15 februarie 2010

Drive Test Opel Agila

Avantaje:
  • Spatioasa
  • Suspensie ferma
  • Motor silentios si “vioi”
  • Consum redus
Dezavantaje:
  • Interiorul realizat din materiale ieftine
  • Sportivitate redusa
  • Directia este usoara
6.2/10
Voteaza:
(5 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Opel Agila 1.2 86 CP

Colaborarea cu Suzuki cind este vorba de a realiza un autoturism din clasa mini este o idee foarte buna, avand in vedere experienta constructorului japonez in “miniaturizari”. A doua generatie Agila este construit pe aceeasi platforma tehnica cu surata japoneza Suzuki Splash, fiind produse impreuna la aceeasi fabrica din Ungaria. Comparativ cu generatia precedenta, Agila vine cu o caroseria mult mai bine desenata din punct de vedere stilistic si aerodinamic, dar si cu dimensiuni mai generoase datorate cresterii in lungime cu 200 mm si in latime cu 60 mm. Pentru a vedea cu ce arme se lupta Opel cu concurenta acerba din aceasta clasa, reprezentata de nume sonore cum sunt Fiat Panda sau Ford Ka, am hotarat sa testam Agila dotat cu motorul cel mai puternic disponibil, pe benzina.
7.5/10 ASPECT
Foarte bine desenat din punct de vedere aerodinamic, exteriorul lui Agila cunoaste o transformare, am spune, “miraculoasa” fata de generatia precedenta. O usoara tenta agresiva si un joc foarte reusit al liniilor curbe sunt in masura sa aduca un aspect ce nu poate trece neobservat si o indepartare binemeritata de monotonia si simplitatea ce caracterizau generatia precedenta.
8.2/10 SPATIUL INTERIOR
Cresterea in dimensiuni este principalul aport adus la castigarea unui habitaclu mai generos. O usoara aplatizare a habitaclului este insa usor sesizabila, lucru ce se poate observa mai lesne de catre ocupantii locurilor din spate. Versatilitatea interiorului se regaseste in multitudinea spatiilor de depozitare, dar si in ceea ce priveste spatiul destinat bagajelor, care ofera un volum de 225 litri ce poate fi extins, prin rabatarea banchetelor, la un maxim de 1050 litri.
4.5/10 CALITATE
Designul simplist al plansei de bord si al panourilor de la interior este de natura sa sustina ergonomia atat de necesara unui autoturism de utilizare zilnica. Soferul, care, cel mai probabil, va fi de fapt o soferita, nu este bombardat cu informatii si indicatoare inutile, totul fiind inglobat in vitezometrul analogic de mari dimensiuni ce integreaza un display digital si martorii luminosi de avertizare. Tot pentru doamne, interiorul poseda materiale de calitate si versiuni de culori ce se pot alege dintr-o paleta larga.
6.0/10 CONFORT
Pozitia la volan este inalta si favorizeaza o perceptie buna a imprejurimilor, lucru foarte util in trafic, vizibilitatea fiind asadar foarte buna. Usurinta condusului este realizata prin schimbatorul de viteze foarte precis, un pedalier ce nu necesita prea mare efort fizic si o directie foarte usor si precisa. Mergand preponderent in oras, am observat ca suspensia nu tolereaza prea bine denivelarile intalnite, dar avantajul rigiditatii l-am resimtit atunci cind am avut nevoie de manevre rapide. Se poate spune ca Agila poseda un tren de rulare asadar… agil!
5.5/10 MANEVRABILITATE
Habitaclul lui Agila nu este locul din care sa poti resimti placerea condusului sportiv. Intreaga setare a masinii a fost orientata pentru a aduce in prim plan o oarecare comoditate in folosinta si nu incurajarea exceselor. Suspensia este ferma, franele sunt puternice si precise, dar directia si centrul de greutate ridicat nu sunt in masura sa intretina o dinamica de top. Dezavantajele unei caroserii tip monovolum si ale unor proportii ce nu au nimic in comun cu sportivitatea se vad mai ales la rularea in afara orasului, la viteze mari si in viraje.
5.2/10 PERFORMANTE
Cu cei 86 CP pe care ii furnizeaza, micul motor aduce oarece senzatii la bordul lui Agila. Evident ca, avand o putere litrica mare, cuplul motor este disponibil foarte sus ca turatie, respectiv 4.400 rpm, ceea ce face ca lipsa celei de-a sasea trepte de viteze sa conditioneze orice sprint de o apasare serioasa a acceleratorului. In aceste conditii, sunetul si puterea oferite de motor se simt din plin, dar cu pretul unui consum de carburant ce va depasi in oras cei 6,9 litri/100km, promisi de fisa tehnica.
7.5/10 SIGURANTA
Micul Agila dispune standard de o serie de dotari “normale” pentru siguranta ocupantilor, cum sunt franele cu ABS, airbaguri pentru sofer si pasageri si airbaguri laterale. In plus, se pot comanda optional airbaguri tip cortina pentru protectia capului si ESP.
5.5/10 MEDIUL INCONJURATOR
Desi se adreseaza unui public ce-i va aprecia calitatile indeosebi in mediul urban, Agila nu reuseste in versiunea de motorizare aleasa de noi sa se apropie la mai putin de 1.5 litri fata de motorizarea diesel, dar “handicapul” se reduce simtitor la drum intins.
CONCLUZII
Desi longeviv, modelul anterior nu pare ca a influentat deloc realizarea actualului Agila. Imbunatatirile sunt mai mult decat evidente daca ne referim la linia de design adoptata, la spatiul interior oferit si la ergonomia elementelor prezente in habitaclu. Insonorizarea este buna, la fel pozitia la volan dar si vizibilitatea, detalii ce reduc mult din stresul unei zile la volan. Upgrade-ul platformei tehnice a adus mai multa stabilitatea si agilitate la aceasta clasa, inlaturand monotonia ce caracterizeaza o buna parte din concurenta lui Agila. Paleta de motorizari este insa restransa, iar motorul pe benzina, desi puternic, nu reuseste sa fie in acelasi timp si economic, in total dezacord cu asteptarile potentialilor sai clienti, foarte sensibili la acest aspect. Cutia de viteze cu cinci rapoarte nu poate fi schimbata decat cu o cutie automata oferita optional, dar acest lucru va dubla lejeritatea deplasarii cu un plus de combustibil substantial. Pretul pentru versiunea testata de noi incepe de la 10.400 euro, cu tva inclus.
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Chevrolet
    Adresa: Sos. Pipera, Nr. 48, Sector 2, ...
    Tel / Fax: 021.200.99.00 / 021.200.99.09
    E-mail: office@gold-platin.ro

  • sigla

    Dacia
    Adresa: Str. Prof. Grigore Cobalcescu, Nr. ...
    Tel / Fax: 021.303.98.89 / 021.303.98.84
    E-mail: receptie.dacia@autocobalcescu.ro

  • sigla

    Mitsubishi
    Adresa: Bd. Independentei, Nr. 126, Baia ...
    Tel / Fax: 0262.294.682 / 0262.349.045
    E-mail: ...

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback