20 august 2010

Femeia la volan. O chestiune de stil

Lady Citro

Precum acele femei cu “vino-ncoa”, exista masini care, chiar daca se nasc “urate”, sunt destinate sa fie iubite de toata lumea. Si asta pentru ca in atitudine zac depozitate rezerve uriase de frumusete.

Toate femeile din lume sunt frumoase. Toate. Aici vorbim insa de o axioma care nu se aplica neaparat si in cazul masinilor. Motiv pentru care combinatia fatala femeie-frumoasa-la-volanul-unei-masini-frumoase devine o problema care se cere indelung analizata. Si asta pentru ca in domeniul auto simtul estetic se masoara dupa niste criterii net diferite, care nu au legatura cu intrebarile-capcana de la Miss Univers, de tipul “Ce ai face daca ai fi presedintele Planetei pentru o zi?” Ecuatia masinii se complica atunci cand, pe post de necunoscuta suplimentara, intra si seductia feminina. Masinile au si ele suflet. Si nu pot fi impresionate cu raspunsuri de genul “Salvati planeta si balenele, reduceti amprenta de dioxid de carbon”.

Pentru a fi seducatoare (si) la volan, o femeie trebuie sa fie in perfecta simbioza cu Masina. Care nu trebuie sa fie neaparat una “bengoasa”. Pentru ca arsenalul seductiei sa fie unul eficient, totul se reduce aici la o chestiune de stil: femeie-sic, masina-cu-stil. Si nu, nu vom vorbi despre “masina ideala personalitatii tale”. Sfatul nostru: masina-cu-stil nu e nici scumpa, nici sofisticata, nici electrica, nici rosie. Gaseste-i “stilul”. Fa-o frumoasa. Are si ea suflet.

Sa luam, de pilda, un Audi Q7. Este o masina care arata “bine” in orice poza. O masina ireprosabila. Nemti, frate. Rigoare, disciplina, eleganta. Daca invadau Rusia in ’41 cu niste Q7, altfel se scria istoria. Luati insa acelasi Audi Q7, vopsiti-l intr-un alb imaculat, si puneti-i la volan pe cea mai frumoasa tanara ascultatoare de manele (care duduie din boxele extrem de generoase ale masinii). Deja, simtul estetic al combinatiei femeie-masina a fost serios periclitat. Nu e suficient sa te imbraci de la Zara, sa ai poseta Hermes pe scaunul din dreapta si sa conduci o masina care costa cat un apartament. E altceva.

Bord Citroen 2CV HermesSa aruncam o privire la francezi. E clar, baietii astia au simt estetic. Se pricep la moda, la parfumuri, sampanie si design. Romantismul este a doua lor natura. Chiar si atunci cand se incapataneaza sa faca un lucru urat, frumusetea reuseste, in cele din urma, sa-si croiasca, cumva, un drum pana la suprafata. Cam asa se prezinta si povestea Citroen-ului CV2. Sa recunoastem din start: este o masina oribila. Si cu toate astea, ceva s-a intamplat cu aceasta masina. Nascut sa fie toata viata o ratusca foc de urata, Citroen-ul CV2 s-a transformat intr-o lebada (ceva mai) prezentabila. Sau, daca preferati, Citroen-ul CV2 este varianta auto a basmului „Cenusareasa”. Iar fetelor le place povestea Cenusaresei. Este o poveste despre sperante bine definite si cu un final romantic de tipul “girl gets boy”.

Citroenul in cauza (CV2) este genul de masina de care in mod sigur ca nu ati auzit, dar pe care l-ati recunoaste imediat in trafic. E masina „aia” haioasa, plina de voie buna, cu un aparent aer vesnic involburat, condusa de maicutele cuvioase din comediile cu Louis de Funes. Este masina „retro” in care iti faci poze, minunandu-te de faptul ca stergatoarele sunt actionate manual. Iar pozele rezultate din aceasta combinatie genereaza, la randul lor, reactii de genul „vai ce frumoasa esti in masina asta!”. Chiar nu conteaza ca nici nu prea mai ai voie sa mai conduci asa ceva pe strazi. Asta, doar in cazul in care masina in cauza nu este inregistrata ca vehicul istoric si o folosesti doar ca sa mergi, o data pe an, pe traseul Paradei Bucuresti-Giurgiu. Totul se reduce la a sti cum sa-ti porti stilul. Indiferent ca e Paris, Bucuresti sau – de ce nu? – Giurgiu.

Citroen 2CV 1989

„Alt-fel” de dictionar auto:

Item-ul de azi: jiglerul

Jiglerul. Element de constructie savanta, din domeniul auto. „Jiglerul” (ocazional gresit pronuntat „jigleor” sau „jigleur”) reprezinta un termen arhaic, localizat in protoistoria automobilului romanesc Dacia. Jiglerul venea la pachet cu bujiile si se asorta cu benzina de proasta calitate, pentru achizitionarea careia trebuia sa stai la coada. In acele vremuri, cozile la masini aveau cateva avantaje: nu vedeai badarani care se bagau in fata si nici scaunele pliante, din mobilierul pensionarilor care lasau rand la lapte, cu o seara inainte. La masina, jiglerul e un fel de duoden care face legatura intre esofag (bujii) si stomac (motor). Din cauza benzinei proaste, se infunda jiglerul, iar benzina nu mai ajungea la motor. Era momentul de glorie al oricarui tata optzecist, care ridica capota, desuruba jiglerul si incepea sa sufle in el, pentru a-l curata de impuritatile pe care le bagau comunistii in benzina. Romania rutiera era, in acele vremuri, plina de tati constiinciosi care suflau in jiglere pe marginea drumului. Era mai bine inainte.

Voteaza:
(21 voturi)
Autor: AutoSaga   |   Vezi toate articolele din 4Girls
COMENTARII
avatar
Unu' (anonim)
18.06.2012, 20:01
Pentru prostanacul manelist bemveist care a scris "jigler"; denumirea corecta este 'jiclor' si este un orificiu calibrat, element costitutiv al carburatoarelor; toate automobilele echipate cu MAS mai vechi (pana in 1992...1995) au avut asa ceva inclusiv "bemveele" la care visezi tu noaptea... si nu spune ca ai gresit intentionat - atat te duce capu'...
0
0
avatar
Keps (anonim)
03.09.2010, 14:32
Nu cred ca o sa gasesti asa usor ... in plus cred ca e o bomboana destul de scumpa acum :)
0
0
avatar
Anca (anonim)
02.09.2010, 09:11
unde gasesc si eu asa ceva? love it, parca e o bomboana de ciocolata! :P
0
0
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
ALTE ARTICOLE 4GIRLS
20 martie 2012
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus disputandum”

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai zice, in schimb, de o ierarhie a celor mai nepotrivite alegeri? [...]

Ramona Rusu si Ford Probe Pinky
25 octombrie 2011
Viata in (masina) roz

Asta o sa-ti sune precum cel mai mare truism din lume, dar trebuie sa-l spunem: baietilor le plac masinile. Si tot ceea ce tine de ele. Sigur, nu pe toti o sa-i auzi povestind din cinci in cinci minute cate ceva despre marca favorita, dar da-le o sansa sa-si expuna parerea despre cutare [...]

angelina jolie
19 septembrie 2011
Top 5 fete si masini in filme

De cate ori l-ai auzit pe prietenul tau vorbind nu despre James Bond si ale sale Aston-uri sau BMW-uri, ci despre Angelina Jolie, defrisand jungla cu un Land Rover? Mda, asa ne gandeam si noi. Nici o problema, de-acum inainte, vei avea antidot la atari pusee de testosteron. Iar, pentru [...]

Anvelope parfumate Kumho Ecsta DX Aroma
15 august 2011
Anvelope parfumate: Burnout-ul ca aromaterapie

“Da-i barbatului o uniforma si va trai cu impresia ca stapaneste lumea”, spune o zicala mai veche, care, din nefericire, se adevereste de cele mai multe ori. Lasa-l sa imbrace o tunica de soldat si… se va duce la razboi doar ca sa arate altor barbati ca e mai iute de tragaci [...]

Pantofi de condus cu toc Sheila's Wheels
25 iulie 2011
Pantofi de condus. Cu toc. Pe bune.

Nu exista femei care nu stiu sa conduca. Exista in schimb barbati care, cand vine vorba despre masini, se comporta precum niste copii mari. Adica le este teama sa-si piarda jucaria preferata; drept urmare, inventeaza asemenea chestii. Exceptand persoanele fara carnet, restul pot fi [...]

CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
RETRO MOBILE
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea clientii ca pe un roi de albine. Era vorba de noul Porsche ... [...]

Vezi toate articolele
TEST DRIVE
Volkswagen Amarok

In ultima vreme, din ce in ce mai multa lume isi doreste sa scape din ghearele sistemului si a multinationalelor si sa-si regaseasca echilibrul intorcandu-se la origini si la o viata cat mai simpla. [...]

ALTE TESTE AUTOSAGA.RO
Vezi toate masinile testate
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Hyundai
    Adresa: Str. Fabricilor, Nr. 2B, cod ...
    Tel / Fax: 0259.419.864 / 0259.419.864
    E-mail: hyundaiservice@rdsor.ro

  • sigla

    Seat
    Adresa: DN65 (E70), Km. 7+500, Com. Pielesti
    Tel / Fax: 0251.436.501 / 0251.436.502
    E-mail: vanzari.craiova@danaseat.ro

  • sigla

    Skoda
    Adresa: Sat Geamana, Com. Bradu, DN 65B, ...
    Tel / Fax: 0248.606.022 / 0248.606.023
    E-mail: service.piese@autecpitesti.ro

Feedback