15 martie 2010

Drive Test Subaru Forester

Avantaje:
  • Abilitati off-road remarcabile
  • Confort interior ridicat
  • Spatios si portbagaj mare
Dezavantaje:
  • Design nu foarte atragator
  • Suspensia a pierdut din rigiditate
  • Pretul ridicat
7.0/10
Voteaza:
(6 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Subaru Forester Boxer Diesel 2.0/147 CP

Tractiunea integrala permanenta si motorizarile boxer pe benzina au fost, pana nu demult, caracteristicile definitorii ale marcii japoneze. Economia de carburant, cresterea nivelului de siguranta si confort au adus insa unele schimbari ce se regasesc la noul Forester, schimbari ce arata o directie noua pentru Subaru. Mult-asteptatul motor diesel cu arhitectura boxer, pe care japonezii l-au dezvoltat cu forte proprii, promite ca va sustine in continuare performante dinamice de top, iar realizarea unei caroserii noi este in masura sa satisfaca mult mai fidel necesitatile de transport ale unei familii, tinta evidenta fiind asadar apropierea de clientela “de masa”. Va reusi Forester diesel sa-i tina aproape si pe dependentii de adrenalina? Am incercat sa aflam acest lucru in variate conditii.
5.0/10 ASPECT
Masivitatea si aspectul robust au inlocuit vechea caroserie, mult mai aplatizata si derivata vizibil dintr-un break. Aerodinamica si designul exterior au fost imbunatatite vizibil, dar orice fan al marcii isi va da seama imediat ca un detaliu important lipseste din dotarea actualului Forester: portierele cu geamuri fara rama. Caroseria a crescut si in inaltime, dar japonezii au promis ca centrul de greutate a fost coborat, iar dinamica masinii nu a avut de suferit.
9.1/10 SPATIUL INTERIOR
Lupta pentru fiecare centimetru in plus a fost dusa cu multa pricepere de designerii interiorului. Plansa de bord, desi masiva, este mai degajata si mai ergonomica decat la vechiul model. Prin marirea distantei dintre ocupantii locurilor din fata si parbriz, dar si prin plafonul inaltat, se creeaza in plus si o mai buna senzatie de generozitate a spatiului interior. Cinci pasageri impreuna cu bagajele lor vor calatori fara probleme in Forester, iar accesibilitatea a crescut prin cresterea unghiului de deschidere a portierelor. Volumul portbagajului, de 450 de litri, poate fi extins prin rabatarea banchetelor, la 1.660 litri.
4.5/10 CALITATE
Apropierea de o viata de familist a insemnat pentru Forester o crestere a calitatii materialelor folosite, dar si a gradului de finisare, ce trebuia sa sustina designul mult mai complex al elementelor ce alcatuiesc habitaclul. Plasticul, desi prezent in cantitati mari, a fost folosit petru realizarea partilor ce vin cel mai putin in contact cu ocupantii, restul fiind acoperite cu piele, sau cu materaiale sintetice moi, placute la atingere.
7.4/10 CONFORT
Accentele spartane ce caracterizau vechea generatie au disparut complet la noul Forester. Plansa de bord a facut progrese evidente, in special in zona instrumentelor de bord, mult mai vizibile, ale caror cadrane sunt luminoase inclusiv pe timp de zi. Insonorizarea este foarte buna, iar vibratiile motorului diesel sunt practic insesizabile in habitaclu. Pasagerii din spate vor aprecia spatiul generos pentru picioare si cel din zona capului. Dotari cum sunt servodirectia, comanda electrica a geamurilor, climatizarea si un sistem audio performant, cu comenzi pe volan, sunt responsabile de asemenea de cresterea gradului de confort.
6.6/10 MANEVRABILITATE
Senzatia unei agilitati diminuate fata de generatia precedenta este primul lucru remarcat la volanul lui Forester. Viteza si usurinta cu care am parcurs mai multe portiuni de drum virajat au aratat insa ca acest lucru se datoreaza unui “exces de asistenta” pe care il resimte soferul si nu unei scaderi a performantelor dinamice ale masinii. Suspensia, ce a pierdut din rigiditate, si servodirectia cu asistare ceva mai pronuntate sunt, se pare, motivele acestor senzatii false. Dotat cu sistem de control al stabilitatii (VDC) si cu un sistem de tractiune integrala permanenta foarte performant, Forester este capabil de performanta si de un comportament neutre chiar si in conditii de carosabil ce ofera o aderenta precara.
7.5/10 PERFORMANTE
Motorul boxer cu bloc de aluminiu si injectie directa se comporta oarecum atipic, comparativ cu celelalte dieseluri pe care le-am testat in zona aceasta de putere. Reducerea vibratiilor caracteristice aprinderii prin comprimare si liniaritatea cuplului oferit ar putea face usor pe un utilizator neavizat sa creada ca are de-a face cu un motor pe benzina, zgomotul de diesel aparand abia dupa 3.000 rpm, unde zona de cuplu maxim este depasita, iar schimbarea treptei de viteza de mult necesara. Greutatea de 1.600kg si repartitia buna a maselor fac casa buna cu cei 147 CP oferiti, dar si cu dozarea precisa a puterii, oferita de cutia de viteze manuala, cu sase rapoarte. Rezultatul este o masina agila si capabila de reprize bune necesare depasirilor si plecarilor de la semafor, dar si de a sustine viteze de croaziera ridicate la mersul pe autostrada. Chiar si pe teren accidentat, Forester se descurca admirabil, cei 350Nm oferiti de motorul Diesel fiind foarte utili la urcarea rampelor, unde ambreiajul are mai putin de suferit, iar consumul ramane in limite rezonabile.
8.0/10 SIGURANTA
Alaturi de sistemul de tractiune integral, ce contribuie decisiv la cresterea sigurantei active, Forester este echipat standard si cu sistem de stabilizare (VDC), ABS, airbaguri frontale pentru sofer, pasager, tip cortina si laterale, asistenta la coborare si control electronic al tractiunii.
8.2/10 MEDIUL INCONJURATOR
Fiind vorba de un diesel, avem de a face cu un consum modest. Cei 6,3 l/100km in ciclu combinat tin la respect orice contraoferta pe benzina si aduc pentru prima data in familia Subaru un exemplar despre care se poate afirma, fara retineri, ca este economic. Nivelul emisiilor de carbon este de 167g/km.
CONCLUZII
Maturizarea deplina la care a ajuns Forester si motorizarea diesel atat de asteptata nu au cum sa te lase indiferent. Dinamica de exceptie gratie tractiunii integrale si garda la sol de 215mm ce incurajeaza si eventuale deplasari in afara drumurilor asfaltate, sunt si de aceasta data ingredientele uneia dintre cele mai bune masini polivalente. In compania celor 147 CP oferiti de propulsorul diesel, la volanul lui Forester te simti bine indiferent de situatie, avand mereu o rezerva de putere gata sa iasa la iveala de sub pedala de acceleratie. Bine izolat si foarte ergonomic, interiorul ofera mai mult confort ca niciodata, asa ca orele petrecute la volan ori pe oricare loc destinat pasagerilor, vor curge usor si lin indiferent de drum. Fortarea limitelor a aratat in schimb ca cei care critica acest nou model au si ei ceva dreptate. Forester nu mai ofera aceleasi senzatii ca in trecut, desi, din punct de vedere dinamic, lucrurile stau cel putin la fel de bine. Daca ar fi sa punem in balanta toate aceste aspecte, am ajunge la un pret mic pentru o groaza de calitati. Forester Diesel 2.0XS este oferit pe piata la un pret ce incepe cu 21.990 euro, fara tva.
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Ford
    Adresa: Str. Parcului, Nr. 55-57, sector 1
    Tel / Fax: 021.407.72.39 / 021.316.04.10
    E-mail: office.motors@tiriacauto.ro

  • sigla

    Lancia
    Adresa: Str. Depozitelor, Nr.23, Pitesti
    Tel / Fax: 0248.221.007 / 0248.222.249
    E-mail: service@autopalermo.ro

  • sigla

    Skoda
    Adresa: Calea Campulung, Nr. 107, Targoviste
    Tel / Fax: 0245.221.045 / 0245.221.045
    E-mail: vanzari@autobest.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback