17 august 2010

Drive Test Renault Megane

Avantaje:
  • Aspectul exterior futurist
  • Interior de calitate
  • Directia usoara si precisa
  • Suspensia confortabila
Dezavantaje:
  • Spatiu pasageri limitat
  • Portbagajul de dimensiuni reduse
  • Valoare revanzare mica
7.5/10
Voteaza:
(8 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Renault Megane Coupe 1.5 dCi 105 CP eco2

Designul original, ce se schimba radical de la o generatie la alta, este si de aceasta data elementul surpriza pentru Megane, cu atat mai mult cu cat vorbim de un coupe. Formula conceputa de Renault pentru acest model este cu atat mai complexa cu cat francezii au incercat combinarea unei siluete ce inspira dinamica si agresivitate cu caracterul pasnic pe care doar o minune ar putea sa il schimbe unui diesel de 1.5 litri. Asadar: look atragator, dinamica si economie. Cu o oarecare curiozitate pe care de regula o experimentam atunci cind urcam la volanul unei masini de peste 200 CP, am pornit la drum cu noul Megane Coupe, motivati de telul indraznet al francezilor, dar si de faptul ca am constatat un fapt inedit: primul Renault dupa care pietonii chiar intorc capul.
7.5/10 ASPECT
Eleganta unei siluete coupe, designul usor agresiv si foarte futurist, dar si o paleta originala de culori disponibile sunt principalele atuuri ale lui Megane Coupe. Un ochi mai atent va observa insa unele neconcordante intre stilul abordat pentru desenul spatelui si cel al partii frontale. Cu toate acestea, exteriorul este in cea mai mare parte, o reusita.
6.8/10 SPATIUL INTERIOR
Limitarile evidente cu care se confrunta orice coupe sunt adresate pasagerilor locurilor din spate, plafonul puternic curbat al lui Megane fiind cel care genereaza un spatiu restrans in zona capului. Soferul si pasagerul dispun, in schimb, de un spatiu foarte generos, similar cu al unei berline. Portbagajul nu este foarte mare, dar poate fi catalogat drept decent, daca ne gandim ca un volum de 377 litri poate fi extins, prin rabatarea banchetelor, la un total de 991 litri.
7.8/10 CALITATE
Ca si la celelalte modele Renault, cresterea nivelului calitativ al interiorului de la o generatie la alta este sesizabila din plin si la coupe-ul testat de noi. Absolut orice muchie sau margine a fost perfect adaptata unei ergonomii cat mai bune, culorile si materiale alese urmarind un grad inalt de finete al partilor ce intra in contact cu ocupantii, concept pe care francezii il numesc, de mai mult timp, “touch design”.
8.2/10 CONFORT
Primul lucru ce se face sesizat atunci cind inchizi portiera, este, la acest Megane, insonorizarea. Zgomotul exterior, cel al rularii si cel al unui motor diesel linistit, au putine sanse sa strapunga atmosfera linistita a habitaclului coupe-ului. Indicatoarele analogice dublate de display-uri impart informatiile in functie de importanta lor, astfel ca, in ciuda tehnologiilor prezente la interior, plansa de bord sa ramana simplista si prietenoasa cu cel de la volan. Scaunele ofera o sustinere laterala buna, iar captusirea partiala cu piele ofera balansul optim dintre latura practica si confort.
5.7/10 MANEVRABILITATE
Toate comenzile lui Megane sunt facute pentru a oferi un maxim de lejeritate in condus. Chiar daca acest scop a fost intru totul realizat, bucuria nu este totala. Servodirectia puternic asistata nu ofera bucurie decit in parcare sau in aglomeratie, nu si in cazul unui condus sportiv ori pe carosabil alunecos, unde soferul dispune de un feedback apropiat de cel al unui joc pe calculator. Franele sunt bune si stavilesc repede eventualele excese ale motorului de 105 CP. Suspensia este si ea moale si confortabila, ruliul fiind asigurat, in plus, si de o arhitectura a puntii spate ce nu are nimic in comun cu sportivitatea. Consola scurta a spatelui si concentrarea greutatii catre fata a dus la un comportament subvirator evident, amplificat de tractiunea fata.
6.2/10 PERFORMANTE
Cu 10,9 secunde necesare pentru a atinge pragul de 100km/h, Megane Coupe se situeaza ca si temperament in zona masinilor de familie si nu in cea a sportivelor. Motorul diesel de 1.5 litri este altminteri vioi si isi face bine treaba, mai ales la capitolul economie, unde se poate mandri cu un consum mediu de 4,5 litri/100km. Cutia de viteze cu cinci rapoarte exploateaza din plin si fiecare calut, astfel ca o viteza maxima de 190km/h poate fi considerata un adevarat record pentru un diesel de aceasta cilindree.
9.0/10 SIGURANTA
Dotarea standard a lui Megane Coupe contine tot ce este necesar pentru un nivel de siguranta maxim. Avem, asadar, ABS cu EBD, ESP, control electronic de stabilitate, faruri directionale cu reglaj automat, tetiere active, airbaguri pentru sofer si pasager, laterale si tip cortina.
8.8/10 MEDIUL INCONJURATOR
Consumul de combustibil poate fi considerat principalul atu al acestei masini, ce, la valoare minima, respectiv in ciclu extraurban, atinge doar 4 litri/100km. Nivelul emisiilor de carbon este situat in jurul valorii de 120g/km.
CONCLUZII
Megane Coupe realizeaza, in primul rand, un pas important in ceea ce priveste directia in care se indreapta din punct de vedere stilistic gama Renault. Motorizarea este, in schimb, cea care exprima temperamentul masinii, asa ca alegerea ei si optarea pentru aceea avuta de noi in test reprezinta in primul rand un accept pentru economie drastica. Cei care vor mai multa putere si dinamism ar trebui sa opteze pentru versiunea echipata cu motor de 1.9 litri, ce ofera 130 CP. In toate cazurile insa, trebuie avut in vedere ca setarile masinii sunt destul de pasnice, francezii punand pe primul plan confortul, lucru ce se observa din plin atunci cind veti incerca abordari sportive. Economic si confortabil, Megane Coupe poate fi achizitionat cu o echipare bogata (Dynamique) si motor diesel de 1.5 litri, la un pret de 15.550 euro, cu TVA.
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Great Wall
    Adresa: Str. Jokai Mor, Nr. 28, Sfantu ...
    Tel / Fax: 0267.316.198 / 0267.316.198
    E-mail: office@novotechgroup.ro

  • sigla

    Land Rover
    Adresa: Calea Chisinaului, Nr. 23, Iasi
    Tel / Fax: 0232.274.347 / -
    E-mail: -

  • sigla

    SsangYong
    Adresa: Bd. Timisoara, Nr. 8-10, sector 6, ...
    Tel / Fax: 021.529.41.50 / 021.413.12.82
    E-mail: gabrielpena@autoitalia.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback