18 august 2010

Drive Test Volvo C30

Avantaje:
  • Aspect atragator
  • Materiale de foarte buna calitate
  • Insonorizare perfecta
Dezavantaje:
  • Performante medii ale motorului
  • Acces greoi catre scaunele spate
7.9/10
Voteaza:
(8 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
Volvo C30 2.0 146 CP 

Venit dupa o proaspata operatie estetica ce vizeaza in principal partea frontala, C30 isi descopera valente pe care modelul precedent nu le putea oferi datorita unui conservatorism excesiv, ce ascundea orice urma a unui eventual temperament sportiv. O alta miscare interesanta este preluarea brandului suedez de catre o companie chineza, motiv pentru care un test cu noul C30 va putea raspunde obiectiv mai multor curiozitati legate de reusita ultimelor retusuri, dar si de directia in care se indreapta marca fosta suedeza.
8.2/10 ASPECT
Exteriorul restilizat al lui C30 cunoaste o redesenare a partii frontale ce a implicat si folosirea unor blocuri optice alungite, ce il face sa arate mai dinamic si mai apropiat de celelalte modele din gama Volvo. Se pot observa si jantele de aliaj si eleronul de dimensiuni mai generoase, ce aduc, daca sunt comandate ca optionale, un aer mai tineresc si mai sportiv.
5.5/10 SPATIUL INTERIOR
Accesul in habitaclu se face foarte usor datorita portierelor de mari dimensiuni ce se deschid la un unghi larg. La capitolul acces, portbagajul lasa insa de dorit. Aici avem de a face cu un haion mic si cu un spatiu pentru bagaje situat prea sus. Portbagajul este modest si la capitolul volum, cu toate ca bancheta rabatabila asigura cresterea dimensiunilor si obtinerea unui spatiu de stocare perfect plat.
8.8/10 CALITATE
Interiorul este foarte bine finisat si foloseste materiale de calitate, aspectul vizual fiind imbunatatit si de o paleta de culori variata in care se poate personaliza. Calitatea executiei este fara cusur, demna de un statut premium pe care Volvo l-a cultivat de-a lungul timpului.
7.8/10 CONFORT
Lucrul pe care il remarci imediat ce inchizi ultima portiera a lui C30 este insonorizarea perfecta, ce creeaza un mic univers in care zgomotele si vibratiile nu isi mai gasesc locul. Suspensia filtreaza cu multa eficienta denivelarile si contribuie la mentinerea la un nivel minim a zgomotului de rulare. Vizibilitatea este buna, peste asteptarile pe care le-am avut privind exteriorul si masivitatea montantilor spate. Scaunele sunt confortabile, dar le lipseste sustinerea laterala pe care am fi asteptat-o, iar in spate se sta excelent cu conditia ca pasagerii sa nu fie mai mult de doi.
7.5/10 MANEVRABILITATE
Primul lucru ce iese in evidenta este directia. Setarea acesteia si servoasistarea progresiva asigura un control precis indiferent de viteza de deplasare si completeaza cu succes agilitatea oferita de suspensia multilink. Schimbatorul de viteze a fost si el o incantare datorita cursei mici si a preciziei cu care se pot schimba cele cinci trepte. Franele sunt eficiente si nu au aratat diminuarea performantelor nici atunci cind am abuzat de ele.
8.4/10 PERFORMANTE
Motorul aspirat nu ofera senzatii deosebite pentru cilindreea sa, puterea oferita fiind de 146 CP. Liniaritatea si prestatia la turatii joase sunt insa calitati ce pot fi oferite cu dificultate de un propulsor mai mic, cum este cel de 1.6 litri cu care incepe gama C30. Reprizele bune sunt confirmate de demarajul sub 10 secunde, iar viteza maxima poate depasi pragul de 200km/h, ceea ce este arhisuficient pentru o masina din aceasta clasa.
9.5/10 SIGURANTA
Fiindca vorbim de un Volvo, asteptarile sunt mari la acest capitol si in totalitate au fost si confirmate de C30. Lista dotarilor standard este foarte bogata si cuprinde airbaguri frontale, laterale si tip cortina, sistem de stabilitate, ABS, asistenta la franarea de urgenta, centuri cu pretensionare pirotehnica si sistem WHIPS pentru protectia cervicala la impactul din spate.
7.2/10 MEDIUL INCONJURATOR
Economia de carburant este in limite normale pentru un propulsor de doi litri pe benzina, aceasta fiind situata la o medie de 7,8 litri/100km in ciclul combinat si de 5,9 litri la drum intins. Emisiile de carbon sunt de 185 g/km.
CONCLUZII
Restilizat in “punctele esentiale”, C30 este o reusita la capitolul infatisare comparativ cu generatia precedenta. Pastrarea calitatilor de nivel premiul la capitolul confort si tinuta de drum peste nivelul clasei incununeaza perfect prestatia unui motor puternic, plin de viata si rafinat, ce isi gaseste locul sub capota lui C30. Economia nu este punctul forte al masinii daca ne raportam la motorizarea avuta in test, dar aceasta face parte din pretul ce se adauga la a conduce zilnic un hot-hatch elegant si dinamic, ce are toate sansele sa nu treaca neobservat prin traficul aglomerat al oricarei urbe.
COMENTARII
avatar
alina (anonim)
22.08.2010, 12:02
parerea mea este ca s-au inspirat putin dupa megane coupe insa oricum este altceva.... un pas inainte pentru volovo
0
0
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Audi
    Adresa: Sos. Iasi-Tg. Frumos, Km. 12, ...
    Tel / Fax: 0232.205.400 / 0232.205.395
    E-mail: service@sandra.ro

  • sigla

    Dacia
    Adresa: Calea Slanicului, Nr. 10A, DN 12A, ...
    Tel / Fax: 0334.405.010 / 0334.405.012
    E-mail: automobileonesti@dedeman.ro

  • sigla

    Toyota
    Adresa: Sos. Sighisoarei, Nr. 398 J, ...
    Tel / Fax: 0372.752.510 / 0265.306.968
    E-mail: salesmures@eurocartrading.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback