Bentley logo

Masini noi: Bentley

Aici gasesti toate modelele produse de Bentley.

Afla totul despre masina care te intereseaza - de la specificatii tehnice la preturi, de la dotari standard la dotari optionale. Priveste-o din toate unghiurile. Apoi, daca doresti, o poti compara cu alte modele asemanatoare.

Continental Flying Spur Continental Flying Spur logo
DDP 188.976 - 188.976 €
CIP 152.400 - 152.400 €
Continental Flying Spur ... Continental Flying Spur Speed logo
DDP 214.272 - 214.272 €
CIP 172.800 - 172.800 €
Continental GT Speed Continental GT Speed logo
DDP 218.178 - 218.178 €
CIP 175.950 - 175.950 €
Continental GTC Continental GTC logo
DDP 209.560 - 209.560 €
CIP 169.000 - 169.000 €

ISTORIA MARCII Bentley

Crewe, 2007. In vechea cladire de pe Pyms Lane luminile s-au stins de putina vreme, lasand castaniul zidurilor sa se dilueze in negura noptii. Peste cateva ore incepe 2008, un sezon la finalul caruia multe capete vor fi sprijinte-n palme, intr-o tentativa de tainuire a fetelor schimonosite de griji. Pana atunci, insa, mai e; acum, proprietarii lor trebuie sa sarbatoreasca. In definitiv, se sfarsesc cele mai bune 365 de zile din istoria lui Bentley.

10.000 de masini vandute intr-un singur an – cine ar fi crezut asa ceva acum un deceniu, cand legenda din Cheshire odihnea la umbra gloriei de odinioara? Cu siguranta, nu un vorbitor de limba engleza. Si cu-atat mai putin marele W.O.. Daca ar mai fi trait.

De nascut, s-a nascut in anul infiintarii primei ligi de fotbal a lumii si… luna in care Jack Spintecatorul a inceput sa semene teroarea la Londra – asadar, septembrie 1888. Parintii sai erau oameni instariti – tatal sau, Alfred Bentley, lasase afacerile pentru a se ingriji de soarta familiei –, asa ca Walter Owen (pe scurt si, pentru totdeauna in inimile fanilor, “W.O.”) a avut parte de o educatie aleasa: colegiul privat Clifton din Bristol, Anglia. Si nu i-a dezamagit, fiindca, inca de la o varsta frageda, W.O. a dovedit un talent aparte pentru inginerie si, mai ales, un spirit de invingator, caracteristic oamenilor care n-au lasat niciodata esecurile sa-i afecteze.

Tanarul londonez a parasit colegiul in 1905 pentru a lucra ca ucenic la compania feroviara Great Northern Railway din Doncaster. La finalul lor, el si-a indeplinit un vis mai vechi din copilarie, fiind numit fochist secund pe una din liniile expres principale; tot in aceeasi perioada, insa, W.O. si-a descoperit pasiunea pentru motociclete. Realizand ca nu-l asteapta un viitor prea stralucit in industria cailor ferate, a decis sa-si urmeze instinctul si, la finalul studiilor (august 1910), a inceput sa “calareasca” motociclete in diferite raliuri. Micile succese obtinute n-au reusit insa sa-l “imbete”, asa ca, la doi ani dupa ce intrase in universul vehiculelor pe doua roti, a hotarat sa schimbe, din nou, macazul.

In 1912, el si fratele sau Horace Millner au preluat agentia de distribuire a masinilor DFP in Marea Britanie, redenumind-o “Bentley and Bentley”; la scurt timp dupa aceea, W.O. a doborat recordul de timp pe catararea Aston-Clinton, folosind un model DFP pe care l-a gasit “rapid, robust, sportiv in caracter si de cea mai inalta calitate”. Din 1919, anul infiintarii Bentley Motors, acestea aveau sa fie trasaturile tuturor masinilor sale. Dar sa nu ne grabim…

Tot in aceeasi perioada, viitorul fondator al companiei din Crewe a efectuat o vizita la uzinele DFP, unde a observat ca unul dintre directorii companiei franceze folosea un piston din aluminiu pe post de prespapier. Imediat, i-a venit ideea sa implementeze o asemenea componenta pe motoarele masinilor importate, chiar daca inginerii vremii considerau respectivul metal prea moale pentru a suporta “tortura” camerelor de ardere. Astfel s-a nascut primul motor “gadilat” de Bentley – un DFP de doi litri si 12/15 CP, folosit in numeroase curse castigate intre 1912 si 1914. Seria victoriilor avea sa fie intrerupta de Marele Razboi, care a prilejuit inca o schimbare in caruselul de activitati ingineresti al lui Walter Owen.

Numit capitan in Seviciul Aerian al Marinei Regale, Bentley a jucat un rol important in dezvoltarea si construirea motoarelor de avion, componente vitale ale biplanelor Sopwith Camel – cele mai eficiente aparate de zbor in privinta numarului de inamici doborati dintre toate avioanele Aliatilor. Agregatul rotativ al lui Bentley, botezat BR1, a fost cel mai performant dintre toate propulsoarele utilizate de Camel intre 1917 si 1918, iar asta i-a adus eroului nostru titlul de Membru al Ordinului Imperiului Britanic si… 8.000 de lire de la Comisia de Premii pentru Inventatori. O suma ideala pentru inceperea unei noi afaceri…

 

Sopwith Camel

Sopwith Camel, avionul care, intr-un singur an de activitate, a doborat 1.294 de aparate de zbor inamice. In buna masura, aceasta performanta i se datoreaza lui W.O. Bentley, proiectantul celui mai performant dintre motoarele utilizate de Camel.

 

Nevoia oamenilor de a se deplasa rapid dintr-un loc in altul devenise, la inceputul anilor ‘20, o adevarata mana cereasca pentru producatorii auto, care si-au vazut afacerile inflorind intr-un an cat ale altora in zece. W.O., care oricum tanjea dupa propria uzina de automobile inca de pe vremea cand vindea masini DFP, a speculat la maximum momentul si, in August 1919, a infiintat compania Bentley Motors Ltd.; doua luni mai tarziu, pacanitul primului motor semnat de Walter Owen a rasunat pe strazile din Mayfair, iar in 1921, dupa alte 18 luni de munca asidua, cea dintai masina a fost vanduta lui Noel van Raalte – un individ bogat, cu o reputatie de mare fante.

Indelungata perioada de dezvoltare nu a fost deloc intamplatoare, W.O. dorind sa se asigure ca sasiul era suficient de puternic si de rezistent incat sa preia fortele agregatului de trei litri si 70 CP. Obsesia de a fabrica un automobil cat mai fiabil si mai trainic cu putinta a avut o influenta decisiva asupra designului final, Bentley 3 Litre nefiind tocmai un vehicul “gingas”; in schimb, uriasul de 1,8 tone compensa lipsa de finete cu o componenta tehnica extrem de avansata pentru acele vremuri. Motorul, spre exemplu, a fost unul dintre primele cu patru supape pe cilindru si arbore cu came in cap, dar si unul dintre extrem de putinele care utilizau doua bujii pe cilindru si carburator dublu-corp. Optimizat pentru un cuplu maxim la turatii joase (cursa pistoanelor era aproape dubla fata de alezaj), el se mai lauda si cu faptul ca blocul si chiulasa formau o singura piesa turnata – solutie tehnica ce marea considerabil durabilitatea. Nu degeaba, ceva mai tarziu, Bentley 3 Litre avea sa fie numit de Ettore Bugatti “cel mai rapid camion din lume”.

Mai degraba un alint decat o ironie, remarca genialului inginer italian avea sa “inmiresmeze” toate realizarile din motorsport ale constructorului englez, incepute cu recordul de viteza obtinut in 1922 (cand, in cursa British Double Twelve Hours, 3 Litre a inregistrat o viteza medie orara de 86,79 de mile la ora – aproximativ 140 km/h). Un an mai tarziu, Bentley ocupa cea de-a patra pozitie la cea dintai editie a cursei de 24 de ore de la Le Mans, iar in 1924 avea sa vina si victoria: John Francis Duff si Franck Clement au trimufat in fata a doua echipaje Lorraine-Dietreich, dupa exact 120 de tururi parcurse (putin peste 2.000 km).

In 1925 si 1926 echipa franceza si-a luat revansa, insa, pentru Bentley, infrangerea a avut conotatii mult mai grave: firma incepuse sa aiba mari probleme financiare. Pe de alta parte, fara aceste probleme, probabil ca n-am mai fi vorbit astazi despre celebrii “Bentley Boys”…

 

Bentley 3 Litre

Cu o asemenea masina, John Francis Duff si Franck Clement au obtinut, in 1924, primul triumf pentru Bentley la Le Mans. Poreclit de Ettore Bugatti “cel mai rapid camion din lume”, 3 Litre era nu doar foarte solid si fiabil, ci si extrem de avansat tehnologic pentru acele vremuri.

 

Imediat dupa esecul de la Le Mans, finantele lui W.O. si ale echipei sale au intrat in vrie, liderul producatorului din Crickelwood fiind vehement contestat de catre membrii Consiliului de Administratie. Solutia s-a numit Woolf “Babe” Barnato, mostenitorul unei imense averi (tatal sau, Barney Barnato, fusese patronul unei mine de aur si diamante in Africa de Sud) si unul dintre admiratorii infocati ai masinilor Bentley – grup ce avea sa fie cunoscut, mai tarziu, drept “Bentley Boys”. El a intrat in posesia pachetului majoritar al companiei in 1925, devenind si presedintele ei; de partea cealalta, W.O. s-a vazut nevoit sa accepte conditia de angajat. In numai doi ani insa, permutarile intreprinse la nivelul conducerii s-au dovedit a fi cele mai bune lucruri care i s-au intamplat lui Bentley Motors in intreaga sa activitate.

 

Bentley Blower

Blower Bentley, un bolid cu motor de 4,4 litri supraalimentat, folosit de Tim Birkin pentru a-i demonstra lui Woolf Barnato ca se inseala (“Babe” sustinea cauza lui Speed Six si al sau urias motor aspirat). Din pacate, baronetului nu i-a iesit pasienta, Blower nefiind atat de fiabil pe cat era contracandidatul sau si, in plus, avand un consum de combusibil infiorator (102 litri/100 km). Totusi, a stabilit un record mondial de viteza (222,03 km/h), care a rezistat vreme de doi ani.

 

Ajutat atat de milioanele de lire care-i alcatuiau avutia, cat si de sprijinul financiar al celor mai bogati dintre “Baietii Bentley” (printre care Sir Henry Birkin, jocheul George Duller, aviatorul Glen Kidston, jurnalistul auto Sammy Davis si doctorul Dudley Benjafield), Woolf Barnato nu doar a tinut firma in viata, ci a contribuit decisiv la obtinerea unui record incredibil la Le Mans: patru victorii consecutive, intre 1927 si 1930. Trei dintre acestea au fost obtinute chiar de catre Barnato, la volanul a… doua modele diferite: 4 ½ Litre (uriasul cu motor de 4,4 litri care, mai tarziu – si sub bagheta lui Tim Birkin –, avea sa fie supraalimentat cu compresor mecanic si transformat in gurmandul “Blower Bentley”) si Speed Six (celebra varianta de curse a modelului de strada Bentley 6 ½ Litre, al carui motor cu sase cilindri in linie – derivat din cel cu patru al lui 4 ½ Litre – si frane servo-asistate l-au transformat in cel mai performant Bentley al acelor vremuri). Cea de-a patra izbanda (si prima din serie) a fost trecuta in dreptul echpajului Dudley Benjafield/Sammy Davis, ce a concurat la editia din 1927 pe un 3 Litre Super Sport (o versiune a campionului din 1924, modificata in vederea obtinerii unei viteze maxime de 160 km/h).

 

Bentley Speed Six

Motor de 6,6 litri, cu sase cilindri in linie si patru supape per cilindru, sistem de franare servo-asistat si o  viteza maxima de 135 km/h – doar cateva dintre datele tehnice ale celei mai de succes masini Bentley din “Era W.O.”. Bolidul a castigat de doua ori cursa de la Le Mans si… o inedita intrecere impotriva lui “Le Train Bleu”, de fiecare data cu Woolf Barnato la volan.

 

Tot cam pe-atunci, lumea incepuse sa devina din ce in ce mai interesata de intrecerile contra-cronometru dintre diverse automobile si “Le Train Bleu” – o luxoasa garnitura feroviara, pe care aristocratii o foloseau spre a calatori intre Calais si Riviera Franceza. In ianuarie 1930, un model Rover Light Six a devenit prima masina care a finalizat traseul intr-un timp mai scurt decat al trenului, insa asta nu l-a impresionat prea tare pe Barnato. De fapt, isprava l-a ambitionat pana la punctul in care, in timpul unui dineu organizat la Hotelul Carlton din Cannes, a pariat 100 de lire ca va ajunge cu vehiculul personal la Londra inainte ca trenul sa ajunga la Calais.

Zis si facut: a doua zi, la ora 17:45, cei doi competitori au plecat spre nordul Frantei, campionul de la Le Mans conducand un Speed Six. El si insotitorul sau au trebuit sa infrunte numeroase piedici de-a lungul calatoriei – ploaie torentiala, ceata, plus o pana de cauciuc – dar, a doua zi, la ora 15 si 20 de minute, Barnato intra pe usile Clubului Conservator din Londra cu patru minute inainte ca “Le Train Bleu” sa patrunda in gara din Calais. Pariul era castigat, reputatia masinii si cea a pilotului – betonate, insa pretul a fost maricel: mostenitorul minelor de aur din Africa de Sud a fost nevoit sa plateasca amenzi usturatoare pentru depasirea vitezei legale pe soselele franceze. C’est la “guerre”...

1930 a fost un an excelent pentru Barnato, Bentley si, evident, Bentley Boys pana spre finalul lui iunie, cand team-ul britanic si-a trecut in cont ultimul titlu la Le Mans. Din acel moment, efectele prabusiriii bursei de pe Wall Street au inceput sa se simta si in Europa, obligand pietele sa intre in recesiune. Cererea pentru masinile de lux s-a diminuat considerabil, iar averea lui Barnato, in mare parte cheltuita pentru a tine Bentley pe linia de plutire, s-a redus pana la un nivel alarmant. In final, compania a fost vanduta rivalei Rolls-Royce la data de 20 noiembrie 1931, iar aceasta s-a asigurat, inca de la inceput, ca masinile lui W.O. nu vor afecta vanzarile modelelor cu “Spirit of Ecstasy” pe capota. Astfel, produsele Bentley au devenit doar niste versiuni sportive ale produselor Rolls-Royce, principalul “vinovat” fiind considerat maiestuosul 8-Litre.

 

Bentley 8 Litre

Bentley 8 Litre, ultima masina creata de W.O. si, totodata, capodopera sa. Motorul “sase-in-linie” avea cilindreea de opt litri, iar dimensiunile exterioare transformau orice masina a vremii – cu exceptia lui Bugatti Royale – intr-o biata jucarie. Doar 100 de exemplare au fost produse, din care azi mai exista doar 78.

 

Cel mai mare si mai luxos model produs de W.O. – si, totodata, ultimul inaintea achizitionarii firmei de catre Rolls-Royce – a fost lansat la Olympia Motor Show din Londra in octombrie 1930, mesajul transmis de Bentley fiind unul cat se poate de clar: pot deveni, la orice ora, fabricantul celor mai exclusiviste masini din lume. Uriasul cu ampatament de 3,66 m (chiar 3,96 m in versiunea 156) era, practic, “manusa” aruncata de Walter Owen atat lui Bugatti (si al sau senzational Royale), cat si lui Rolls-Royce (producatorul limuzinei Phantom II); problema e ca masina debutase intr-un moment total nepotrivit: la doar 12 luni dupa “Black Friday”. Astfel, doar 100 de unitati au fost vandute pana la incetarea productiei (oricum, mult mai multe decat cele sase Royale asamblate in uzinele Bugatti), iar azi mai exista doar 78. Marea Criza n-a fost insa singura cauza a “decesului” sau: imediat dupa preluarea firmei de catre Rolls-Royce, noii patroni au vazut in acest gigant cu motor de opt litri o amenintare teribila la adresa lui Phantom II. Ca atare, productia a fost imediat incetata, iar piesele de schimb inlaturate din magazia firmei. Pentru orice colectionar Bentley inrait, aceasta trebuie sa fi fost “crima secolului”…

Dupa vinderea lui Bentley Motors, nimic nu a mai fost la fel. Walter Owen a parasit firma in aprilie 1935 si, aflat in cautarea unui nou inceput, a ajuns la Lagonda. Intre timp, productia modelelor Bentley se mutase de la Cricklewood la uzinele Rolls din Derby, pentru ca, dupa Cel De-al Doilea Razboi Mondial, sa se transfere inca o data la locatia actuala, Crewe. Intre 1946 si 1998, Bentley si-a continuat rolul de “tuner” oficial al casei Rolls-Royce, diluandu-si imaginea de marca pana la punctul in care, in anii ’80, doar 5% dintre clientii fabricantului din Goodwood optau pentru limuzinele stantate cu logo-ul “B”-ului inaripat. Situatia a durat pana in 1998, cand grupul Volkswagen a cumparat brand-ul dupa un mic conflict cu BMW. Din acel moment, vanzarile companiei au luat o viteza fara precedent, chiar daca, intr-un fel sau altul, cel mai bine vandut model – Continental GT – este mai mult german decat britanic (arhitectura tehnica este derivata din cea a limuzinei VW Phaeton).

 

Bentley Continental

Adevaratii fani ai marcii din Crewe nu privesc cu ochi buni acest coupe, insa, fara Continental GT, Bentley nu ar fi cunoscut niciodata succesul financiar din 2007. In imagine este versiunea Supersports, cel mai puternic si mai rapid model din istoria firmei (630 CP, 800 Nm, 0-100 km/h in 3,9 secunde si 329 km/h viteza maxima).

 

Petrecerea e pe sfarsite, iar dinspre Rasarit incep sa se zareasca primele suliti ale astrului zilei. Un nou an a inceput, punct de start pentru reluarea unei… stravechi lupte. Pe celalalt mal al Atlanticului, amenintarea de odinioara s-a trezit, iar acum se afla in cautarea hranei favorite – falimentul marilor companii. Bentley trebuie sa infrunte din nou bestia, dar, de data aceasta, se afla la adapostul unui scut aproape impenetrabil: puterea financiara a celui mare concern auto european. Va fi greu, vor fi ceva pierderi, dar vor rezista. Si, la un moment dat, va veni vremea pentru un nou Bentley 100% produs in-house. Un Bentley (Mulsanne) de care W.O. sa fie mandru…

STIRI DESPRE Bentley

Bentley Mulsanne Convertible Concept profil
20 august 2012  |  Categorie: General

Chestiunea zilei: La curtea regelui Bugatti

Bentley anunta cel mai elegant si mai sofisticat cabriolet din lume. Este insa pe masura lui Phantom Drophead Coupe? [...]

Bentley Continental GTC Mansory fata
14 martie 2012  |  Categorie: Tuning

Rachete continentale: Mansory a prezentat kit-urile pentru Bentley Continental GT si GTC

Daca s-ar acorda un premiu pentru cel mai activ tuner prezent la Salonul Auto de la Geneva, atunci Mansory ar fi, cu siguranta, favorit la castigarea sa. Dupa programele dedicate lui Lamborghini Aventador, McLaren MP4-12C si Mercedes CLS 63 AMG, preparatorul german l-a dezvaluit si pe cel [...]

Bentley EXP 9 F SUV fata
06 martie 2012  |  Categorie: Concepte

Geneva 2012: Bentley EXP 9 F SUV are un nume ciudat si… ambitii mari

Multi au incercat, de-a lungul timpului, sa faca din Range Rover vioara a doua a pietei SUV-urilor de lux, insa gigantul din Gaydon a rezistat oricarui atac; acum insa, are de infruntat o amenintare mai mare ca oricand. Normal, vine tot din Anglia… [...]

Bentley Mulsanne
18 ianuarie 2012  |  Categorie: General
Vanator de mosteniri: Bentley cauta sa “inroleze” clientii lui Maybach

Nu mai e un secret pentru nimeni, nici macar pentru clientii Maybach, ca brand-ul de lux al lui Daimler AG va fi tras pe linie moarta. In consecinta, vor aparea o multime de plutocrati care vor trebui sa se reorienteze, iar Bentley se grabeste sa le arate “calea cea buna”. [...]

Logo Bentley
17 ianuarie 2012  |  Categorie: General
Cursa inarmarilor: Bentley pregateste motorizari hibride, dar SUV-ul este prioritar

Decesul lui Maybach inseamna nu doar deschiderea unor noi orizonturi pentru Bentley, ci si libertatea de a-si focusa atentia pe combaterea fostului partener, Rolls-Royce. Marca din Crewe, puternic sustinuta de sacul fara fund al grupului Volkswagen, are, in consecinta, cateva surprize… [...]

Bentley Continental GT V8 semiprofil fata
10 ianuarie 2012  |  Categorie: Lansari Auto
Detroit 2012: Bentley Continental GT V8 porneste de la 136.000 de euro. Fara taxe…

Putine lucruri au mai ramas de aflat despre Bentley Continental GT/GTC V8, insa destul de importante. Printre ele, faptul ca masina costa cu aproape 20.000 de euro mai putin decat un model W12… [...]

Bentley Continental GT V8 semiprofil fata
12 decembrie 2011  |  Categorie: General
Transcontinental: Bentley Continental GT V8 are 500 CP si… autonomia unui diesel

La Salonul Auto de la Detroit, Bentley va prezenta versiunea V8 a lui Continental GT facelift. Si, chiar daca aceasta poseda un motor de “numai” 500 CP, vei afla, in continuare, ca avem de-a face cu un caz in care mai putin inseamna, de fapt, mai mult… [...]

Bentley Continental GTZ Zagato semiprofil fata
12 decembrie 2011  |  Categorie: General
Bani de spart: Bentley Continental GTZ Zagato, de vanzare pe eBay

De la a cumpara terenuri sau apartamente in Prypiat si pana la a deschide o fabrica de gheata in Alaska, exista nenumarate metode de a arunca banii pe fereastra; cea pe care urmeaza sa o prezentam, insa, bate orice record in materie de “cat dai si ce primesti”. Sa discutam, deci, [...]

SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Dacia
    Adresa: Str. Clujului, DE 15, FN, Turda
    Tel / Fax: 0264.313.444 / 0264.315.756
    E-mail: -

  • sigla

    Jaguar
    Adresa: Calea Bucurestilor, Nr. 289, ...
    Tel / Fax: 021.202.13.66 / 021.202.13.99
    E-mail: service@tiriacauto.ro

  • sigla

    SsangYong
    Adresa: Bd. Tomis, Nr. 480, Palazu Mare, ...
    Tel / Fax: 0241.559.900 / 0241.559.900
    E-mail: service@autocomo.ro

TEST DRIVE
Volkswagen Amarok

In ultima vreme, din ce in ce mai multa lume isi doreste sa scape din ghearele sistemului si a multinationalelor si sa-si regaseasca echilibrul intorcandu-se la origini si la o viata cat mai simpla. [...]

ALTE TESTE AUTOSAGA.RO
Vezi toate masinile testate
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback