Ford Focus RS

33.399 - 33.399 € Pret DDP:
26.935 - 26.935 € Pret CIP:
Voteaza:
(5 voturi)

MASINI NOI: VERSIUNI Ford Focus RS

Filtreaza dupa combustibil:
Varianta
Carburant
Putere
Pret DDP
Compara
vedere frontala Ford 2.5l 305CP Benzina 305 CP 33.399€ Compara

DESPRE Ford Focus RS

Teoria spune clar: daca ai de gand sa construiesti o masina cu motor de peste 200-250 CP, hotaraste-te intre tractiune spate sau integrala. Mergi pe mana tractiunii fata si te vei confrunta cu probleme grave, gen lipsa aderentei si fenomenul de torquesteer – aparut in momentul accelerarilor bruste, cauzat de faptul ca rotile directoare sunt coplesite de forta prea mare a motorului (nu uita, aceleasi roti suporta greutatea agregatului si, in plus, trebuie sa ghideze masina pe traiectoria dorita). Ei bine, Ford a decis sa ignore aceasta regula nescrisa si sa riste crearea lui Ford Focus RS – un hot-hatch cu motor de 305 CP si tractiune fata, capabil sa accelereze pana la viteza maxima de 263 km/h. Si bine a facut, caci, in ciuda lipsei unui sistem AWD (yankeii au invocat greutatea prea mare a acestuia si complexitatea ridicata, dar adevaratul motiv a fost nivelul prea mare al costurilor), Ford Focus RS uluieste atat vizual (priveste doar bosajele obeze, jantele multispitate si giganticul eleron montat pe hayon), cat si in proba condusului. Fata de un ST obisnuit – cu care, de altfel, se inrudeste in multe privinte –, RS are un ecartament cu 40 mm mai lat si un set de frane cu discuri fata imense (336 mm), dar adevaratii asi din maneca celui mai rapid Focus sunt diferentialul cu patinare limitata dezvoltat de Quaife si suspensia RevoKnuckle. Daca primul se comporta ca un mecanism clasic de transmitere a cuplului catre roata cu aderenta superioara (doar ca este mai solid si mai eficient in functionare), cea de-a doua este o solutie ingenioasa de combatere a influentelor in volan, bazata pe un set de piese ce muta axul directiei mai aproape de centrul rotii. Ca bonus, Revoknuckle imbunatateste tractiunea si ii permite lui Focus RS o inscriere aproape perfecta in viraje, determinand nu putini sa-l considere la fel de eficient ca o “integrala”. In materie de hot-hatch-uri cu tractiune fata, nu vei gasi altceva mai rapid. Si, evident, mai scump…
COMENTARII

Nu exista niciun comentariu. Fii primul care comenteaza!

Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
TEST DRIVE
Volkswagen Amarok

In ultima vreme, din ce in ce mai multa lume isi doreste sa scape din ghearele sistemului si a multinationalelor si sa-si regaseasca echilibrul intorcandu-se la origini si la o viata cat mai simpla. [...]

ALTE TESTE AUTOSAGA.RO
Vezi toate masinile testate
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Great Wall
    Adresa: Str. Tamasi Aron, Nr. 55/A, ...
    Tel / Fax: 0266.211.008 / 0266.211.008
    E-mail: bartos.attila@eurocar-bosch.ro

  • sigla

    Mercedes-Benz
    Adresa: Str. Traian, Nr. 239, Galati
    Tel / Fax: 0236.324.320 / 0236.463.205
    E-mail: office@sftex.ro

  • sigla

    Opel
    Adresa: Sos. Pipera, Nr. 48, Sector 2
    Tel / Fax: 021.200.99.00 / 021.200.99.09
    E-mail: office.bucuresti@gold-platin.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback