26 iunie 2012

Drive Test Volkswagen Amarok

Avantaje:
  • Consum de combustibil avantajos
  • Spatiu de incarcare
Dezavantaje:
  • Design neinspirat
8.3/10
Voteaza:
(5 voturi)
SA FACEM CUNOSTINTA
In ultima vreme, din ce in ce mai multa lume isi doreste sa scape din ghearele sistemului si a multinationalelor si sa-si regaseasca echilibrul intorcandu-se la origini si la o viata cat mai simpla. Dar chit ca vrei sa te faci padurar sau vacar, e greu sa treci direct la carul cu boi sau la o coliba din chirpici pentru ca deja ai apucat sa dai de gustul tehnologiei si al confortului. Volkswagen Amarok double-cab reuseste, intr-o mare masura, sa satisfaca ambele lumi, atat pe cea simplista si apropiata de natura cat si pe cea a “agitatului” de oras, care trebuie sa se miste non-stop prin trafic pentru a-si satisface diversele nevoi. Este construita pentru a infrunta suprafetele nemiloase de teren accidentat dar si pentru a-ti oferi confortul dorit pe sosea.
Fiind unul dintre principalii producatori auto, era timpul caVolkswagen sa-si atace concurenta pe toate planurile posibile radicand armele si in segmentul pick-up.
Daca este codasul clasei sau daca ingenuncheaza concurenta, urmariti randurile ce urmeaza.

7.0/10 ASPECT
Designul acestui segment nu este impresionant ca in cazul camionetelor americane dar incepe sa capete curaj. Mai putin Volkswagen, care ar fi avut avantajul de a lansa un nou trend, mai spectaculos, dar nu a facut-o. Producatorul s-a multumit cu liniile specifice familiei, fara a indrazni sa faca nota discordanta.
Farurile, stopurile si grila motorului sunt inconfundabile iar restul caroseriei a mers pe principul practicalitatii, cu forma care respecta functia; este pick-upul cu cel mai mare spatiu de incarcare din segment (2.52 metri patrati).
Partea buna e ca exista posibilitatea de a-ti “aranja” Amarok-ul astfel incat sexul opus sa-si trosneasca gatul dupa ”camionul” tau. Alegi echiparea Highline si pachetul Chrom III, cu bare de protectie si praguri cromate, jantele de aliaj pe 19 toli si poate o sa ai ocazia de a deschide portiera unui pasager cu picioare destul de inalte pentru a urca intr-o camioneta.    

8.5/10 SPATIUL INTERIOR
Se pare ca exista “ramasite” din Golf in aproape fiecare membru al familiei sale; chiar si in interiorul lui Amarok exista elemente de la hatchback, iar asta nu e un lucru rau deloc, ca o camioneta sa beneficieze de dotarile si finisajele unui hatchback VW.
Atunci cand te urci la volan, ca la orice alt pick-up, vei observa cat de mult te distantezi de pamant. Pozitia pe scaun este foarte inalta iar in cazul de fata nu reprezinta un aspect negativ. Te simti ca intr-un observator.
Exista spatii de depozitare generoase; ai la indemana suporturile de pahare sau chiar de termos langa schimbatorul de viteze, cotiera si o scrumiera mobila, iar pentru depozitarea telefoanelor mobile, a portofelului si ale altor lucruri indispensabile nu iti vei face griji. Atmosfera din interior este placuta. Putem spune ca toate lucrurile sunt la locul lor dar calitatea asta nu-l ajuta sa iasa din tipare. Oricum, habitaclul lui Amarok ridica  standardele de calitate si spatiu din segment.

8.5/10 CALITATE
Plasticele din interior nu sunt cele mai slefuite dar nu vorbim de un SUV, ci de o masina barbateasca, un caraus robust care trebuie sa-si duca treaba la bun sfarsit indiferent de situatie, iar asta implica utilizarea materialelor mai rezistente si mai putin rafinate. Dar, daca iti doresti un habitaclu mai impresionant ai posibilitatea sa alegi tapiseria din piele, bordul si tapiseria bicolore, sistem de navigatie si ceva mai mult crom.
In interior poti adormi usor un nou-nascut pentru ca este predominat de liniste. Totul se datoreaza unei buni antifonari si suspensiilor surprinzator de confortabile (arcuri lamelare). Nici pe teren accidentat nu vei fi deranjat de zgomotele specifice camionetelor, provenite de la plasticele din interior sau de la articulatii.

8.5/10 CONFORT
Pana la aproximativ 110 km/h, zgomotul produs de vant nu este intruziv dar odata cu cresterea vitezei linistea habitaclului incepe sa se piarda. Dupa cum am mai spus, pozita scaunului soferului, care poate fi comandat cu incalzire cu reglaj separat, este destul de inalta si iti confera o vizibilitate buna care duce la amplificarea senzatiei de siguranta. Comenzile sunt la indemana – vorbim de o amplasare specifica masinilor Volkswagen.
Poti alege sistemul Climatronic, sistem de navigatie, Touch phone kit – set bluetooth  handsfree cu un display color de 2.8”, volan, schimbator si tapiserie de piele. Scaunele din spate sunt tip cinema, cu sezutul rabatabil.  Bancheta este spatioasa iar picioarele pasagerilor nu sunt inghiontite de scaunele din fata. La capitolul zgaltaieli nu se distanteaza prea mult de concurenti. Nu recomandam aceste locuri femeilor gravide sau celor suferinzi de hemorozi, decat in cazul in care alegeti suspensiile confort, tot cu arcuri lamelare (suporta o sarcina utila de 938 kg).
La versiunile de echipare Trendline si Highline urcarea si coborarea din masina sunt facilitate de doua manere amplasate pe stalpul central.  
O alta calitate este spatiul de incarcare. Este singurul pick-up care poate permite incarcarea unui europalet transversal, latimea zonei de incarcare intre pasajele rotilor fiind de 1.222 mm. Totodata are si cea mai mica inaltime de incarcare – 780 milimetri, dar aceasta calitate a afectat unghiul de degajare.    

8.5/10 MANEVRABILITATE
Desi n-ai crede, fiindca are arcuri lamelare, masina raspunde prompt iar directia este destul de precisa. Face fata neasteptat de bine drumurilor virajate pentru ca nu exista ruliu pronuntat iar in curbe arata un comportament echilibrat si usor de intuit. Unghiul de atac al acestui model este de 28 de grade iar cel de degajare este de doar 23.6 grade din cauza barei de protecţie spate. Adâncimea maximă a vadului pe care îl poate traversa Amarok este de 500 milimetri. Poate urca pante de 100% (45 grade) cu o încărcătură maximă de o tonă şi până la 12% (6.8 grade), dacă are ataşată o remorcă de 2.8 tone. Vizibilitatea este buna si cu ajutorul directiei lejere vei parca fara emotii.
Pe suprafetele de teren accidentat este “ascultator” datorita sistemului de tractiune 4Motion. Raza de bracare nu iese din tiparele segmentului, deci poti intoarce din trei miscari pe un drum obisnuit, fara sa agresezi bordurile.
Setarile tractiunii se realizeaza printr-un comutator digital care trece, prin apasarea unui singur buton, de la tractiunea spate la cea integrala nepermanenta si la cea permanenta.
Dotat cu anvelope corespunzatoare, probabil ca Amarok te poate scoate din situatii dificile si destul de murdare, cu noroi adanc, stanci faramicioase sau busteni umezi; noi nu am avut norocul sa depasim un drum noroios cu anvelopele standard.

8.0/10 PERFORMANTE
Amarok are in dotare doua motoare diesel de doi litri: 2.0 TDI si 2.0 TDI Biturbo. Am testat varianta simpla, 2.0 TDI cu 122 de cai putere si 340 Nm, in ajutorul caruia sare o cutie de viteze cu sase trepte, usor imprecisa, mai ales la cuplarea in marsarier. E o surpriza prezenta unui motor cu o capacitate cilindrica atat de mica in lumea camionetelor, dar dupa prima pedala am realizat ca, desi putin cam zgomotos, propulsorul nici nu se gandeste sa capituleze in fata competitorilor . Nu a avut turbo lag-ul la care ne-am fi asteptat si a tinut sa ne arate ca ”se poate” si cu o cilindree mai mica. Depasirile se fac cu lejeritate, motorul fiind destul de elastic si capabil sa urce in turatii relativ inalte pentru un diesel.
Ne pare rau ca n-am avut ocazia sa facem un transport cu o incarcatura maxima, ca sa putem determina daca are sau nu slabiciuni.

9.0/10 SIGURANTA
La testul EuroNCAP a obtinut patru stele. Este dotat cu ESP in standard, ABS pentru off-road si stabilizare a remorcii, diferential blocabil, diferential autoblocant electronic (EDL), asistenta la urcare in rampa si coborare in panta.
8.5/10 MEDIUL INCONJURATOR
Propulsorul de doi litri indeplineste normele de poluare Euro 5. La capitolul consum de combustibil ne-a impresionat cu adevarat, pentru ca nu ne asteptam sa obtinem aceleasi date cu cele mentionate de producator. Am obtinut un consum mixt de 7,3 l/100 km dar am mers de parca n-am fi avut permis, fara sa iesim in evidenta prin bruscarea acceleratiei sau prin testul de “viteza maxima”.  Partea buna este ca poti parcurge aproximativ 1.000 de kilometri cu un plin de motorina.
CONCLUZII
Amarokul iti va deschide calea spre o viata mai buna..cel putin la volan. In cazul in care esti genul mai extravagant, arunca o privire si peste gardul concurentei, care iti poate oferi un “ambalaj” mai potrivit gustului tau.
Daca te-ai hotarat sa il achizitionezi trebuie sa stii ca pretul pentru versiunea entry-level, cu tractiune spate, incepe de la 24.600 de euro cu TVA, fara aer conditionat, comenzi electrice si alte cateva dotari. Iti recomandam sa testezi si versiunea cu transmisie DSG pentru ca se aud lucruri bune despre ea. Iti mai facem cunoscut faptul ca exista o multime de elemente aftermarket, de la troliu, la bullbar si pana la hard top, care pot fi cumparate de la dealerul Midocar.  

Taguri: Amarok, VW Amarok
COMENTARII
avatar
Jack (anonim)
10.06.2014, 17:30
Daca vrei fiabilitate nu iti iei masina germana 4x4. Mai ales VW unde toate componentele se strica dupa fix un anumit numar de km sau ani. Aici japonezele fac legea poate nu la fel hitech dar simple fiabile si nu scump . Motor de 2000 mic pentru iti trebuie putere si cuplu su la turatii joase unde 2000cm nu te ajuta. Ramin fan Mitsubishi, Toyota, Nissan in ordinea aratata. au incercat si ei terenul nu prea e loc pentru ei in segmentul asta.
1
0
avatar
costas (anonim)
14.05.2014, 15:45
Spatiul in spate este clar mai mic decat la Ford Ranger. Am fost in ambele.
0
0
avatar
doru
12.10.2013, 20:39
@cornel:stai calm,comentariul meu nu a fost scris asa cum a fost editat!"Draga"cornele dai cu pietre fara sa fi in tema,dar e normal,doar ai treaba mare in loc de creer.ASA CUM SPUNE UN VECHI PROVERB:NU TE PUNE CU PROSTU'CA E CU MINTEA ODIHNITA!apropo:banuiesti barem,bovina,pe unde se urca in VW?sigur habar nu ai!concluzie?CIOCU' MIC DACA NU CUNOSTI MASINA IN DISCUTIE OVINA CAPIE.
0
5
avatar
cornel (anonim)
08.10.2013, 13:09
Mai draga Dorule, comentezi sa te afli si tu in treaba (in treaba mare) Mai intai si mai intai, ar trebui sa inveti sa scrii si sa vorbesti romaneste, sa inveti sa gandesti (daca mai poti) si pe urma....
3
3
Vezi toate comentariile (5)
loadingse incarca ...
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Dacia
    Adresa: Str. Avram Iancu, Nr. 36, Brasov
    Tel / Fax: 0268.417.322 / 0268.410.504
    E-mail: contact@daciabrasov.ro

  • sigla

    Nissan
    Adresa: Calea Bodrogului, Nr. 10, Arad
    Tel / Fax: 0257.281.995 / 0257.280.794
    E-mail: service@autoarena.ro

  • sigla

    Seat
    Adresa: Bd. Aurel Vlaicu, Nr. 135, Constanta
    Tel / Fax: 0241.549.330 / 0241.549.793
    E-mail: service@donaseat.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback