17 august 2010

Drive Test Toyota Urban Cruiser

Avantaje:
  • Aspect exterior placut
  • Motoare economice
  • Emisii CO2 reduse
  • Usor de condus si de controlat
Dezavantaje:
  • Lipsa vizibilitatii catre spate
  • Calitatea materialelor
  • Spatiu portbagaj redus
  • Pret ridicat
6.8/10
Voteaza:
(8 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA

Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 90 CP

Aluzie sau nu la numele fratelui mai mare, micul SUV a fost creat imediat dupa ce japonezii au anuntat cu ocazia lansarii lui Landcruiser V8 un downsizing pentru toata gama 4x4. Iata ca, in acest context, Toyota a aruncat pe piata un model ce pare sa sparga tiparele cu care ne-am obisnuit cind vorbim de un SUV. “Anormalul” vine din dimensiunile reduse datorate unui ampatament mic, dar si dintr-un nivel foarte coborat al consumului de carburant si al emisiilor poluante. Formula relativ simpla a lui Urban Cruiser are la baza un sistem de tractiune similar cu cel prezent pe RAV4 si o paleta redusa de motorizari, mai precis doua, unul pe benzina de 100CP si un D-4D de 1.4 litri si 90 CP, pe care l-am si incercat de curand in mediul preferat, orasul.
7.0/10 ASPECT
Linia de design ce poate parea ciudata europenilor are tendinte si influente de la modele apreciate pe pietele indepartate cum sunt cea japoneza sau cea americana, ceea ce ne face sa credem ca scopul urmarit de Toyota a fost o cat mai buna “internationalizare” a lui Urban Cruiser.
7.2/10 SPATIUL INTERIOR
Caroseria, pe care cu putina indulgenta o putem numi monovolum, a creat un spatiu interior mai mult decat rezonabil, in ciuda unor dimensiuni exterioare modeste. Accesul in habitaclu este facil iar ocupantii nu resimt limitari ale spatiului decat la locurile din spate, unde spatiul pentru picioare poate fi puternic influentat de pozitia scaunelor din fata. Unele constrangeri mai apar si atunci cand habitaclul este folosit la capacitate maxima, respectiv pentru cinci persoane, caz in care bancheta din spate nu va oferi ocupantilor decat un confort relativ. Portbagajul ofera un volum de 314 litri, satisfacator pentru un autoturism de mici dimensiuni.
7.0/10 CALITATE
Fiindca vorbim de o Toyota, vorbim de un standard inalt de calitate a materialelor si a finisajelor, standard pe care il regasim si la Urban Cruiser. Perfectibile ar fi plansa de bord si fetele de usi ce ar fi necesitat materiale mai moi, acest “defect” fiind unul sesizat si la celelalte modele Toyota situate sub clasa compacta.
6.2/10 CONFORT
Confortul trenului de rulare face ca vibratiile produse de denivelarile scurte sa ajunga greu in habitaclu, insa “formele de relief” intalnite deseori in asfalt depasesc posibilitatile de filtrare ale suspensiei. Locul soferului si cel al pasagerului din dreapta par sa monopolizeze spatiul interior, acestea beneficiind de cel mai mult spatiu si de o pozitie foarte inalta. Lipsa unui al treilea rand de geamuri laterale si luneta minuscula fac vizibilitatea catre spate foarte redusa, lucru ce penalizeaza tocmai latura urbana a lui Urban Cruiser.
5.6/10 MANEVRABILITATE
Directia “de oras” este foarte moale si lipsita de feedback, ceea ce este recomandabil pentru a face slalom prin trafic, insa nu si pentru a sustine excesele sportive. Suspensia a fost setata pentru un compromis bun intre a face fata denivelarilor si a nu avea un ruliu exagerat in viraje, drept pentru care s-a descurcat satisfacator pe serpentinele de munte.
6.8/10 PERFORMANTE
Micul motor de 1.4 litri cu bloc de aluminiu este capabil de reprize foarte bune si datorita etajarii precise a cutiei de viteze. Cele sase trepte disponibile sunt in masura sa exploateze eficient cuplul motor, dovada fiind cele 11.7 secunde necesare pentru a atinge 100km/h, dar si viteza maxima de 175 km/h. Desi nu par multi, cei 90 CP fac fata cu brio deselor sprinturi de la semafor, dar si aventurilor extraurbane, unde se dovededesc capabili sa sustina viteze de croaziera ridicate si, in acelasi timp, sa mentina un consum redus de combustibil.
7.0/10 SIGURANTA
Noua airbaguri oferite inca din dotarea standard si tetierele active pentru scaunele din fata arata o preocupare intensa pentru siguranta, mai ales adaptata destinatiei citadine a lui Urban Cruiser. Lista de dotari este completata de franele cu discuri pentru toate rotile, sistemul ABS si sistemul de stabilitate VDC.
7.8/10 MEDIUL INCONJURATOR
Nu am avut ocazia unei testari “la sange” a corectitudinii datelor tehnice referitoare la consum, ce indica un nivel mediu de 4,5 litri/100km, dar distantele mari parcuse cu o jumatate de rezervor care parca nu se mai termina, ne fac sa declaram Urban Cruiser un automobil foarte economic. Daca mai adaugam in acest context si nivelul redus al emisiilor poluante (118g/km), putem concluziona ca Urban Cruiser este cu adevarat “urban”.
CONCLUZII
Aspectul exterior, desi situat in sfera aprecierilor subiective, putem spune ca este reusit avand in vedere imaginea de “robust” pe care o aduce in randul autoturismelor de mic litraj. Habitaclul este spatios, daca punem in balanta dimensiunile reduse ale caroseriei, insa distributia spatiului se focalizeaza mai mult pe confortul ocupantilor locurilor din fata, iar lipsa de vizibilitate catre spate nu poate fi un motiv de lauda. Suficient de agil si sprinten, Urban Cruiser ne-a convins repede ca are atuurile necesare pentru a face fata mai multor provocari decat ne asteptam initial, clindreea redusa fiind insotita si de o masa totala ce nu depaseste 1.250 kg. Desi avem de a face cu un model echipat cu tractiune integrala permanenta, sistem a carui utilitate nu am reusit sa o descopar la aceasta clasa, totusi economia de carburant este unul din primele atuuri pe care le-as enumera intr-o lista de lucruri bune constatate, alaturi de performantele mai mult decat decente ale unui autoturism polivalent.
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Dacia
    Adresa: Sos. Borsului, Nr. 22, Oradea
    Tel / Fax: 0259.472.472 / 0359.800.766
    E-mail: dacia@autobara.ro

  • sigla

    Skoda
    Adresa: DN 1, Km. 5, Ploiesti
    Tel / Fax: 0244.599.993 / 0244.599.996
    E-mail: service@mobel.ro

  • sigla

    SsangYong
    Adresa: Bd. Tomis, Nr. 480, Palazu Mare, ...
    Tel / Fax: 0241.559.900 / 0241.559.900
    E-mail: service@autocomo.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback