30 martie 2010

Drive Test Volkswagen Tiguan

Avantaje:
  • Aspect exterior atragator
  • Interior spatios
  • Pozitie excelenta la volan
  • Valoare de revanzare ridicata
Dezavantaje:
  • Designul plansei de bord inspirit de la modelul Golf
7.6/10
Voteaza:
(9 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA

Volkswagen Tiguan 2.0TDI 140CP

Segmentul SUV-urilor compacte nu avea cum sa ramana fara un reprezentant al popularei marci germane. Avand la baza o platforma similara cu cea folosita de Audi A5, “mini-Touaregul” nu prea are multe de impartit cu fratele mai mare, predilectia sa pentru asfalt fiind mai mult decat evident - nu doar datorita sasiului sportiv ci si a faptului ca versiunea de baza nici macar nu dispune de tractiune integrala. In ciuda unor schimbari pe partea de alimentare, motorul diesel de doi litri ne este destul de familiar, la fel ca si platforma tehnica folosita. In consecinta, ne-am hotarat asupra unui test cu o versiune echipata cu sistem de tractiune integrala 4Motion, ce va spune totul despre capabilitatile lui Tiguan.
6.2/10 ASPECT
Caroseria in doua volume incearca un design cu o agresivitate fara precedent in sanul familiei Volkwagen. Blocurile optice alungite si liniile ferme ce traverseaza caroseria amintesc de revolutia propusa prin stilul ce a debutat  pe Passat CC. Unghiurile restrictive pentru eventualele activitati in afara soselei se pot observa usor si intaresc ideea ca Tiguan nu prefera acest mediu.
8.0/10 SPATIUL INTERIOR
Ca si la celelalte modele din gama Volkswagen, habitaclul a fost foarte bine optimizat, niciunul dintre cei cinci ocupanti nefiind supus vreunei constrangeri in ceea ce priveste confortul. Plafonul este inalt si nu se aplatizeaza exagerat catre spate, cum se intampla la alte autoturisme in doua volume. Portbagajul dispune de un spatiu de 395 de litri, ce se poate extinde usor prin rabatarea banchetei, caz in care poate oferi  1510 litri de stocare.
7.8/10 CALITATE
Materialele de foarte buna calitate regasesc la bordul lui Tiguan concursul unei prelucrari fara cusur, dar si al unui design simplist, clasic. Plansa de bord este foarte moale si nu contine culori sau texturi stridente ce ar putea deranja sau strica armonia cu celelalte elemente ale interiorului. Designul acesteia are la baza bordul lui Golf si integreaza instrumente de bord analogice si display-uri pentru radio si informatii auxiliare.
6.1/10 CONFORT
Din scaunul soferului am constatat o vizibilitate foarte buna si o pozitie excelenta la volan, ce ofera o buna perspectiva asupra imprejurimilor, calitate pe care am apreciat-o mai ales in oras. Frana de mana clasica a fost inlocuita de un sistem electro-hidraulic, ce face ca actionarea acesteia sa se faca prin apasarea unui buton, ce poseda si functia autohold pentru situatiile in care masina ruleaza in rampa. Suspensia, ce foloseste brate independente pe ambele punti, este ferma si filtreaza bine majoritatea denivelarilor, dar isi arata repede limitarile in mediul ostil din afara soselei, unde nu reuseste sa copieze fidel relieful accidentat.
8.2/10 MANEVRABILITATE
Servodirectia asistata electric ajuta ca manevrele in spatii restranse sa se faca fara prea mare efort, dar are grija ca, odata cu cresterea vitezei, soferul sa poata avea un control optim asupra directiei. Cutia de viteze cu sase rapoarte se manevreaza usor, iar schimbatorul de viteze, situat foarte sus, asigura condusul cu un minim de efort. Fara sa exagereze la capitolul gabarit, Tiguan s-a dovedit foarte agil si dornic de deplasari in oras. Tractiunea este preponderent fata, iar situatiiile de subvirare sunt repede “reparate” de sistemul Haldex, ce transfera rapid cuplul catre puntea spate.
7.7/10 PERFORMANTE
Motrul diesel de 140 CP, amplasat transversal, se descurca foarte bine in compania celor sase trepte oferite de cutia de viteze. Cuplul maxim, oferit inca de la 1.750 rpm, se regaseste in reprize fulminante pe sosea, dar si pe teren, unde suplineste destul de eficient lipsa unui reductor mecanic. Cu o garda la sol de 200mm si cu un sistem de tractiune integrala variabila ce poate dispune in functie de necesitati un transfer simetric de putere intre punti, Tiguan poate face fata fara probleme unui drum forestier, singurele limitari fiind datorate suspensiei, prea rigida pentru asfel de activitati.
8.2/10 SIGURANTA
Tiguan dispune din standard de un pachet consistent in ceea ce priveste siguranta. Airbaguri frontare, laterale si tip cortina sunt insarcinate cu siguranta pasiva, in timp ce sisteme precum ABS si ESP, cu cea activa. Un sistem de monitorizare a presiunii din pneuri este de asemenea pe lista dotarilor acestui model.
8.5/10 MEDIUL INCONJURATOR
Cu un consum mediu de 6,4 l/100km, Tiguan se poate considera un performer al acestui capitol. Reusita se datoreaza motorizarii, ce dispune acum de sistem de alimentare common-rail, dar si sistemului 4Motion, ce, in conditii normale de trafic, foloseste preponderent tractiunea fata. Nivelul emisiilor de dioxid de carbon se situeaza in jurul valorii de 167g/km.
CONCLUZII
Trecerea la motorizari common-rail a adus pentru Volkswagen un plus de rafinament, ce se regaseste si la Tiguan. Acesta se situeaza insa sub asteptari, terenul castigat de concurenta nefiind recuperat in totalitate. Cu toate acestea, dieselul de doi litri isi face constiincios treaba fiind economic si robust. Tiguan se descurca foarte bine pe asfalt, astfel ca bariera dintre masina de teren si cea de strada a fost inlaturata complet. Lucrurile nu stau la fel de bine si atunci cind vorbim de prestatiile off-road, unde Tiguan, desi se descurca admirabil pe trasee cu grad redus de dificultate, nu poate suplini diferenta fata de fratele mai mare Touareg, dar nici pe cea fata de majoritatea concurentilor sai, ce ofera fie sisteme de tractiune mai evoluate (Mercedes GLK, BMW X3, Nissan Xtrail, Land Rover Freelander), fie sisteme ce permit utilizatorului acces la mai multe setari (Mitsubishi Outlander, Citroen C-Crosser, Toyota Rav4). Privit ca masina de familie, Tiguan are multe de oferit la capitole importante precum siguranta, economie de carburant, spatiu interior si prestatie on-road, clasandu-se cu usurinta peste media clasei.
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Dacia
    Adresa: DN 1, Km. 302+504m, Selimbar, Sibiu
    Tel / Fax: 0269.213.637 / 0269.213.637
    E-mail: vn@emilianservice.ro

  • sigla

    Ford
    Adresa: Str. Narciselor, Nr. 30, Targu Jiu
    Tel / Fax: 0253.217.925 / 0253.222.300
    E-mail: office.tgjiu@primexprod.ro

  • sigla

    Peugeot
    Adresa: Sos. Bucium, Nr. 17, Iasi
    Tel / Fax: 0232.237.888 / 0232.411.328
    E-mail: info@servunion.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback