03 aprilie 2012

Drive Test Volkswagen Beetle

Avantaje:
  • Design de inspiratie moderna
  • Habitaclu generos
Dezavantaje:
  • Consum destul de ridicat
8.3/10
Voteaza:
(5 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
De fiecare data cand ies din bloc vad in parcare un batran Beetle cracanat, plin de praf, trecut prin nenumarate resuscitari terminate cu “hemoragii” de ulei si alte fluide. Nu-ti poti da seama daca mai are puls, daca mai porneste, dar lipsa de atentie din partea proprietarului fata de o masina cu o istorie atat de vie si de vesela iti aminteste de perioada ei de glorie. Si uite asa incepi sa regreti ca nu ai prins si tu anii aceia mult laudati, in care masinile astea insufletite plimbau hipiotii si ”ne-hipiotii” pe drumuri fara destinatie, in cautarea linistii unei poienite de la marginea vreunei paduri sau la vreun concert cu scena improvizata si fara masini de fum. E adevarat ca nu aveau aer conditionat si navigatie, dar aveau Beetle-uri decapotabile si harti, iar femeile nu cereau incalzire in scaune si nici mufa USB. Atunci totul era autentic, iar acum parca totul miroase a marketing necurat cu iz de istorie. Cel mai nou Beetle (2012), o masina placuta, asamblata dintr-un mix de piese ale familiei Volkswagen, vrea sa-si continue misiunea de a binedispune omenirea. Pentru noi a fost un lant al bunei dispozitii. La inceputul zilei, Midocar Vitan ne-a dat pe mana un Beetle, o broasca supraalimentata, “intepata” cu ceva testosteron, care ne-a oferit o doza de euforie putin mai mare decat cea recomandata zilnic. Motorizarea a fost cea de 1.2 TSI.
8.5/10 ASPECT
Cunoasteti vechea problema cu Beetle-ul si clientii sai, majoritatea femei. Mai exact, doua treimi. Ei bine, Volkswagen a hotarat ca e timpul sa schimbe mentalitatea privind vechiul design infantil si nevinovat al “Noului Beetle” prin trasarea unor elemente de design agreate si de sexul tare. Si bine au facut. Desi poti identifica modelul foarte usor ca fiind reincarnarea  clasicului “gandac” cu racire pe aer, trebuie sa stii ca acum poate juca un dublu-rol. In cazul in care clientul doreste un Volkswagen cu un aspect mai zglobiu, dar in acelasi timp dur, poate opta pentru versiunea sport, care este dotata cu jante de 19 inchi, tevi de evacuare duble, eleron si alte cateva elemente de design pregatite special pentru astfel de clienti. Cei nostalgici sau personajele care vor “ceva mic si dragut” pot opta pentru culori vii, ca galbenul, jante cu aspect retro si cateva combinatii de culori interesante ale bordului. Nu o sa va “explicam” designul pentru ca va puteti face si singuri o parere aruncand un ochi prin galeria foto, ci doar tinem sa mentionam ca Beetle-ul 2012 este acum mai lung, mai lat si mai aproape de asfalt. Veti observa ca si bara fata impreuna cu grila, care aminteste oarecum de masca lui Hannibal Lector, adauga un strop de agresivitate masinii.

Aspectul general al habitaclului este placut, dar nu cat sa-ti dea un impuls in stomac sau sa-ti supuna pilozitatea vreunui soc. Majoritatea instrumentelor de bord sunt imprumutate de la alte modele; pe noi ne-a incantat forma si finisajul piano-black al bordului, volanul in trei spite dar, in acelasi timp, am regretat ca ”peisajul” a fost mutilat de o serie de plastice si de cele doua elastice de pe interiorul usilor. Germanii au incercat sa recreeze atmosfera din habitaclul vechiului Beetle, cu pozitia inalta a bordului si introducerea torpedoului in partea superioara, dar componentele interiorului, comune cu celelalte modele, ii starpesc putin din personalitate. Probabil ca are legatura cu mentalitatea grupului Volkswagen legat de aspect: ”mergi pe linia safe, fara exagerari, ca altfel risti prea mult.” E adevarat ca si concurenta – Citroen DS3, Mini, Fiat 500 – a primit cateva elemente kitsch, si probabil ca nemtii nu au vrut sa pice in acea latura.  Oricum, designul habitaclului e mai placut decat cel al unui Golf sau a unui Scirocco, dar nu este de ajuns pentru a-si depasi concurenta.


8.5/10 SPATIUL INTERIOR
In interior nu te poti plange ca stai inghesuit ca in tramvaiul 41 pe timp de iarna, la ora de varf. Ocupantii locurilor din fata isi pot face lejer exercitiile de gimnastica, iar cei din spate, in numar de doi, pot medita in liniste, in pozitia Lotus; doi adulti, care sa nu depaseasca inaltimea medie, incap fara probleme. Accesul pentru locurile din spate este destul de facil iar scaunele sunt rabatabile 50/50. Portbagajul masoara 310 litri si 905 litri cu scaunele rabatate. Tot in spate exista si un suport de pahar.
Din pacate, in usi nu-ti poti depozita punga cu bomboanele tale preferate pentru ca vor ajunge direct pe presuri din cauza elasticelor cu rol de buzunar. Dar exista o cotiera de salvare.

8.5/10 CALITATE
Beetle-ul secolului XXI, asa cum il numeste producatorul, nu se vrea o masina premium. Si nici nu este. Fata de concurenta, care face parte din segmentul premium, are pretul de pornire cel mai mic, in jur de 15.500 de euro cu TVA. Calitatea materialelor este multumitoare, ca doar imparte componentele cu Golful si Jetta, dar daca faci abstractie de volanul multifunctional invelit in piele si de finisajul piano black vei observa si bucati de plastic “abraziv”. Repetam, nu este o masina premium dar, totusi, modelul testat de noi ajungea la 20.600 de euro.
8.0/10 CONFORT
Pentru ca mai sus vorbeam de pretul modelului testat, trebuie sa mentionam si cateva optionale mai importante care sporesc confortul: senzor de ploaie, touchscreen, sistem audio cu functie mp3, climatronic cu doua zone de reglare a temperaturii, tempomat si cotiera centrala fata, scaune fata incalzite, senzori pentru parcare, reglaj lombar al scaunelor din fata, volan si schimbator din piele. Directia nu face rabat de la standardul Volkswagen, iar suspensia “inghite” cu lejeritate socurile produse de gropi si denivelari. Cutia de viteze manuala cu sase trepte ramane in tiparul Volkswagen, precisa si usor de folosit. Oglinzile laterale te determina sa-ti scoti ochii din orbita ceva mai mult, dar forma lor speciala te face sa treci cu vederea micul inconvenient.
7.5/10 MANEVRABILITATE
Desi nu am avut parte de un traseu virajat, pentru ca am ales orasul, sistemul de suspensie, deloc complicat, ne-a aratat ca generatia 2012 este mai disponibila catre sprinturi si alte mici distractii de asfalt comparativ cu generatia precedenta. Din pacate se simt kilogramele in plus, care “atarna” destul de mult in curbe si fac masina sa aiba un comportament de balerina supraponderala. Pentru cineva fara par pe piept, ganduri de a deveni pilot si mancarimi in talpa este, probabil, de ajuns.
Sa nu aveti impresia ca in oras va puteti strecura pe oriunde pentru ca nu e construita pe o platforma de Polo. Nu uitati ca are o lungime de 4.278 metri si o latime de 1.808 metri, deci nu e chiar in categoria unui Fiat 500.

7.5/10 PERFORMANTE
Motorul turbo de 1.2 litri, cu 4 cilindri si 105 cai putere este ca un sut in fund luat de la un copil de 5 ani; reuseste sa te surprinda si sa te faca constient de puterea lui dar nu lasa mai deloc ”urme”. Conform fisei tehnice, daca-l ”agiti” bine va ajunge la 100 km/h in 10,9 secunde iar pe la 4-5.000 rpm isi va arata muschii. Nu am facut masuratorile dar i-am simtit ”gafaiala” imediat dupa incordare. Nu exista explozia de turbo; acceleratia este relativ liniara si destul de calma iar demarajul se face lin si fara eforturi.
9.0/10 SIGURANTA
Construit pe o platforma de Golf, era de asteptat ca Beetle sa fie o masina pe placul celor de la EuroNCAP; a obtinut cinci stele la teste. Este echipata in standard cu ESP, airbaguri frontale si laterale si are avertizare pentru cuplarea centurii de siguranta a celor patru locuri.
8.5/10 MEDIUL INCONJURATOR
Fiind cea mai mica motorizare ne asteptam la cel mai mic consum de combustibil si la cele mai mici emisii - 137g/km. Cum partea cu emisiile nu ne-a interest atat de mult, am verificat consumul. Producatorul mentioneaza ca in oras ajunge la 7,6 litri/100 km. Am bruscat acceleratia, ne-am bucurat de cateva reprize - dar nimic exagerat - si am ajuns la o valoare medie de 14 litri/100 km in oras. Am ridicat capota si am verificat inca odata motorizarea. Era acelasi 1.2 TSI.
CONCLUZII
Este clar ca un barbat la volanul unui Beetle 2012 nu va mai fi privit la fel ca inainte, mai ales daca va ”invarti” volanul unei versiuni Turbo, cu 200 de cai putere.
Ideea e ca in masina asta poti fi funky, hipster, dramatic, cool, si orice altceva mai vrei tu. Depinde doar de cum o personalizezi.
In principiu, nu ar trebui sa-ti faci griji din cauza fiabilitatii pentru ca standardul Volkswagen la acest capitol este destul de ridicat.
Deci, fie ca esti barbat sau femeie, sau nu stii prea bine ce esti,  motivele pentru care ti-ai cumpara un Beetle ar fi istoria lui, faptul ca preferi formele mai rotunde si un habitaclu asemenea unui compartiment de tren.

COMENTARII
avatar
mahei (anonim)
25.05.2012, 13:34
mda, cam asa e.. cum zice autorul textului.
0
0
avatar
burdu (anonim)
04.04.2012, 21:49
nu-i rau, cred ca vers Sport e chiar amuzanta. nice test!
3
0
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Citroen
    Adresa: Drumul Gilaului, Nr. 7C, Sector 4, ...
    Tel / Fax: 021.461.07.10 / 021.461.07.10
    E-mail: office@sdprestige.ro

  • sigla

    Lancia
    Adresa: Bd. 1 Decembrie 1918, Nr. 1G, ...
    Tel / Fax: 021.624.19.20 / 021.255.81.11
    E-mail: info@autoperugia.ro

  • sigla

    SsangYong
    Adresa: Calea Radnei, Nr. 247/A, Centura ...
    Tel / Fax: 0257.229.444 / 0257.272.021
    E-mail: service@autoancona.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback