23 aprilie 2011

Drive Test Toyota Auris HSD 1.8 L 136CP

Avantaje:
  • economia de carburant
  • emisiile polunate
  • zgomotul
Dezavantaje:
  • pret ridicat
  • spatiu portbagaj
  • performante dinamice
7.6/10
Voteaza:
(6 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
​Toyota este constructorul care se poate lauda ca ofera acelasi model de autoturism in trei versiuni de propulsie: benzina, diesel si hibrid. Aceasta din urma este de foarte mare interes pentru noi, deoarece ne ofera multe detalii despre modul in care ne vom deplasa in acest secol, asa ca am hotarat sa-i testam limitele in cele mai grele conditii.

8.0/10 ASPECT
​Avand aceeasi caroserie ca si versiunile gemene diesel si pe benzina, Auris Hybrid nu se incadreaza estetic in tiparul cu care a debutat prima generatie Prius, ce inspira prin fiecare linie blajina a caroseriei un temperament linistit, caracteristica ce a urmarit pina nu demult toate masinile din aceasta categorie. Aerodinamic si usor agresiv, exteriorul lui Auris Hybrid poseda proportiile si aspectul practic pe care le recalma apartenenta la clasa compacta. Auris Hybrid se incadreaza perfect in peisajul unui trafic pestrit cum este cel urban, fara satradeze nimic din excesul tehnologic ce se afla la bord si care face ca diferenta fata de celelalte masini de pe strada sa fie precum comparatia intre un elicopter si naveta Enterprise.
7.0/10 SPATIUL INTERIOR
​Imediat ce am urcat la volan am avut senzatia placuta a unui habitaclu spatios si bine organizat, cu o puternica tenta futurista. Displayurile si indicatoarele care informeaza asupra starii de incarcare  a bateriilor si functionarea sistemului de propulsie, sunt cele care aduc picanterii SF la bordul unei masini care nu este chiar departe de acest tipar. Interiorul pare să nu resimtă limitari de spaţiu datorate faptului că la bordul maşinii este găzduit un sistem de propulsie complex ce foloseste mult mai multe subansamble decat un autoturism clasic, cum sunt de exemplu, motorul electric si bateriile. Locurile din spate sunt la fel de generoase, limitarile datorate gazduirii in spatele banchetei a unui pachet de baterii Ni-MH, fiind imperceptibile. Portbagajul este singurul loc unde spatiul este afectat, dar volumul sau este inca rezonabil cu cei 279 litri pe care ii ofera.
8.0/10 CALITATE
​Filosofia Toyota a fost mereu axata pe calitate, iar acest lucru se vede din plin si la Auris Hybrid. Fiind vorba de un model destinat maselor, nu se fac excese la capitolul materialelor folosite si nici la finisaje, apropierea de ceea ce presupune un statut premium nefiind in acest moment necesar. Elementele din plastic au fost alese cu grija, cele care vin cel mai des in contact direct cu pasagerii fiind lacuite pentru a fi rezistente la uzura si sa aiba un aspect placut. La fel de rezistente sunt si materialele textile, care desi nu au nobletea pielii, vor asigura un bun confort pentru mai multi ani.
7.0/10 CONFORT
​Primii metri parcursi cu un hibrid sunt intotdeauna o revelatie pentru ca acest lucru se face complet silentios si fara vibratii, ca si cand masina ar porni la vale, fara motor. Printr-un sistem ingenios de pornire, motorul termic are o pornire silentioasa, iar functionarea lui nu va influenta negativ linistea din habitaclu. Schimbatorul de viteze pare o gluma datorita dimensiunilor si asemanarii izbitoare cu ale unui joystick, cu care pastreaza similitudini si la capitolul usurintei in operare. De fapt, de aici nu se schimba propriu-zis vitezele, ci moduri simple, cum sunt inainte, inapoi, sau neutru, fiind vorba de un sistem de transmisie complet automat. Suspensia este bine setata, iar repartitia buna a maselor, mai precis aportul de greutate adus de baterii pe puntea spate, se reflecta intr-o tinuta de drum buna si o masina mai bine ‘asezata’ decat o compacta clasica.
7.5/10 MANEVRABILITATE
​Asistarea servo este foarte puternica si limitata ca feedback datorita unui sistem de directie electric ce nu exceleaza la capitolul sportivitate. Directia va fi totusi apreciata in oras, in zonele aglomerate si pe autostrada, dar mai putin atunci cind vreti sa testati limitele masinii. Comportamentul fara coloratii pe care l-am resimtit in viraje este un fapt surprinzator pentru o astfel de masina, iar de acest lucru ne-am putut convinge si bucura pe parcursul traseului efectuat in zona de munte.
6.0/10 PERFORMANTE
​Cei 136 CP cumulati de cele doua motoare sunt suficienti pentru ca Auris Hybrid sa se poate bate de la egal cu multe din concurentele sale cu motor termic. Acceleratia puternica sau folosirea modului ‘Power’ ce se actioneaza prin intermediul unui buton amplasat pe consola centrala, aduce la viata motorul termic de 1.8 litri si implicit aportul de putere al acestuia. Motorul termic este conectat la o cutie de viteze CVT, ce asigura o acceleratie constanta, fara intreruperi ale fluxului de putere. Demarajul de 11.4 secunde este satisfacator in conditii normale de trafic, iar depasirile se pot face cu lejeritate chiar si la viteze ridicate. Franarea este buna si in functie de solicitari realizeaza si recuperarea unei parti din energia care la un autorurism clasic s-ar irosi.
7.5/10 SIGURANTA
​Ca la orice masina care se respecta, lista dotarilor de serie a lui Auris Hybrid este impresionanta. Sunt oferite airbaguri pentru sofer si pasager, laterale si tip cortina, sistem electronic de stabilitate (VSC), de control al tractiunii (TRC), ABS si sistem Isofix.
10.0/10 MEDIUL INCONJURATOR
​In testul nostru Auris nu a reusit sa atinga consumul mediu promis de fisa tehnica, respectiv 3.8 litri. Desi a consumat in medie cam 4.5-5 litri/100 km, este interesant faptul ca media de consum realizata in oras este similara cu cea extraurbana, iar acest lucru nu face altceva decat sa confirme eficienta sistemului de propulsie hibrid si avantajele pe care acesta le aduce in traficul urban. Emisiile poluante sunt in jurul valorii de 89 g/km.
CONCLUZII
​Cei 24.000 de euro la care ajunge moelul testat (HSD Sol) reprezinta un pret care nu poate deturna usor atentia clientilor de la modelele clasice. Economia de carburant, grija pentru mediul inconjurator si posesia unei tehnologii de viitor sunt atuurile de care se vor bucura viitorii clienti de Auris Hybrid. Performantele dinamice bune si latura practica dezvoltata sunt dovada viabilitatii propulsiei hibride si integrarea perfecta a lui Auris Hybrid in randul celor mai revolutionare modele de clasa compacta. Pentru ca s-a creat deja un precedent prin productia de serie a lui Auris Hybrid, este posibil ca in viitorul apropiat aceasta moda sa cuprinda tot mai multi constructori interesati de a avea in oferta macar un model hibrid. Asteptam deci o atmosfera “electrizanta” pe sosele in anii ce vor urma.
COMENTARII
avatar
cosmin (anonim)
15.12.2011, 18:19
foarte tare masina!+consum extrabun!!!frumoasa,pt cei care n-au bani de prius e numai buna!cred k o fam din 3-4 persoane ar fi multumita.ffff bun testu!bft fratilor!
2
0
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Audi
    Adresa: DN 1, Km. 303+380, Selimbar
    Tel / Fax: 0269.560.449 / -
    E-mail: -

  • sigla

    Ford
    Adresa: Sos. Mangaliei, Nr. 211, Constanta
    Tel / Fax: 0241.606.777 / 0241.606.727
    E-mail: tac@tiriacauto.ro

  • sigla

    Ford
    Adresa: Sos. Sighisoarei, Nr. 420, Loc. ...
    Tel / Fax: 0265.260.002 / 0265.260.003
    E-mail: office@westcar.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback