22 august 2011

Drive Test Peugeot 508 2.0 HDI FAP Active

Avantaje:
  • Exterior elegant
  • Spatiu interior generos
  • Raport pret/dotari bun
  • Consum excelent de combustibil
Dezavantaje:
  • Tren de rulare cu amortizare pefectibila
  • Asamblare nu tocmai “nemteasca”
  • Directie supraasistata
7.8/10
Voteaza:
(4 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
​Oare ce s-a intamplat cu Peugeot? Nu ne referim la situatia prezenta, cand mult-asteptata schimbare de macaz a readus firma pe fagasul de la care n-ar fi trebuit sa se abata, ci la ipostaza de-acum un deceniu, cand, in clasele superioare, parea sa se fi specializat pe carne de tun pentru comparative. 407? Ambitios ca design, dezamagitor in rest. 607? Mare si… cam atat. Meci dupa meci, “greii” lui Pug paraseau ringul cu coada intre picioare, cotonogiti bine de concurenta germana, japoneza si, uneori, chiar de compatrioti; natural, nici vanzarile n-au rupt gura targului, iar lumea a inceput sa-si aduca aminte de “cazul FIAT”. Ei bine, exact cand nimeni nu se mai astepta, francezii au scos iepurele din joben. Brusc, Peugeot a inceput sa insemne concept-car-uri spectaculoase, parteneriate inteligente (vezi cazul lui 107 si al lui 4007) si victorii la Le Mans. Brusc, Peugeot redescoperea ambitia de a fi competitiv in majoritatea segmentelor de piata, abordand o strategie ce punea pret pe ameliorarea calitatii produselor, eficientizarea propulsiilor si reanimarea departamentului tehnologic. Iar acum, Peugeot a luat decizia care l-ar putea readuce in cartile clasei medii: inlocuirea lui 407 si a lui 607 cu 508.
La o prima vedere, tanarul “Leu” iti lasa impresia ca ai de analizat o simpla medie a modelelor anterior mentionate; in realitate insa, situatia lui e ceva mai complexa. De fapt, nu atat complexa, cat complicata. Vezi tu, pe langa faptul ca are de luptat cu demonii trecutului, 508 “aterizeaza” in segmentul D intr-un moment in care toata lumea a facut progrese enorme in materie de tehnica, rafinament, calitate a fabricatiei, siguranta si protectie a mediului; in consecinta, are de alergat intr-o cursa de recuperare, pe care, vrand-nevrand, trebuie sa o termine onorabil. Sa-i urmarim evolutia, in cele ce urmeaza…
7.5/10 ASPECT
​Faruri cu priviri taioase, “muscand” adanc din aripile frontale, capota reliefata, calandru in forma de trapez inversat, linie mediana proeminenta, lampi stop supradimensionate, cu design specific – da, sunt toate acolo, ocupandu-si locul pe sevalet astfel incat sa rezulte un produs 100% Peugeot. Si totusi – daca cineva ne-ar fi legat la ochi si ne-ar fi citit fraza de mai sus, imaginatia noastra ar fi “pictat” o masina oarecum diferita de cea reala. Motivul? Noi stim ca 508 este urmasul de drept al lui 407 in clasa medie, dar, din punct de vedere al filozofiei de design, impunatorul sedan (4,79 metri lungime, 1.85 metri latime, 2,82 metri ampatament) urmeaza, mai degraba, cursurile de eleganta ale “profesorului” 607. Profilul evidentiaza asta cel mai bine, caci, in ciuda catorva “ruperi de ritm” – vezi decupajul barei posterioare, similar cu cel al vechiului BMW Serie 5, sau linia asimetrica a usilor spate –, reuseste sa expuna un contur fluid si elegant, caracteristic limuzinelor din forurile superioare. Poate ca unii vor gasi posteriorul un pic cam masiv, iar alegerea jantelor de 17 inch nu este cea mai inspirata (optional, se pot comanda unele de 18 sau 19 inch), insa, intr-un segment in care discutiile despre design sunt des pigmentate cu termeni gen “sportivitate”, “rigurozitate” sau “functionalitate”, putina voluptate modernista, tipic frantuzeasca, nu strica niciodata. Dimpotriva…
8.0/10 SPATIUL INTERIOR
In ciuda dimensiunilor apropiate de cele ale unui model de clasa mare, nu putem spune despre 508 ca este cel mai spatios sedan “mediu” in care ne-am suit vreodata; cu toate acestea, avand o persoana de minimum 1,80 m la volan, ramane loc suficient in spate pentru genunchii pasagerilor. De asemenea, nu sunt probleme la cap sau la nivelul umerilor, iar, daca unul dintre ocupantii banchetei are o statura ceva mai plapanda, atunci calatoriile in cinci se pot recomanda, fara probleme, si pe distante lungi. In privinta spatiilor de depozitare pentru obiectele mici, 508 se prezinta bine spre foarte bine, cotiera ascunzand o “cuva” generoasa, iar torpedoul “inghitind” cateva cataloage in format compact, destul de voluminoase; in plus, ai doi suporti pentru dozele de racoritoare, ce culiseaza artistic de deasupra sistemului audio. OK, odata plasate respectivele recipiente, vei constata ca accesarea butoanelor radio este usor ingreunata; in consecinta, va trebui sa te obisnuiesti mai repede cu volanul multifunctional. Cat priveste problema obiectelor voluminoase, sedanul francez ofera un portbagaj destul de generos ca si volum (515 litri), caruia ii lipseste insa adancimea; cu alte cuvinte, daca vei avea de transportat un produs destul de inalt, care trebuie sa stea musai in picioare, s-ar putea ivi unele probleme. Solutii? Precum spuneam, exista loc berechet pe si intre scaune…
7.0/10 CALITATE
​Peugeot s-a situat mai mereu undeva la mijlocul segmentului in ceea ce priveste calitatea materialelor si a finisarilor, insa, de data aceasta, putem vorbi despre habitaclul lui 508 ca despre estrada unui progres evident. Aproape oriunde iti poposesc degetele mainilor, cortexul inregistreaza prezenta unor plastice moi la atingere si a unor imbinari destul de solide, zgomotele tipice frecarii componentelor lipsind atata vreme cat… drumul este bun. Din pacate, inca nu putem vorbi despre acel mix desavarsit de rezistenta si finete, tipic adversarilor germani (in special, lui Volkswagen Passat), pentru ca, de indata ce masina patrunde pe o portiune de asfalt imperfect, partea superioara a bordului incepe sa scartaie si sa vibreze. Probabil, vor rezolva impedimentul cu ocazia faceliftului.
Din punct de vedere ergonomic nu sunt foarte multe de criticat, caci designul simplu al consolei centrale a limitat suma de butoane la o valoare acceptabila; in plus, lizibilitatea este buna, iar separarea clara, pe doua etaje, a blocurilor pentru climatizare, respectiv pentru sistemul audio le face usor de accesat. Daca e musai sa fim carcotasi, ne vom “lua” de pozitionarea butoanelor de resetare a computerului de bord (in spatele volanului, intr-un loc in care nu se ajunge usor) si a dispunerii usor ilogice a celor de pe volanul multifunctional (de exemplu, tastele ce controleaza volumul sistemului audio se afla in partea stanga, in timp ce controler-ul de la care se selecteaza posturile de radio este in dreapta). Pana la urma insa – si vorba amicului Csaba, fotograful –, le putem considera probleme de obisnuinta…
8.0/10 CONFORT
​Peugeot 508 incepe bine aceasta proba, caci, in ciuda absentei scaunelor cu tapiterie din piele si reglaje electrice (o optiune de 1.773 de euro cu TVA), cele instalate pe masina “noastra” s-au dovedit confortabile pe durata a sute de kilometri parcursi; totodata, sistemul de incalzire cu care erau dotate se va dovedi folositor atunci cand iarna isi va intra in drepturi. Continuarea este la fel de buna, atunci cand este privita prin prisma dotarilor incluse in pretul de doar 25.000 de euro cu TVA: aer conditionat automat, geamuri electrice cu actionare secventiala, volan cu reglaj pe inaltime si adancime, cruise-control, oglinzi cu reglaj electric si rabatare automata, sistem audio cu opt boxe, faruri directionale si sistem hands free. Plus chestiile pe care le primesti in orice masina fabricata mileniul acesta, minus cele care ar face din 508 o masina excesiv de scumpa. Toate bune si frumoase, pana cand ajungi sa constati doua lucruri: 1) Pozitia la volan este prea inalta si, oricat de mult timp ai pierde in cautarea reglajului ideal, tot nu-l vei gasi; 2) Trenul de rulare nu se ridica la nivelul de confort sugerat de exterior, rezolvand doar partial testul denivelarilor “scurte’, abordate la diferite tempo-uri de deplasare. Asa cum se va vedea, exista si un revers pozitiv al medaliei, insa, in privinta gasirii compromisului dintre relaxare si dinamism, se putea si mai bine.

8.0/10 MANEVRABILITATE
​In fata celor care se vor plange de duritatea amortizarii socurilor, Peugeot va incerca sa-si ia revansa pe drumurile virajate. Nu te gandi la el ca la un Ford Mondeo sau ca la un Volkswagen Passat – amandoua, referinte printre sedanurile de clasa medie cu tractiune fata –, ci ca la un produs care inregistreaza un progres evident fata de modelul de dinaintea sa. Cu alte cuvinte, vei retine calitati la care te-ai fi asteptat mai putin spre… deloc, incepand cu directia precisa, tinuta de drum sigura (tendinta subviratoare este progresiva si usor de controlat) si ruliul tinut sub control. Pe de alta parte, surpriza la nivel dinamic ar fi fost si mai placuta daca, la cele specifiate anterior, s-ar fi adaugat un feedback mai bun din partea rotilor directoare, precum si o timonerie care sa nu se simta atat de ciudat (cumva, senzatia de ligaturi din cauciuc moale, specifica lui 407, s-a transmis la 508, anihiland placerea manevrarii rapide a schimbatorului). Poate data viitoare…
7.5/10 PERFORMANTE
​Probabil, dieselul de doi litri, 140 CP si 320 Nm va fi cel mai bine vandut motor din gama lui 508, iar adevarul e ca nu-i putem condamna pe cei care fac aceasta alegere: silentios si extrem de economic, HDi-ul ofera, totodata, performante decente pentru o masina de aproape 1.500 kg (fisa tehnica mentioneaza o acceleratie 0-100 km/h in 9,8 secunde si o viteza maxima de 210 km/h). Ca mai toate unitatile diesel moderne, sufera de lipsa de cuplu la regimuri inferioare – mai exact, sub 1.500 rpm – si se trezeste imediat dupa ce acul turometrului a depasit borna celor 2.000 rpm; in schimb, odata ce te-ai obisnuit cu “meandrele concretului”, mentinerea unui tempo ridicat este o misiune destul de facila. Un pilon de baza al deplasarilor linistite este si transmisia manuala cu sase trepte si demultiplicari lungi, insa, daca tii neaparat sa ai parte de o “motorina” sportiva, poti sa intrebi oricand dealerul despre disponibilitatea versiunii de 163 CP (sau, de ce nu, de cea a impresionantului 508 GT, pe a carui carte de vizita scrie 204 CP si 450 Nm).
7.5/10 SIGURANTA
​Francezii au stat dintotdeauna bine la acest capitol, iar 508 nu face exceptie. Fara sa rupa gura targului in vreun fel, marele sedan Peugeot ofera, standard, tot ceea ce se poate mentiona azi despre o masina sigura: ABS, EBD (distributia electronica a fortei de franare), airbag-uri pentru sofer, pasageri si de tip cortina, centuri pretensionate cu avertizare de necuplare si sistem de asistenta la franarea de urgenta. In plus, cei 25.000 de euro ai modelului testat includ si sistemul de asistenta la parcarea cu spatele, de real folos atunci cand aria de manevra nu este tocmai generoasa.
9.0/10 MEDIUL INCONJURATOR
​Daca acest Peugeot a impresionat cu adevarat prin ceva, acela a fost apetitul ascetic. Datele producatorului indica un consum mediu de 4,8 litri/100 km, obtinut dintr-un maxim de 6,4 litri/100 km (aferent regimului urban) si un minim de 3,9 litri/100 km (trecut, evident, in dreptul calatoriilor extraurbane); ei bine, noi credem ca se poate si mai bine. Dincolo de faptul ca, pe anumite portiuni (drum drept, liber, in usoara coborare), computerul a indicat cifre sub pragul de 3 litri/100km, Peugeot a reusit sa consume, in cei 600 km ai testului, mai putin de jumatate din rezervorul de 72 de litri. Asta in conditiile in care itinerariul a inclus o urcare Comarnic-Brasov cu trafic aglomerat si cativa zeci de kilometri efectuati in oras. Nu bagam mana in foc, dar suntem in stare sa pariem ca, la drum lung si fara a se tarai in stil Plattner, un Peugeot 508 2.0 HDi poate parcurge minimum 1.500 km cu un singur plin. Ceea ce, pe criza asta, e mana cereasca…
CONCLUZII
​Un amic ma intreba deunazi ce sedanuri de clasa medie merita sa intre intr-o finala din care sa-si aleaga viitoarea achizitie, iar eu, cunoscandu-i firea, i-am recomandat fie un model german, fie unul japonez. Nici dupa testul cu Peugeot 508 2.0 HDi nu regret sfatul dat, deoarece acesta nu este genul de produs care inseamna, inainte de orice altceva, un triumf al stiintelor exacte. Pentru certitudini imuabile in materie de calitate, fiabilitate ori functionalitate, cauta in alta parte. Clientii lui 508 se vor lasa ademeniti de sarmul inconfundabil al masinilor frantuzesti, iar marele Peugeot le va rasplati increderea cu o tinuta de drum sportiva, un habitaclu cu arome premium, un raport pret/dotari excelent si, nu in ultimul rand, o eficienta greu de egalat. Probabil, nu se va pastra intact si dupa 1.000 de ani, dar, aproape sigur, isi va pastra eleganta si integritatea pe durata celor trei, cinci sau 10 ani de exploatare normala. Crede-ne, asta e un atu important intr-o cursa de recuperare…

foto: Daradics Csaba
COMENTARII
avatar
alex (anonim)
20.11.2013, 20:34
Pentru cei care inca considera materialele uilizate in vw ca find de calitate, inseamna ca nu au vazut pana acum un astfel de material. Cat despre directia Vw pot sa iti confirm ca nu primesti nici un fel de feedback avand directie elctrica. In rest un review subiectiv care pleaca de la niste idei preconcepute.
1
2
avatar
doru
26.05.2013, 15:59
Francezii fac masini frumoase ca aspect dar cam atat.Calitatea materialelor folosite,fiabilitate,cost intretinere,nu prea justifica preturile cerute,dar vorba romanului :nu-i prost cine cere,e prost ala care da!La 20.000euro cumperi o "nemteasca"si ai masina!
0
4
avatar
Edi (anonim)
19.04.2013, 21:51
Foarte bun articolul, felicitari! L-am citit dupa ce am comandat un 508, dar nu regret. Puteam sa aleg si mai bine, dar cred ca e destul de bine si asa. Mai ales ca am pus pe un Allure toate optiunile posibile plus un motor de 163 CP cu o cutie automata.
1
0
avatar
adi (anonim)
23.10.2012, 02:42
daca 407 e masina de lux...passatul e ozn )]))))))))))
1
5
Vezi toate comentariile (6)
loadingse incarca ...
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Alfa Romeo
    Adresa: Str. Abatorului, Nr.8, Sibiu
    Tel / Fax: 0269.220.110 / 0269.218.803
    E-mail: contact@autoreggioemilia.ro

  • sigla

    Renault
    Adresa: Bd. Independentei, Nr. 32, Baia Mare
    Tel / Fax: 0262.218.458 / 0262.218.458
    E-mail: renault@autobecoro.ro

  • sigla

    Skoda
    Adresa: Str. Saturn, Nr. 36, Galati
    Tel / Fax: 0236.461.078 / 0236.416.049
    E-mail: office@ivas.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback