18 iunie 2010

Ferrari Testarossa

Puterea nelimitata a calutului cabrat

O lume intreaga a pasionatilor de autovehicule se obisnuise deja cu puterea nelimitata a calutului cabrat de a intoarce capete si a produce rumoare. Cu toate acestea, in 1984, Testarossa reuseste sa socheze la salonul auto de la Paris. Mai puternic, mai rapid si cu un design mai agresiv ca niciodata, noua creatie a Ferrari trezeste din prima clipa adortia unora si criticile vehemente ale altora, fara a lasa insa pe cineva indiferent.

Impactul se datoreaza schimbarii radicale pe care noul autovehicul o reprezinta. Cu un nume inspirat de la masina de curse a anilor ’50 ce avea capacele de distributie de culoare rosie (Testarossa se traduce “cap rosu”) si urmandu-i Boxer-ului construit cu o decada in urma, Ferrari Testarossa marcheaza inceputul unei noi epoci in constructia de autovehicule.

Societatea europeana este dominata in anii ’70 de filosofia conservatoare, ce respinge bunastarea materiala, considerand autovehiculele nimic mai mult decat o risipa de resurse naturale. Aceasta frana in calea dezvoltarii naturale a industriei auto este inlaturata simbolic odata cu „Marsul Celor 40.000” - miscarea angajatilor fabricii Fiat de la inceputul anilor 1980. Parca pentru a recupera timpul pierdut,  constructorii de automobile se lanseaza rapid in ceea ce Sergio Pininfarina numeste „o exagerare in exuberanta”. Iar renumitul designer va face din Testarossa promotorul acestei noi tendinte.

Reclama Ferrari TestarossaDaca motorul, cutia de viteze, suspensia dubla independenta si franele cu disc ventilate sunt o mostenire de la Ferrari Boxer, exteriorul nu seamana cu nimic din ceea ce exista pe piata. Elementul distinctiv este reprezentat de pozitionarea gurilor de aerisire pe lateralele masinii si scoaterea acestora in evidenta prin introducerea pentru prima data a liniilor orizontale proeminente in caroserie. Spatele masinii este, deasemenea, surprinzator de lat pentru dimensiunile cu care europenii erau obisnuiti, insa necesar pentru asigurarea stabilitatii, avand in vedere propulsorul cu 12 cilindri orizontali, capabil sa dezvolte o putere de 390 CP. Un alt element definitoriu este oglinda exterioara unica, situata pe stalpul lateral din partea soferului, la jumatatea parbrizului.

Boxer nu reusise, insa Testarossa trebuia sa ajunga pe cea mai mare piata a supermasinilor din lume. Capabil sa treaca testele de poluare datorita celor patru supape pentru fiecare cilindru, noul Ferrari devine primul model cu un motor de 12 cilindri vandut in Statele Unite dupa Daytona anului 1973 si cea mai rapida masina de serie la momentul respectiv pe continentul american.

Designului si puterii impresionante le corespunde, in mod nu foarte obisnuit pentru un Ferrari la vremea aceea, un interior pe masura. Scaunele ergonomice si finisajele din piele Connolly, sistemul audio performant cu radioul ascuns in spatele unui panou rabatabil, aerul conditionat si portbagajul integrat sunt doar cateva dintre detaliile ce creaza un spatiu practic si confortabil. Mai mult, in comparatie cu predecesorul sau, Testarossa este surprinzator de usor de manevrat, atat la viteza redusa cat si in apropierea maximului sau de 275 km/h.

Modelul initial ramane in productie pana la sfarsitul lui 1991, fiind inlocuit de 512 TR (avand acum 412 CP, o greutate redusa cu 130 kg, roti si frane marite si un design imbunatatit marginal) si F512 M in 1995 (432 CP si noi imbunatatiri pentru cresterea aerodinamicitatii). Un singur exemplar spider, cu plafon rabatabil, este construit pentru uzul personal al actionarului principal al Fiat, Gianni Agnelli. Caracteristicile remarcabile, designul agresiv si popularitatea castigata prin aparitia in celebrul serial Miami Vice duc la vanzarea rapida a tuturor celor 7177 de exemplare produse.

Voteaza:
(34 voturi)
Autor: Ioana Tica-Horvath   |   Vezi toate articolele din Retromobile
COMENTARII
avatar
actross (anonim)
11.02.2011, 14:42
foarte frumoasa masina
0
0
Adauga comentariu
captcha
Adauga comentariu
loadingse trimite ...
ALTE ARTICOLE LECTIA AUTO
Ferrari Dino

La inceputul anilor ’60, cei de la Ferrari remarcau cum un coupe german - mai slab si mai ieftin decat orice model italienesc – atragea [...]

Citeste mai mult
Mercedes-Benz Trossi Roadster 710ssk Mercedes-Benz 710SSK

Inainte de inceperea primului Razboi Mondial, Mercedes isi consolidase un statut de lider in segmentul sport, dominand totalitar cursele auto [...]

Citeste mai mult
Ferrari F40 masini de legenda Ferrari F40: Ultimul copil al lui Enzo

Batranul privea ingandurat cei cinci bolizi 288 GTO Evoluzione si, pentru prima oara dupa foarte multa vreme, parea sa nu aiba solutii. “La [...]

Citeste mai mult
Mercedes-Benz 600 Pullman Mercedes-Benz 600 (W100): Merc cel Mare

„I-auzi, <Super Mercedes-ul>. Categoric, avand in vedere lungimea de 5,45 metri si greutatea de 2,6 tone (la gol), i se potriveste de minune; [...]

Citeste mai mult
SERVICE AUTO

Vrei sa stii unde, cum si cat te costa sa iti repari masina? Toate informatiile de care ai nevoie intr-un singur loc.

Vezi lista service-urilor autorizate
  • sigla

    Lancia
    Adresa: Calea Moldovei, Km. 85+185, Focsani
    Tel / Fax: 0237.235.500 / 0237.235.504
    E-mail: office@autotivoli.ro

  • sigla

    Renault
    Adresa: Calea Slanicului, Nr. 10A, Onesti
    Tel / Fax: 0334.405.010 / 0334.405.010
    E-mail: automobileonesti@dedeman.ro

  • sigla

    Toyota
    Adresa: Sos. Humorului, Nr. 76A, DN 17 ...
    Tel / Fax: 0230.524.175 / 0230.522.224
    E-mail: service@toyota-suceava.ro

LECTIA DESPRE AUTOMOBILE
Filtru de ulei
Filtrul de ulei

Ungerea mecanismelor responsabile de propulsie – si/sau de controlarea fortei de propulsie – este la fel de esentiala pentru functionarea masinilor pe cat este aerul pentru vietuitoare. Iar analogia nu este deloc ... [...]

Vezi toate articolele
TEST DRIVE
Volkswagen Amarok

In ultima vreme, din ce in ce mai multa lume isi doreste sa scape din ghearele sistemului si a multinationalelor si sa-si regaseasca echilibrul intorcandu-se la origini si la o viata cat mai simpla. [...]

ALTE TESTE AUTOSAGA.RO
Vezi toate masinile testate
CAR & BABE
Ford Probe si Silvia

O masina roz si o fata superba – nu e o scena din “Fast & Furious”, cu Devon Aoki si Honda S2000, ci un… cuplu 100% romanesc, parca si mai voluptos. Hai sa le cunosti pe “Pinky” si Silvia. [...]

Vezi toate pictorialele
PRET COMBUSTIBIL
  • Rompetrol Benzina: 5.95 Motorina: 5.96
  • Petrom Benzina: 5.82 Motorina: 6.30
  • OMV Benzina: 5.97 Motorina: 6.08
Vezi preturi Pret carburant in Europa
4 GIRLS
Top 5: Vedete si masini, editia “De gustibus ...

Am avut tot felul de top-uri pe-aici, dar nici unul care sa faca referinta la masinile pe care le conduc star-urile (fie ele din muzica, sport sau film). Dar, oricum, din acestea ai mai vazut; ce-ai ... [...]

Vezi toate articolele
Feedback