Acura logo

Masini noi: Acura

Aici gasesti toate modelele produse de Acura.

Afla totul despre masina care te intereseaza - de la specificatii tehnice la preturi, de la dotari standard la dotari optionale. Priveste-o din toate unghiurile. Apoi, daca doresti, o poti compara cu alte modele asemanatoare.

RDX RDX logo
DDP 36.771 - 36.771 €
CIP 30.900 - 30.900 €
TL Type S TL Type S logo
DDP 41.531 - 41.531 €
CIP 34.900 - 34.900 €
MDX MDX logo
DDP 43.911 - 43.911 €
CIP 36.900 - 36.900 €
RL RL logo
DDP 49.861 - 49.861 €
CIP 41.900 - 41.900 €
TSX TSX logo
DDP 34.391 - 34.391 €
CIP 28.900 - 28.900 €

ISTORIA MARCII Acura

Statele Unite, 1986. La sapte ani de la ultima criza petroliera, industriasii locali inca se oblojeau dupa explozia fara precedent a importurilor auto, nestiind ca unda de soc avea sa faca ravagii pana in zilele noastre. Pe fondul cresterii pretului la titei si a inaspririi legilor anti-poluare, marcile straine – in special cele japoneze – acaparau piata procent cu procent, ademenindu-i chiar si pe cei mai sceptici cu produse ieftine si excelente calitativ; totusi, noul status quo trebuia consolidat. De preferat, cu o serie de modele premium. Dintre toti membrii flotei de la Soare Rasare, Honda a raspuns prima provocarii, deschizand nu mai putin de 60 de reprezentante noi intru sprijinirea debarcarii propriei divizii de lux. Planetele se aliniasera pentru prima sarja a lui Acura…

Povestea a inceput insa mult mai devreme. Cu zece ani inainte, mai precis. Prevazatori din fire si minutiosi prin excelenta, japonezii au intors America si gusturile ei pe toate partile posibile, identificand nevoile clientilor din zona business si centralizand informatiile intr-un caiet de sarcini cu totul special – primul destinat unui model high-end. In decembrie 1985, cu cateva luni inainte de prezentarea oficiala, Tetsuo Chino, presedintele de atunci al diviziei americane Honda, declara despre adversarul lui Cadillac si Lincoln ca va fi “o masina cu totul noua pentru o piata cu totul noua”; ei bine, Legend exact asta s-a dovedit a fi. Dar, despre ea, putin mai tarziu: acum, avem de punctat nasterea unei marci de succes in SUA, prima dupa mai bine de patru decenii. Paradoxal sau nu, nu e nici macar indigena.

“Intelege ce simt oamenii, apoi prezinta-le produsul, iar la final ii intrebi <Nu asta ti-a dorit?>” – Soichiro Honda tinea mult la povetele sale, insa, de data aceasta, sfatul nu era usor de urmat. Compania pe care o fondase urma sa intre in competitie directa cu specialistii traditionali ai pietei auto de lux, iar singura arma contra unor indivizi ce nu luau prizonieri era o ambitie sora cu nebunia. Si un nume cu rezonanta, creat de NameLab – firma unui oarecare Ira Bachrach. El conduce si azi o echipa de specialisti in inventarea unor termeni care sa spuna ceva, dar Acura este, de departe, cel mai important proiect la care a lucrat. Honda a vrut un substantiv propriu (si un logo) care sa inspire precizie, calitate de fabricatie exceptionala si dinamism, iar NameLab i-a propus o abreviere a cuvantului “acuratete” (termen ce defineste lucrul cu erori minime in majoritatea limbilor lumii). Cireasa de pe tort a fost totusi logo-ul, cu al sau “A” definit printr-un subler stilizat – instrument care, de 2.500 de ani incoace, se recomanda drept un simbol al rigurozitatii.

Asadar, noul brand premium Honda primise un nume si o sigla; acum, avea nevoie de o masina pe masura tam-tam-ului iscat

 

Logo Acura

Logo-ul Acura: un subler stilizat, propus de catre… americanii de la NameLab. Nici ca se putea o modalitate mai buna de a exprima precizia.


Aceasta a fost Legend, top-modelul unei game din care mai facea parte compacta sportiva Integra. Rezultat al afacerii de tip joint-venture pe care Honda si Rover o incheiasera inca din 1981 – pe acea vreme, producatorul britanic avea o reputatie solida de specialist in modele premium –, limuzina derivata din Proiectul XX avea un design destul de tern (niponii si-au dorit cu tot dinadinsul un look care sa nu-i socheze nici pe americani, nici pe europeni, nici pe compatriotii lor) si un motor cu jumatate din cilindreea rivalilor americani: V6 de 2,5 litri, 151 CP. Cu asemenea cifre n-ar fi trebuit sa sperie pe nimeni dar, inca de la primul test-drive (consumat la scurt timp dupa prezentarea oficiala), Legend a receptionat prima apreciere pozitiva: Motor Trend, una dintre cele mai vechi si mai prestigioase publicatii de profil din Statele Unite, a definit-o drept “un BMW mai bun”. Anul urmator, in 1987, marele sedan castiga trofeul “Ten Best Cars” de la un alt nume mare al presei auto americane, Car and Driver, o isprava pe care avea sa o repete de inca patru ori; intre timp, in acelasi sezon de gratie, Motor Trend i-a rezervat titlul de “Importul Anului”. Legend incepea sa-si merite numele…

 

Acura Legend

Prima generatie Legend, o limuzina care, practic, se identifica cu istoria lui Acura. Designul timid si motorizarea V6 nu numai ca n-au stat in calea succesului, ci au fost catalizatorii unei cariere de invidiat. Masina s-a vandut in aproape 300.000 de exemplare in nici trei ani de zile si a castigat numeroase premii pana la retragerea sa din productie (1990).


Multitudinea de recunoasteri mai mult sau mai putin oficiale nu avea cum sa nu-si lase amprenta in plan comercial, iar cifrele vorbesc de la sine: aproape 53.000 de unitati Legend vandute in primul an de fabricatie, peste 100.000 de unitati in cel de-al doilea si alte 128.000 de masini in cel de-al treilea. In doar 1.000 de zile de la debut, uriasul lui Acura devenise cel mai bine vandut model de lux de import, dar si lider in clasamentul indicelui de satisfactie al consumatorilor (intocmit de catre autoritatea suprema in domeniu, JD Power). Natural, succesul de care se bucura a atras interesul concurentei, atat Toyota, cat si Nissan grabindu-se sa lanseze propriile marci de lux (Lexus, respectiv Infinti); Honda le-a raspuns in 1992 cu Vigor, un sedan de clasa medie destinat sa umple golul dintre Legend si Integra. Bazat pe cea de-a patra generatie Accord (modelul japonez), Vigor surprindea placut prin viteza si agilitate, gratie, in principal, motorului L5 de 2,5 litri si 175 CP. Totusi, nu era deajuns…

Producatorul asiatic trebuia sa extinda rapid gama Acura, chiar daca asta insemna lansarea si mai multor modele Honda rebotezate. Nu a facut-o, insa, inainte de a inlocui originalul Legend cu o noua generatie (ultima care a purtat acest nume), a carei principale atuuri erau motorul de 200 CP si calupul tehnologic de ultima ora (directie activa, aer conditionat automat, scaune & oglinzi incalzite si, in cazul versiunii coupe, usi cu inchidere automata). Ba mai mult – in tentativa de a ramane cu un pas in fata lui Lexus (care facea furori cu excelentul LS400), Acura a prezentat senzationalul NSX. Un adevarat “halo-car” nu doar pentru Honda, ci si pentru intreaga industrie auto nipona, NSX (abrevierea lui “New Sports eXperimental”) avea tot ce-i trebuie pentru a pune pe jar concurenta din Maranello si Zuffenhausen: o caroserie monococa din aluminiu (prima din istoria vehiculelor de serie), un motor V6 cu tehnologie VTEC si pistoane din titan (putere maxima: 274 CP), un design aerodinamic semnat de Pininfarina si un talent aparte de a parcurge drumurile virajate (insusi Ayrton Senna a gasit setarea ideala pentru trenul de rulare, in urma testelor efectuate pe circuitul de la Suzuka). In plus, era o masina incredibil de fiabila, multe exemplare depasind 150.000 km parcursi fara vreo reparatie capitala; nu e de mirare, deci, ca a ramas in fabricatie vreme de 15 ani, iar azi, la sase ani de la disparitia ei, Honda/Acura inca se mai gandeste daca sa se complice sau nu cu un urmas vrednic de numele NSX.

 

Acura NSX

Acura NSX sau bolidul care a dezvaluit ce au japonezii in cap atunci cand nu se gandesc la masinute incapatoare, fiabile si frugale. Caroserie din aluminiu, motor cu pistoane din titan, o tinuta de drum excesiv supraviratoare (la primele modele) si un pret in limita bunului simt – iata ingredientele supercar-ului care a creat o adevarata isterie printre fanii Honda (si nu numai). Important: isteria a durat vreo 15 ani.


Din pacate, anii ’90 nu au fost lipsiti de probleme. Designul lui Legend, initial gustat pentru simplitatea lui, ajunsese sa fie considerat invechit si prea apropiat de cel al lui Lexus LS400. In plus, incapatanarea niponilor de a echipa limuzina cu un motor V6 i-a adus acesteia un important minus de imagine, in conditiile in care mai toti adversarii (inclusiv anterior mentionatul Lexus) beneficiau de aportul propulsoarelor V8. Dar poate cea mai nefericita decizie a fost cea legata de schimbarea numelor masinilor, care au aruncat modelele Acura intr-un anonimat destul de serios. Legend a devenit RL, Vigor s-a “deghizat” in TL, Integra propunea grupul de litere RSX, iar Acura… se scufunda incet, dar sigur. Noroc cu mileniul trei...

La inceputul anilor 2000, Honda a decis sa redreseze din temelii situatia marcii sale premium. Mai intai s-a ocupat de TL, pe care l-a transformat intr-un competitor de temut pentru Lexus ES si Infiniti I30. Apoi a introdus SUV-ul MDX, un tot-teren “soft” cu 5+2 locuri a carui arhitectura tehnica deriva din cea folosita la constructia lui TL si minivanului Honda Odyssey. Ambele modele s-au bucurat de un succes considerabil, pe masura ce clientii lui Acura, vechi sau noi, redescopereau valorile pentru care brandul devenise atat de iubit la finalul anilor ’80. Au urmat coupe-ul RSX (retras in 2006 din cauza imaginii neconforme strategiei Acura), sedanul mediu TSX (o versiune upgradata a lui Honda Accord), noul RL, crossover-ul compact RDX si, foarte recent, bizarul ZDX (o replica data lui BMW X6). In total, sase modele pentru sase categorii de gusturi complet diferite. Soichiro, te poti odihni linistit – “copii” n-au uitat ce le-ai spus odinioara…


STIRI DESPRE Acura

Acura NSX Concept semiprofil de sus
10 ianuarie 2012  |  Categorie: Concepte

Detroit 2012: Acura NSX, asa cum o vei vedea doar in… “The Avengers”

Stim ca-ti place. Stim ca o vei include pe lista cu achizitii viitoare (sau din viitoarea viata), ori, daca-ti permiti una, vei suna numaidecat hotline-ul Acura. Dar nu vei avea una. Nu – masina din imagini este rezervata pentru Tony Stark, a.k.a. Iron Man. A ta va veni prin 2015… [...]

Logo Acura RL
14 decembrie 2011  |  Categorie: General

Intoarcerea legendei: Viitoarea generatie Acura RL va fi lansata in aprilie 2012

Aparent, stirea asta nu ar trebui sa prezinte un interes deosebit pentru noi, europenii, insa RL nu este un model oarecare din gama brand-ului de lux Honda. Dincolo de faptul ca indeplineste rolul de nava-amiral, el era cunoscut, pana mai ieri, sub titulatura de “Honda Legend” pe [...]

Logo Audi
09 februarie 2010  |  Categorie: Industrie

AUDI vrea sa urce in topurile auto

Constructorul german AUDI pregateste o campanie de imbunatatire a imaginii, obiectivul principal fiind mutarea companiei mai sus in clasa de lux. Presedintele producatorului din Ingolstad, Johan de Nysschen, a declarat ca AUDI se va concentra in viitor pe cresterea vanzarilor modelelor [...]

SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Dacia
    Adresa: Str. Targul din Vale, Nr. 3A, ...
    Tel / Fax: 0248.220.174 / 0248.215.666
    E-mail: daperom@daperom.ro

  • sigla

    Ford
    Adresa: Sos. Oltenitei, Nr. 181, Popesti ...
    Tel / Fax: 021.408.17.05 / 021.361.18.27
    E-mail: office@fordcolina.ro

  • sigla

    SsangYong
    Adresa: Sos. Dig Braila-Galati, Km. 4.5, ...
    Tel / Fax: 0339.401.800 / 0339.401.900
    E-mail: service@autoferrara.ro

TEST DRIVE
Volkswagen Amarok

In ultima vreme, din ce in ce mai multa lume isi doreste sa scape din ghearele sistemului si a multinationalelor si sa-si regaseasca echilibrul intorcandu-se la origini si la o viata cat mai simpla. [...]

ALTE TESTE AUTOSAGA.RO
Vezi toate masinile testate
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback