16 august 2010

Drive Test Renault Koleos

Avantaje:
  • Comportament off-road excelent
  • Performantele motorului
  • Calitatea foarte buna a materialelor din interior
Dezavantaje:
  • Design monoton
  • Lipsa traditiei in domeniul 4x4
  • Fermitatea scazuta a suspensiilor
6.9/10
Voteaza:
(3 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Colaborarea cu Nissan si Samsung a insemnat pentru Renault largirea orizonturilor intr-o directie pe care pina acum nu a mai abordat-o decat cu sfiala, cu RX4. Este vorba, desigur, de segmentul SUV, unde tenologia 4x4 de ultima generatie, motorizarile economice si performante si, nu in ultimul rind, cadenta mare de fabricatie, asigura lui Koleos armele necesare in lupta cu concurenta tot mai acerba. Pus la treaba pe sosele si in afara acestora, Koleos ne-a dezvaluit multe dintre calitatile sale, dar si detalii pe care rivalii sai le-au realizat mai eficient.
5.0/10 ASPECT
Fiind vorba de un SUV, Koleos are conturata o silueta masiva cu o tenta agresiva, dar care urmareste, in acelasi timp, armonizarea cu restul gamei Renault. Unghiurile mari de atac si degajare (31 si respectiv 27 de grade), garda la sol generoasa (200mm) si protectiile ce inzestreaza caroseria sunt doar citeva aspecte ce indica faptul ca avem de-a face cu un 4x4.
7.2/10 SPATIUL INTERIOR
Multi dintre cei care opteaza pentru aceasta clasa o fac si din ratiuni ce tin de confort si spatiu interior, asa ca Renault a avut in vedere crearea unui habitaclu foarte generos, in care cinci persoane nu vor cunoaste multe constrangeri, dar si a unui spatiu pentru bagaje pe masura, ce ofera un volum de 450 litri, extensibil prin rabatarea banchetelor pana la 1380 litri.
8.2/10 CALITATE
Desi, stilistic vorbind, interioarele desenate de francezi nu se remarca prin artificii si detalii menite sa impresioneze, in cazul Koleos ergonomia, calitatea materialelor si a finisajelor sunt de cel mai inalt nivel. Plansa de bord imensa este bine finisata si inchegata pentru a retine toate vibratiile si este acoperita in cea mai mare parte de materiale moi, placute la atingere, la fel cu celelalte suprafete cu care pasagerii iau contact.
8.4/10 CONFORT
Suprimarea vibratiilor si a zgomotelor produse de gazduirea unui diesel sub capota au fost prioritare pentru asigurarea unui confort inalt pasagerilor, iar rezultatul l-am savurat deopotriva in trafic aglomerat, la rularea cu viteze mari, dar si pe macadam. Suspensia a fost orientata in zona “confort”, iar platforma imprumutata de la X-trail se descurca foarte bine la acest lucru, indeosebi datorita arhitecturii suspensiei, cu brate independente pe ambele punti. Injectia directa common-rail prezenta pe motorul de doi litri face ca zgomotul specific de diesel sa fie uitat, iar vibratiile sunt suprimate cu succes de izolarea buna a habitaclului.
5.2/10 MANEVRABILITATE
O masina ce “sare” de 1700 kg, nu poate, prin definitie, sa se mandreasca cu agilitatea. Fermitatea suspensiilor a avut de suferit in favoarea confortului, la fel si sistemul de directie, excesiv servoasistat. De laudat de catre iubitorii de adrenalina va fi sistemul de tractiune integrala inteligent, ce in modul “auto” va sti sa transfere rapid si precis puntii spate atata cuplu cit este nevoie. Datorita complexitatii sale, sistemul “stie” ca este nevoie de aderenta la accelerarile bruste, in frana de motor sau atunci cind masina este in urcare. Cu toate acestea, slalomurile si manevrele bruste nu sunt pe placul lui Koleos, reactia sa fiind buna dar insuficienta pentu cei care cauta adrenalina.
6.6/10 PERFORMANTE
Cei 150 CP pe care ii ofera dieselul de doi litri sunt suficienti pentru atingerea si mentinerea unor viteze de drum ridicate, dar si pentru realizarea unei economii de combustibil in jurul valorii de 7.3l/100km. Valoarea buna a cuplului si faptul ca acesta este oferit liniar incepand cu 2000rpm ajuta deopotriva la accelerari (10.4 sec/100km) si la depasiri, dar si pe teren accidentat, unde provocarile carora trebuie sa le faca fata sunt abordabile in general la regimuri joase.
8.2/10 SIGURANTA
De serie, Koleos poseda un intreg arsenal dedicat sigurantei, din care enumeram ABS, asistenta la franarea de urgenta, ESP, control electronic al tractiunii, limitator de viteza, airbaguri frontale laterale si tip cortina.
6.5/10 MEDIUL INCONJURATOR
Carburantul pe care Koleos il foloseste pentru 100km parcursi este in medie de 7.3 litri de motorina, in timp ce emisiile poluante se incadreaza in jurul a 191g CO2/km.
CONCLUZII
Koleos nu a fost creat pentru a fi luptatorul perfect in lupta cu terenul accidentat. Cu toate acestea, tehnologia de care dispune se situeaza in zona de varf a clasei, peste competitori valorosi cu mult mai multa experienta, cum sunt Toyota RAV4 sau Mitsubishi Outlander. Motorizarea este de asemenea un punct forte, rafinamentul si puterea oferite in raport cu consumul fiind un echilibru optim pentru un SUV. Koleos va pierde mult la capitolul imagine. Designul monoton si lipsa de pe capota a unui logo care sa aiba in spate o traditie recunoscuta in domeniul 4x4 va cantari mult in alegerea sa de catre un client de SUV, care, daca va depasi acest moment, va descoperi o masina echilibrata si dinamica si, nu in ultimul rand, practica. Pretul pentru varianta testata (Dynamique): 21.008 euro, la care se adauga TVA.
COMENTARII
avatar
sofer (anonim)
09.07.2011, 00:53
Daca si la asta designul e monoton, la un RAV4 cum e? sau la un Outlander?
0
1
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Citroen
    Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti, Nr. 42-44, ...
    Tel / Fax: 021.206.84.00 / 021.206.84.02
    E-mail: relatii.clienti@ats.ro

  • sigla

    Dacia
    Adresa: Bd. Preciziei, Nr. 6, Sector 6, ...
    Tel / Fax: 021.316.02.84 / 021.316.13.11
    E-mail: dacias@dacoserv.ro

  • sigla

    Nissan
    Adresa: Calea Turzii, Nr. 253-255, ...
    Tel / Fax: 0264.438.446 / 0264.438.445
    E-mail: nisserv@otcgroup.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback