelul testat de noi are tractiune fata si o suspensie semi-independenta pe spate. Desi este putin cam dura, putem da vina pe drumurile bombardate, cu mentiunea ca este loc si de mai bine.
8.0/10 MANEVRABILITATE
​Nissan Juke este surprinzator de agil prin trafic si pe drumurile virajate datorita greutatii reduse, dar mentionam ca nu este o masina cu care se poate merge la limita, si nu se compara cu manevrabilitatea unui Clio Sport sau a unui Mini Cooper S. La schimbarea setarilor de management ale motorului si directiei oferite de sistemul I-CON, diferentele sunt insesizabile.
8.5/10 PERFORMANTE
​Noua generatie de motoare mici supraalimentate sunt adevarate artificii asezate pe roti, iar motorul de 1.6 litri cu injectie directa si turbo face un adevarat spectacol atunci cand este impins peste 3.000 rpm. Acesta reuseste sa nu depaseasca 8 secunde pana la 100 km/h. Este pacat ca evacuarea nu participa la acest spectacol dat de reprizele sport, dar in ajutorul acesteia vine sunetul patrunzator al turbinei produs la turatii ridicate. Am testat versiunea cu transmisie manula cu 6 rapoarte, despre care putem spune ca la schimbarile bruste este uneori imprecisa iar rapoartele scurte nu reusesc sa bata vreun record de economie a combustibilului la viteze mari pe autostrada. Comparat cu reprizele oferite de motorul turbo de aceeasi cilindree de pe Mini Cooper S, cel de pe Juke este putin mai slab dar satisfacator, si poate oferi senzatii aproape la fel de incitante.
7.5/10 SIGURANTA
​La nivel de siguranta, Juke se prezinta cu airbag-uri laterale si frontale, cu sistem ABS, ESP, si cu cel Isofix.
8.0/10 MEDIUL INCONJURATOR
​Cu motorul de 1.6l turbo, in modul Sport, noi “am reusit” un consum urban apropiat de 14 litri/100 km. Producatorul declara un consum urban de 9,1 litri/100 km si unul mixt de 6,9 litri/100 km. Cu ocazia noii taxe de poluare va trebui sa luati in calcul cilindreea care depaseste 1.600 cc (1.618 cc). Emisiile poluante sunt de 159 g/km si corespund normelor Euro 5.
CONCLUZII
​Nissan Juke va deveni un model de referinta in segmentul B datorita designului nemaipomenit, iar referitor la pret, este o alegere buna in comparatie cu rivalii premium, gen Mini. Daca sunteti tineri si mai neastamparati, va recomandam sa achizitionati varianta testata de noi, cu motorul turbo de 190 cai putere si tractiune fata, pentru ca o sa va mentina fericiti. In cazul in care sunteti trecuti de varsta teribilismului si vreti sa va pastrati look-ul si spiritul tanar, va recomandam versiunea cu tractiune integrala, transmisie CVT cu 6 trepte, si suspensie independenta pe puntea spate.
Pretul modelului testat incepe de la 21.640 euro cu TVA inclus si pare a fi putin cam mare, dar ce alta marca mai poate oferi un astfel de spectacol de design pe un SUV de mici dimensiuni?
Din punctul nostru de vedere, nu veti arunca banii pe geam, ci intr-o masina deosebita, mereu vesela si surprinzatoare, datorita designului si performantelor surprinzatoare.

autor: Razvan Buzoianu
foto: Radu Fugarescu
COMENTARII
avatar
anca (anonim)
05.01.2011, 13:31
frumoasa abordare !poze cool!
2
0
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Audi
    Adresa: Calea Moldovei, Nr. 154, Bacau
    Tel / Fax: 0234.577.109 / 0234.520.809
    E-mail: liviu.babiuc@autocenter.ro

  • sigla

    BMW
    Adresa: Str. Horia, Closca si Crisan, Nr. ...
    Tel / Fax: 021.352.01.14 / 021.352.04.22
    E-mail: office@automobilebavaia.ro

  • sigla

    Lancia
    Adresa: Sos. Iasi-Letcani, DN 28, Km. 61
    Tel / Fax: 0232.234.845 / 0232.249.282
    E-mail: contact@autopadova.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback